Полезни допълнителни приложения - Dropbox и Google Drive

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Напоследък добиха популярност "Cloud Drive" услугите.
Това са услуги, които дават възможност да съхраняваме голяма част от файлове ни на облачни услуги.
Най-популярните от тях са Dropbox и Google Drive.
Ще ги разгледаме в този урок.
И двете имат апликации, които им позволяват да се интегрират в нашия "macOS".
Започваме с "Dropbox".
Когато влезем в сайта, може да свалим апликацията за "Dropbox".
Сваля се инсталационен файл.
Той представлява иконка на апликацията.
Когато я провлачим в нашия "applications folder", апликацията вече е инсталирана.
Когато я стартираме, тя се появява на нашия информационен бар.
Нейната иконка изглежда по този начин.
Ето я тук при мен.
Когато натисна върху нея, има възможност да видим нейните настройки.
От меню "General" настройваме по подразбиране да се стартира с нашата операционна система.
Да стои винаги активна и да синхронизира нашите файлове.
Ще ви покажа това меню, защото вие може да не я държите винаги включена.
Може да изключите това меню и да стартирате програмата само когато ви е нужна.
Другата важна опция е "Enable Finder integration".
Опцията позволява да я виждаме като локация директно в нашия "Finder".
Ето го "Dropbox".
От "Finder" търсим като една локация на нашия компютър.
Това което е направил "Dropbox" е една локация на нашия компютър.
Намира се в основната директория на потребителския ни профил.
Ето тук.
Директорията е синхронизирана, през сървъра на "Dropbox", с всички наши устройства, на които сме инсталирали приложението на "Dropbox".
В настройката "account" има възможност за нашия компютър, да изберем от опцията "Selective sync", кои от папките на "Dropbox" да се синхронизират с нашия компютър.
Ще изключа "camera uploads".
По този начин папката няма да се синхронизира с моя компютър.
На другите устройства папката може да е включена и да се синхронизира между тях.
Този компютър няма да използва тази папка.
В менюто "import" има важна настройка.
Може да използвате вашия "Dropbox", като място където да се прави резервно копие на вашите снимки и видеа, които сте заснели с камерата на телефона си.
Когато включите тази опция, всичко което снимате като снимки и видео, ще се синхронизира с всички ваши устройства.
Другата услуга е "Google Drive".
Тя изглежда по абсолютно идентичен начин.
Избирам директно да сваля "Google Drive".
Ето го бутона, с който може да го свалим.
Иска се съгласие с правна информация.
След това свалянето започва.
Когато завърши, стартираме инсталационния файл.
Той дава възможност да провлачим апликацията в "applications folder" и тя се инсталира.
Ето тук е инсталирана тази апликация.
Натискам върху нея.
Тук са настройките.
Тук може да избираме кои от папките да се синхронизират.
Влизам във "Finder".
Там програмата интегрира услугата, за да можем по-лесно да управляваме нашите файлове.
Нещата са решени по абсолютно същия начин, както при "Dropbox".
В главната папка на ползвателя на компютъра е направена папка с името "Google Drive".
Папката се синхронизира с "Google Drive" сървъра.
От там нататък се синхронизира и с всички ваши устройства, които използват услугата.

Тест за преминаване към следващия урок

 
По какъв начин осъществяваме управлението на файловете в двете услуги?
Като инсталираме софтуер, който позволява да осъществяваме управлението по най-естествен начин, през файловия мениджър Finder
Като инсталираме софтуер, който осъществява управлението през собствен интерфейс
Единствено през интернет браузера