Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основни техники за blockout моделиране

В този урок се разглеждат ключови техники за създаване на blockout геометрия в 3ds Max, използвайки референтни изображения. Най-важното е да се фокусирате върху правилните пропорции и габаритни размери на обекта, като използвате bounding box за точно определяне на размерите, особено когато работите с референции в перспектива.

Практически подход към blockout моделирането

  1. Създайте равнина и приложете референтно изображение върху нея чрез влачене и пускане

  2. Използвайте клавишната комбинация Alt + X за създаване на прозрачен bounding box, през който да виждате референцията

  3. Скалирайте референтното изображение, за да съвпадне с желаните габаритни размери на модела

  4. Използвайте снапване към характерни точки за по-прецизно позициониране на елементите

  5. При моделиране на симетрични обекти (като дивана в примера), фокусирайте се върху създаването на половината от модела

Полезни команди и функции

  • Alt + X - превключва прозрачността на обектите, позволявайки да виждате през тях

  • G - включва/изключва мрежата (grid) в сцената

  • DisplaySBox - показва само контурите (габаритните размери) на обекта

  • Снапване (Snapping) - позволява прецизно позициониране на обекти спрямо характерни точки

  • При моделиране от референция в перспектива, доверявайте се повече на точните размери на bounding box-а, отколкото на визуалното съвпадение с референцията

Инструкция за гледане на уроците:

  1. Изгледайте видеоурока.
  2. Повторете показаното в урока.
  3. Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок).
  4. Задайте въпрос, ако имате такъв.
  5. Преминете към следващият урок.