Допълнения към урока
Учебна програма DaVinci Resolve
5. Цветни корекции - Advanced Color grading

По-подробна информация относно инфографиките на кадрите, как работят те.


Разбиране на инфографиките (скоповете) при цветните корекции

В този урок се разглеждат инфографиките (скоповете) в DaVinci Resolve и как да ги използваме за анализ на кадрите. Скоповете са ключови инструменти, които показват дали имаме правилно експониран кадър, проблеми с черното или други технически недостатъци. Особено важно е разбирането на разликите между RAW и компресирани формати като H.264.

Как да анализираме кадри чрез скопове

  • Първо проверете нивата на черното - при RAW формат имате повече информация в тъмните части, докато при 8-битови формати черното често е "изрязано"
  • Обърнете внимание на средната експозиция - при нощни кадри линията на 128 в средата на RGB скопа показва добра експозиция
  • Анализирайте скинтоновете чрез векторскопа - правилният скинтон трябва да следва определена линия, докато изместването към пурпура е индикация за проблем
  • Проверете високите честоти - RAW форматът дава по-добър контрол, докато фотоапаратите често "хващат" повече високи честоти отколкото е необходимо

Важни разлики между RAW и компресирани формати

  • RAW формат - запазва повече информация в тъмните части, позволява по-голяма гъвкавост при корекции
  • 8-битови формати (H.264) - имат "изрязано" черно, по-малко информация за корекции
  • Скинтонове - при RAW са по-точни, при компресирани формати често са изместени към пурпура
  • Експозиция - професионалните кино камери и RAW форматът дават по-прецизен контрол върху експозицията

Професионален съвет

Винаги преглеждайте материала, преди да поемете проект за цветна корекция. Анализът на скоповете ви позволява да прецените дали можете да постигнете желания резултат с наличния материал или ще се сблъскате с технически ограничения, които биха компрометирали крайния продукт.

Дискусия към урока