Дръм машината DRUMMAX.

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Дръм машините са неизменна част от електронната музика от десетилетия.
В този модул ще се запознаем с един от плъгините в "FL Studio", с които може да правите бийтове - "Drummaxx".
Този плъгин ви дава възможност да контролирате 16 дръма и перкусии, които могат да бъдат свързани на отделни канали от миксера и в последствие да им се добавят отделни ефекти.
"Drummaxx" не работи с готови семпли, ами синтезира звуците със сложни алгоритми.
За да отворите плъгина, трябва да отидете на "channel rack" и от плюс бутона, в секцията с дръм плъгини да изберете "Drumaxx".
От бутоните с имена на дръмове може да преслушате отделните удари като натискате с левия бутон на мишката върху тях.
"kick, snare, Hi-Hat" и така нататъка Точно над тях се намира библиотеката с присети, от която може да сменяте звуците.
Отваря се с просто натискане с левия бутон на мишката.
Отдолу се намира "sequencer", който е на същия принцип като патерна в "channel rack".
Имате кутийки, които запълвате със звуци.
Нека чуем, как звучи кита, който сме избрали от библиотеката.
Това става от този "play" бутон тук, над "sequencer".
Ако искате да наредите свои бийт, трябва да отидете горе на "options" и да изберете "reset pattern".
Така нареденото ще се изтрие и вие ще може да направите свой бийт.
От "pattern length" избирате, колко удара да е патерна ви.
В случая всеки отделен звук от дръма си има собствен канал и когато сте избрали звука на "kick" например, вие нареждате, кога да се чува върху 'sequencer".
След това, един по един избирате другите звуци и ги нареждате.
Може да регулирате силата и панорамата, на всеки един от тях от бутоните им.
Може да имате до 16 патерна.
Ето ние наредихме един.
Сега ще изберем патерн 2 и ще наредим и в него звуци.
След като сме наредили дръмовете ще искаме да можем, да сменяме и редуваме патерните.
Това става лесно.
"trigger key" е мястото, от което избирате, коя нота стартира съответния патерн.
Когато натискате клавиш от клавиатурата той съответства на дадена нота.
Може да видите горе в "hint" дисплея, на кои ноти съответстват клавишите "m - n" например.
Настройвате за двата патерна съответната нота и вече при натискане и задържане на един от двата клавиша, се стартира единия или другия патерн.
От секцията между дрън бутоните и "sequencer" може да контролирате параметрите на всеки звук.
В "mallet" контролирате свойствата на палката или предмет, с който се удря по дигиталната мембрана.
От амплитудата контролирате силата.
От "dickey" времето за удар.
Oт "noise level" симулирате допълнително удар с четка.
Oт "membrane" контролирате свойствата на мембраната на дръма, колко време да отзвучава "dickey".
Колко да е опъната "tension"? Материала, размера, имате и "cut-off" филтър.
Имате няколко филтъра с фокус върху различните честотни диапазони.
За ниските, средните и високите.
Отдолу имате "equalizer", с който може да регулирате различните честоти, като го активирате.
Може да добавяте всеки звук към отделен канал от миксера, като натиснете тук горе при бутона и си изберете съответния "insert".
За по-лесно може да използвате "piano roll" за нареждане на звуците от дръма.
Като влезете в "piano roll" на съответния плъгин и както виждате той се е нагодил към него.
Може свободно Да нарежете, както звуците така и отделните патерни.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Къде нареждате кога да се просвирват отделните звуци?
В сикуенсъра
Във Velocity секцията
В Mallet секцията