Шевове на възглавници за облягане
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за шевове на възглавници
В този урок се демонстрира процесът на добавяне на реалистични шевове към възглавниците за облягане в 3ds Max. Основната цел е да се създаде естествен вид чрез разделяне на геометрията на отделни елементи и добавяне на неравномерност, което значително повишава реализма на 3D модела.
Стъпки за създаване на шевове на възглавници
Разделете възглавничките като отделни елементи, а не като подчинени на една геометрия
Използвайте Push инструментите на 3ds Max за добавяне на груби детайли и неравномерност
Приложете FFD модификатор за всяка възглавница поотделно, за да повлияете на цялостната форма и заобленост
Добавете шевове чрез следните операции:
- Използвайте
Chamfer
за разделяне на ръба между двете половини - Приложете
Extrude
с подходяща отрицателна стойност за създаване на илюзия за гънка - Коригирайте support loops с
Edge Constraints
за по-реалистичен вид - Дръпнете единия support loop назад и го върнете без Edge Constraints за създаване на лека издължина
- Използвайте
Повторете същите операции за втората възглавница, като внимавате за малки разлики, за да изглеждат по-натурално
Полезни команди и функции
Push
- инструмент за корекция на геометрията чрез повдигане или свалянеFFD модификатор
- влияе на цялостната форма и заобленост на обектаChamfer
- създава скосяване на ръбовете, използва се за разделяне на ръба между половинитеExtrude
- издърпва избраната геометрия, използва се с отрицателни стойности за създаване на вдлъбнатиниEdge Constraints
- ограничава движението на ръбовете по определен начин