Допълнения към урока
Учебна програма DaVinci Resolve
8. Бонус Модул - Практически проект

Ключови аспекти на филмовия лук с различни камери

В тази втора част на урока за създаване на филмов лук, Любомир Балабанов демонстрира обработката на вътрешни нощни кадри, заснети с три различни камери - Canon C200, Canon R и iPhone. Основната поука е, че качеството на изходния материал драстично влияе върху възможностите за постпродукция и времето, необходимо за постигане на професионален филмов лук.

Стъпки за създаване на филмов лук с Canon C200

  1. Започнете с леко затъмняване чрез паралелен нод
  2. Добавете топлина в средните тонове (mid tones) и леко затопляне в светлите части (highlights)
  3. Използвайте крива (curve) за коригиране на зелените тонове към по-жълтеещи
  4. Създайте винетка за затъмняване на краищата
  5. Добавете зелен оттенък в offset настройките
  6. Приложете LUT с настройка на output gain до 0.200 за финално подобрение

Сравнение между различните камери

  • Canon C200 (професионална филмова камера):

    • Позволява постигане на качествен филмов лук само с 5 нода
    • Дава най-добра база за цветова корекция
    • Предлага най-голям динамичен диапазон
  • Canon R (полупрофесионална камера):

    • Изисква около 9 нода за постигане на подобен резултат
    • Нуждае се от допълнителна работа за премахване на синьото
    • Необходими са повече корекции на температурата и tint
  • iPhone (смартфон камера):

    • Практически невъзможно е да се доближи до качеството на професионалните камери
    • Изисква изключително много работа с минимален резултат
    • Не предоставя достатъчно информация за качествена цветова корекция

Професионален съвет

Qualifier и Hue vs Saturation са ключови инструменти при работа с по-ниско качество на изходния материал. Когато работите с клиенти, винаги преглеждайте материала предварително, особено ако е заснет с телефон, тъй като качеството на крайния резултат ще бъде ограничено от изходния материал, независимо от вложените усилия.

Дискусия към урока