Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
По-подробна информация относно инфографиките на кадрите, как работят те.
Разбиране на инфографиките (скоповете) при цветните корекции
В този урок се разглеждат инфографиките (скоповете) в DaVinci Resolve и как да ги използваме за анализ на кадрите. Скоповете са ключови инструменти, които показват дали имаме правилно експониран кадър, проблеми с черното или други технически недостатъци. Особено важно е разбирането на разликите между RAW и компресирани формати като H.264.
Как да анализираме кадри чрез скопове
- Първо проверете нивата на черното - при RAW формат имате повече информация в тъмните части, докато при 8-битови формати черното често е "изрязано"
- Обърнете внимание на средната експозиция - при нощни кадри линията на 128 в средата на RGB скопа показва добра експозиция
- Анализирайте скинтоновете чрез векторскопа - правилният скинтон трябва да следва определена линия, докато изместването към пурпура е индикация за проблем
- Проверете високите честоти - RAW форматът дава по-добър контрол, докато фотоапаратите често "хващат" повече високи честоти отколкото е необходимо
Важни разлики между RAW и компресирани формати
RAW формат
- запазва повече информация в тъмните части, позволява по-голяма гъвкавост при корекции8-битови формати
(H.264) - имат "изрязано" черно, по-малко информация за корекцииСкинтонове
- при RAW са по-точни, при компресирани формати често са изместени към пурпураЕкспозиция
- професионалните кино камери и RAW форматът дават по-прецизен контрол върху експозицията
Професионален съвет
Винаги преглеждайте материала, преди да поемете проект за цветна корекция. Анализът на скоповете ви позволява да прецените дали можете да постигнете желания резултат с наличния материал или ще се сблъскате с технически ограничения, които биха компрометирали крайния продукт.