Настройките в аудио менюто

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте пак.
В предният модул имахме видео, посветено на настройките на аудиото в "FL Studio" Сега ще разгледаме малко по-подробно опциите в този прозорец.
Това ще е може би най-тежкият ни видео урок, но след него и въобще след този модул, ще работим с много по-голяма лекота с програмата.
Натиснете бутона "F10" или от менюто "options" горе изберете "audio settings".
Ето го познатия прозорец с аудио настройки, от които предния път избрахме подходящият "device" или "driver".
Накратко ще припомня, че от "FL Studio" препоръчват да се използва "FL Studio ASIO".
Но ако имате проблем с този драйвер може да използвате и "primary".
Ако обаче имате външна звукова карта, която искате да вкарате сигнал от инструмент или микрофон, то тогава ще трябва да използвате "ASIO".
Това се отнася за потребителите на "Windows".
За тези на "MAC" опцията е "build in audio".
Както виждате отгоре пише "input/ output".
Тоест от тази секция, освен че избирате драйвера той самия отговаря за входящия сигнал, ако записвате в програмата, както и за изходящия, къде да излиза сигнала.
Към "FL Studio ASIO" и "ASIO4ALL" има допълнителни настройки, които се отварят от този бутон и с които ще се запознаем в следващото видео.
Виждате директно под "dropdown" менюто пишe "status".
Тук се изписва дали избраният дивайс е активен и работи или дали е "disabled" поради някаква причина.
Пише също така и какъв е "sample rate".
Като споменахме "sample rate" отдясно може да видите и "dropdown" меню за избирането му.
За тези, които за първи път се сблъскват с това понятие ще обясня, че когато записваме дигитално в програма като "FL Studio" или друга програма, имаме "sample rate".
Колко семпъла на секунда да съдържа записа ни.
Най-удачното сравнение е с кинолента.
Както тя е съставена от множество кадри, които създават филм и впечатление, че всичко се движи в него, така и при дигиталните аудио записи се създават множество аудио кадри, които в последствие чуваме като музика.
Стандартът за "sample rate" на аудио компактдисковете е 44100 херца, което е равно на 44,1 килохерца.
Съветвам ви да използвате този "sample rate".
За видео например е 48000 херца или 48 килохерца.
Тоест ако правите звук за видео, това е и "sample rate", който трябва да изберете.
Mоже да се сблъскате и със звук, който е правен на 96 килохерца.
Тук пак аналогията с лента е уместна, защото колкото по-голям е "sample rate", толкова по-детайлно е и аудио изображението.
Сега ще ви покажа, какво означава тези слайдери, ако сме на "primary audio device".
"buffer length" или дължина на буфера.
Буферът събира аудио данни преди да ги изпрати към вашето устройство.
Това помага на програмата да се справя с натоварванията на процесора ако има моменти, които съдържат повече аудио данни.
Така програмата сякаш се подготвя за това, какво следва да изсвири.
По-голямата дължина на буфера намалява натоварването на процесора и евентуалните гличове проблеми в сигнала.
Но пък от друга страна увеличава и латенцията.
Тоест увеличава времето, между което вие натискате клавиш от миди клавиатурата или слагате нота, или завъртате ефект и момента, в който чувате какво правите с това си действие.
Има забавяне между действието и звука при по-голям буфер.
Идеалният буфер е възможно най-малкия, който вашия компютър може да понесе, без да има проблеми с натоварването.
Добра опция е той да е между 10 и 20 милисекунди.
Ако в такъв случай програмата не работи добре трябва да го увеличите.
"offset" е функция, която може да помогне за работата на драйвера, ако работите с "Windows Vista".
"use poling" е опция, която подобрява производителността на "primary" драйвера и позволява по-малък буфер, и по-малко гличове.
С някои компютри обаче може да има обратния ефект.
"use hardware "buffer" oзначава да използвате допълнително хардуерния буфер на вашето устройство.
Например ако въпреки, че сте на "primary" използвате външназвукова карта, която сте избрали по подразбиране тази отметка ще ви помогне да работи по-добре.
С "auto close" се запознахме и миналият път.
Когато отметнем тази функция и минимализираме програмата, би трябвало да се изключи аудиото от нея и да можем да ползваме друго, от интернет или от "player".
Опцията "priority" може да ви е позната от куп други програми.
"higher" означава процесорът ви да е повече отдаден на програмата, но пък създава рискове от замръзвания, когато натоварването е по-голямо.
По-ниският приоритет пък създава риск от гличове.
Все пак ви препоръчвам да изберете "highest".
"safe overloads" - когато тази опция изключена, тогава се отдава още повече приоритет на аудио миксинга, а на графичния "user interface" не остава много от производителността на "CPU" -то.
В натоварени моменти екранът може да изглежда замръзнал.
Опцията по подразбиране на "FL Studio" в случая е "on" или тази отметка да е включена.
Тогава макар и приоритетът да е настроена "highest", сe оставq и малко "CPU" за графичния интерфейс и неговата работа.
"underruns" - този брояч тук има връзка с буфера.
Ако това число постоянно варира, има вероятност да има проблеми с преспиването и да трябва да увеличите буфер размера, за да няма проблем при възпроизвеждането.
"playback tracking" - от това падащо меню избирате откъде да се черпи информация за по-точен плейбек.
По подразбиране е най-добре да използвате миксер.
Стигаме и до "CPU" секцията с отметки, които ще ви помогнат да оптимизирате процеса на работа в програмата.
Погрижете се тези отметки "multithreaded generator processing" и "multithreaded mixer processing" да са избрани и активни.
"smart disable" изключва ефектите и генераторите, докато те не се използват и така пак спестява от потенциална "CPU" ви.
Добре е тази опция да е отметната.
Отиваме в последната секция - "mixer".
"resampling quality drop menu" ви дава различни опции, които наподобяват "sample rate" е като смисъл, но имат отношение по-скоро към транспонирани записи.
Например ако имате запис на тон от синтезатор и решите да го ползвате като инструмент, и сложите няколко тона от него на "piano roll", колкото по-високи е "sinc", толкова по-реално и изчистено ще чувате звука.
Но от друга страна по-високото качество в този случай, хаби много от процесора ви.
Повече за интерполацията може да видите в линка, който съм добавила към този видео урок.
"preview mixer track" е мястото, от което избирате на кой канал от миксера да се чуват звуците, които преглеждате в браузъра, ето и демонстрация.
Така може да увеличавате канала, който сте избрали за просвирване ако записите ви са тихи например.
Отметката "play truncated notes" ви позволява да чувате, как звучат нотите от "piano roll", във всеки един момент от просвирването.
Aко ste сложили патерн s написани ноти в плейлиста и местите "playback" курсора ще чувате, как звучи нотата и от средата.
Aко не е отметнато няма да чувате, как звучи нотата.
Последната опция "reset plugins on transport" е сходна с предишната, само че се отнася до плъгините и ефектите.
Когато е неактивна ще имате по-добра производителност и като местите курсора на "playback", няма да има много гличове.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Големият буфер увеличава:
Латенцията (забавянето между действието и звука)
Дължината на песента
Файла

Въпроси и отговори