Blockout Geometry
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни техники за blockout моделиране
В този урок се разглеждат ключови техники за създаване на blockout геометрия в 3ds Max, използвайки референтни изображения. Най-важното е да се фокусирате върху правилните пропорции и габаритни размери на обекта, като използвате bounding box за точно определяне на размерите, особено когато работите с референции в перспектива.
Практически подход към blockout моделирането
Създайте равнина и приложете референтно изображение върху нея чрез влачене и пускане
Използвайте клавишната комбинация
Alt + X
за създаване на прозрачен bounding box, през който да виждате референциятаСкалирайте референтното изображение, за да съвпадне с желаните габаритни размери на модела
Използвайте снапване към характерни точки за по-прецизно позициониране на елементите
При моделиране на симетрични обекти (като дивана в примера), фокусирайте се върху създаването на половината от модела
Полезни команди и функции
Alt + X
- превключва прозрачността на обектите, позволявайки да виждате през тяхG
- включва/изключва мрежата (grid) в сценатаDisplaySBox
- показва само контурите (габаритните размери) на обектаСнапване (Snapping) - позволява прецизно позициониране на обекти спрямо характерни точки
При моделиране от референция в перспектива, доверявайте се повече на точните размери на bounding box-а, отколкото на визуалното съвпадение с референцията
Инструкция за гледане на уроците:
- Изгледайте видеоурока.
- Повторете показаното в урока.
- Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок).
- Задайте въпрос, ако имате такъв.
- Преминете към следващият урок.