Навлизане в настройките на Color Management и четене на мета дата на файловете
Ключови аспекти на Color Management в DaVinci Resolve
В този урок се разглеждат важните настройки на Color Management и как да четем метаданните на файловете в DaVinci Resolve. Преди да започнете работа с цветови корекции, е критично да настроите правилно цветовото пространство на проекта според вашия монитор. По подразбиране DaVinci Resolve използва REC709 Scene, което може да доведе до разлики между това, което виждате при редактиране и крайния експорт.
Настройване на правилното цветово пространство
- Първо определете на какво цветно пространство е калибриран вашият монитор (например REC709 GAMMA 2.4)
- Отворете настройките на Color Management в нов проект
- Променете цветовото пространство на таймлайна според вашия монитор
- Ако не направите тази настройка, цветовете при експорт ще се различават от тези, които виждате при редактиране
Работа с различни цветови пространства
REC709
- стандартно цветово пространство за HD видеоREC2020
- използва се за HDR съдържаниеACES AP1
- използва се при компютърни монитори или монитори през SDI
При работа с ACES, предимството е, че системата автоматично чете метаданните на камерата и прави необходимите калкулации. ACES OUTPUT определя в какво цветово пространство да се конвертира при експорт, като системата автоматично калкулира процеса за правилно представяне.
Четене на метаданни на файловете
При работа с различни видове файлове, DaVinci Resolve показва важна информация за всеки клип: - Име на файла - Таймкод - Дължина на клипа - Резолюция и битова дълбочина - Използван кодек (например Canon RAW или H.264)
Тази информация е особено важна, когато трябва да съчетавате кадри с различна битова дълбочина (например 12-битови RAW файлове с 8-битови MPEG-4 файлове), за да постигнете визуално съответствие между тях.