iPhone, Canon R, Canon C200, Филмов Look - Част 2
Ключови аспекти на филмовия лук с различни камери
В тази втора част на урока за създаване на филмов лук, Любомир Балабанов демонстрира обработката на вътрешни нощни кадри, заснети с три различни камери - Canon C200, Canon R и iPhone. Основната поука е, че качеството на изходния материал драстично влияе върху възможностите за постпродукция и времето, необходимо за постигане на професионален филмов лук.
Стъпки за създаване на филмов лук с Canon C200
- Започнете с леко затъмняване чрез паралелен нод
- Добавете топлина в средните тонове (mid tones) и леко затопляне в светлите части (highlights)
- Използвайте крива (curve) за коригиране на зелените тонове към по-жълтеещи
- Създайте винетка за затъмняване на краищата
- Добавете зелен оттенък в offset настройките
- Приложете LUT с настройка на output gain до 0.200 за финално подобрение
Сравнение между различните камери
Canon C200 (професионална филмова камера):
- Позволява постигане на качествен филмов лук само с 5 нода
- Дава най-добра база за цветова корекция
- Предлага най-голям динамичен диапазон
Canon R (полупрофесионална камера):
- Изисква около 9 нода за постигане на подобен резултат
- Нуждае се от допълнителна работа за премахване на синьото
- Необходими са повече корекции на температурата и tint
iPhone (смартфон камера):
- Практически невъзможно е да се доближи до качеството на професионалните камери
- Изисква изключително много работа с минимален резултат
- Не предоставя достатъчно информация за качествена цветова корекция
Професионален съвет
Qualifier
и Hue vs Saturation
са ключови инструменти при работа с по-ниско качество на изходния материал. Когато работите с клиенти, винаги преглеждайте материала предварително, особено ако е заснет с телефон, тъй като качеството на крайния резултат ще бъде ограничено от изходния материал, независимо от вложените усилия.