- 1. Кратък Преглед на основните задачи в модула.
- 2. Представяне на DaVinci Resolve и неговите възможности
- 3. Разликата между Студио версията и безплатната. Инсталация на програмата
- 4. Какво представлява Database прозореца, неговото създаване и настройки
- 5. Организация на Media Management и неговите настройки
- 6. Разликата между "CUT" и "Еdit"
- 7. Опознаване на функциите в CUT
- 8. Шорткъти и монтаж в CUT
- 9. Шорткъти в edit панела и тяхното ползване по време на работа
- 10. Запознаване с Edit Панела и създаване на секвенция
- 11. Функции в Edit панела
- 12. Синхронизация на звук и картина.
- 13. Създаване на Custom клавиатура или използването на вградените.
- 1. Монтаж на остро - Част 1
- 2. Монтаж на остро - част 2
- 3. Монтаж със захльос, отделяне на звук и картина
- 4. Монтаж с ефекти, преливки на звук и картина
- 5. Импорт на плъгини в edit панела и тяхното предназначение
- 6. Различни плъгини, как се използват и как могат да помогнат
- 7. Позициониране, анимиране и рескелинг в едит панела
- 8. Снимки над видео, как да ги разположим, снимки с алфа канал, анимация, анимирани точки.
- 9. Слагане на текст, промяна на текст и субтитри
- 10. Импорт на субтитри, редакция на субтритри и експорт на srt файл
- 11. Анимиране на текст
- 1. Настройки на color management различните цветови пространства и тяхното обяснение
- 2. Разясняване какви функции ви дава цветния панел
- 3. Различни менюта в цветния панел
- 4. Начини за правене на контраст, lift, gamma, gain
- 5. Primeries и лог опции
- 6. Кратко обяснение на HDR панела,RGB Mixer панела и Motion effect панела
- 7. Curvеs панела и всички негови разделения + Color Warper
- 8. Qualifier панел, Blur and Sharpes panel, Key панел относно ноде.
- 9. Маски и тракинг на маски
- 10. Scope
- 11. Davinci Micro, Mini and Advance panel.
- 1. Запознаване на функциите на Fairlight
- 2. Промяна на нивата на звук и информационни табла за звук
- 3. Kакво е предназначението на точките в звука, как може да направим така, че плавно да се увеличава звук или да се намалява
- 4. Timeline edit, добавяне на саунд ефекти и изграждане на атмосфера
- 5. Финално изслушване и нивелиране на каналите
- 1. Навлизане в настройките на Color Management и четене на мета дата на файловете
- 2. По-подробна информация относно инфографиките на кадрите, как работят те.
- 3. Как да изравним, ако имаме Colorchecker.
- 4. Анимирани маски, анимирана корекция
- 5. Какво е color correction, как се изгражда и какво е color grading
- 6. Паралелни нодове, за какво се ползват, точната подредба и какви са тънкостите в нодовете
- 7. OPEN FX на безплатната версия
- 8. LUTs как да се използват и какво им е предназначението
- 9. Импорт на LUTs, експорт на LUTs
- 10. Стилове, как може да ги използвате и какво е тяхното предназначение
Nodes във Fusion
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основи на нодовата система във Fusion
В този урок се разглежда как работи нодовата система във Fusion - компонент на DaVinci Resolve, който функционира подобно на Color модула. Нодовата система позволява създаването на композиции чрез свързване на различни елементи (нодове), като всеки нод изпълнява специфична функция. Правилната последователност на нодовете е ключова за успешната работа на композицията.
Как да работите с нодове във Fusion
- Започнете с основен нод като Media In
- Добавете ефекти или корекции (например Color Correction)
- Добавете допълнителни елементи (например Text)
- Свържете елементите чрез Merge нодове
- Завършете композицията с Media Out нод
Програмата автоматично създава логически връзки между нодовете, което улеснява работния процес. Например, когато добавите текст след Color Correction, Fusion автоматично създава Merge нод, който комбинира информацията от двата източника.
Полезни инструменти и команди
Shift + Space
- отваря Select Tool менюто за бързо добавяне на нодовеGroup
(десен бутон върху селектирани нодове) - групира нодове за по-добра организация- Двойно кликване върху група - разгръща групата, за да видите съдържанието ѝ
Когато работите с по-сложни композиции, групирането на нодове е изключително полезно за поддържане на чиста и организирана работна среда, особено когато имате множество ефекти и корекции.