Обучението „Тайните на ZBrush“ толкова много се хареса, че нямаше как да не направим следващо, което да задълбае повече в програмата и да надгради вече придобитите от нашите курсисти знания и умения с нея.
Ако си го изпуснал това обучение, можеш да прочетеш повече за него тук: Нов курс в Аула – Тайните на ZBrush, а ако искаш да навлезеш в сферата на 3D моделирането, то можеш да го направиш като се запишеш за обучението оттук: Тайните на ZBrush
В курса по „Моделиране на персонажи със ZBrush“ акцентът е поставен върху изграждането на стилизирани герои отначало докрай. Но нека първо кажем няколко думи за самия софтуер за тези от вас, които се срещат за първи път с него 🙂
Какво е ZBrush?
ZBrush е световно утвъден софтуер за скулптуриране и моделиране на герои за развлекателната индустрия.
Популярни гейминг заглавия като God of War, Assassin’s Creed, Diablo IV и много други използват zBrush за създаването на персонажи и околни среди.
Освен в игрите, програмата е стандарт в моделирането на герои за световни филмови и анимационни продукции от студиа като Pixar, Disney, Netflix, както и Universal, Lucasfilm и много други.
zBrush e неизменна част от познати заглавия като Star Wars, Terminator, Iron Man, The Avengers и много други.
Вижте една малка част от тях в следното видео:
Освен това, zBrush заема своето място и в света на 3D принтирането, предлагайки широка гама от инструменти за създаване и подготвяне на проекти за принтиране във физически формат.
Програмата дава възможност на творците да сътворяват от ултра реалистични модели до стилизирани такива, без каквито и да било ограничения.
Ето и един полезен ресурс, който ще ти даде малко повече информация за възможностите на zBrush: https://www.maxon.net/en/zbrush-movies-vfx
Какво ще научите в курса „Моделиране на персонажи със zBrush“?
Преди да започнете с това обучение е добре да сте преминали през основното – „Тайните на zBrush„, което ще ви въведе в програмата и основните принципи на моделирането.
Курсът „Моделиране на персонажи със zBrush“ ще надгради тези основни знания и умения, като накрая ще можете сами да създадете един завършен стилизиран персонаж.
В курса ще научите:
- ОСНОВНИ ПРАВИЛА ПРИ СТИЛИЗАЦИЯ ЗА ГЕРОИ: Нужни инструменти; Често срещани грешки; Подбор на референции; Персонализиране на интерфейса на zBrush и импортиране на референции.
- BLOCKOUT: Моделиране на сурова версия на всеки елемент, изграждащ персонажите на базата на примитиви и Dynamesh.
- HIGH-POLY И ФИНАЛЕН РЕНДЪР: Коригиране на топологията и изграждане на изчистени повърхности чрез Zremesher, както и завършване на всяка част от героите.
- POLYPAINTING: Вдъхване на живот на персонажите като бъдат оцветени според дадени референции.
- ПОЗИРАНЕ: Разчупване на неутралната поза на двата героя и създаване на основата на финалната композиция.
- РЕНДЕРИРАНЕ: Генериране и експортиране на BPR слоеве от zBrush, както и компилиране на крайния резултат във Photoshop.
Виж какво още ще научиш в курса „Моделиране на персонажи със zBrush“ от лектора Любомир Спиров:
Купи/тествай zBrush: https://www.maxon.net/en/buy
Може ли в среда на ZBrush с импортиране на файл .jpg да се работи модел на лице с цел ескпортира във файл .stl=
Ако Ви разбирам правилно, то искате да импортирате референция на лице, което да моделирате? В такъв случай, можете след като завършите да го експортирате за 3Д принтиране в stl, но трябва да имате предвид, че ще бъде нужно да slice-нете модела с програма като Lychee или Chitubox.