Допълнения към урока
Учебна програма DaVinci Resolve
5. Цветни корекции - Advanced Color grading

Навлизане в настройките на Color Management и четене на мета дата на файловете


Ключови аспекти на Color Management в DaVinci Resolve

В този урок се разглеждат важните настройки на Color Management и как да четем метаданните на файловете в DaVinci Resolve. Преди да започнете работа с цветови корекции, е критично да настроите правилно цветовото пространство на проекта според вашия монитор. По подразбиране DaVinci Resolve използва REC709 Scene, което може да доведе до разлики между това, което виждате при редактиране и крайния експорт.

Настройване на правилното цветово пространство

  1. Първо определете на какво цветно пространство е калибриран вашият монитор (например REC709 GAMMA 2.4)
  2. Отворете настройките на Color Management в нов проект
  3. Променете цветовото пространство на таймлайна според вашия монитор
  4. Ако не направите тази настройка, цветовете при експорт ще се различават от тези, които виждате при редактиране

Работа с различни цветови пространства

  • REC709 - стандартно цветово пространство за HD видео
  • REC2020 - използва се за HDR съдържание
  • ACES AP1 - използва се при компютърни монитори или монитори през SDI

При работа с ACES, предимството е, че системата автоматично чете метаданните на камерата и прави необходимите калкулации. ACES OUTPUT определя в какво цветово пространство да се конвертира при експорт, като системата автоматично калкулира процеса за правилно представяне.

Четене на метаданни на файловете

При работа с различни видове файлове, DaVinci Resolve показва важна информация за всеки клип: - Име на файла - Таймкод - Дължина на клипа - Резолюция и битова дълбочина - Използван кодек (например Canon RAW или H.264)

Тази информация е особено важна, когато трябва да съчетавате кадри с различна битова дълбочина (например 12-битови RAW файлове с 8-битови MPEG-4 файлове), за да постигнете визуално съответствие между тях.

Дискусия към урока