Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно ChatGPT предизвикателство Регистрация тук. 
							
					
			
			
			
			
			
			
Позициониране, анимиране и рескелинг в едит панела
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за позициониране и анимиране в DaVinci Resolve
В този урок се разглеждат важни функции за манипулиране на видео материали в Edit панела на DaVinci Resolve. Основните инструменти за позициониране, рескейлинг и анимиране се намират в Inspector панела и ви позволяват да модифицирате видеото според вашите нужди, без да напускате Edit секцията.
Стъпка по стъпка: Позициониране и рескейлинг
- Селектирайте желания клип в timeline
- Отворете Inspector панела
- В секцията Transform:
- Използвайте Zoom за увеличаване на цялата картина
- Разкачете X и Y (чрез иконката за link), за да зумирате само по една от осите
- Настройте Position X и Position Y за хоризонтално и вертикално позициониране
- Използвайте Rotation Angle за коригиране на наклона на картината
- Приложете Flip Horizontally или Flip Vertically за обръщане на изображението
 
Създаване на анимации с ключови кадри
- Поставете playhead в началната точка на анимацията
- В Inspector панела, кликнете на иконката "Point" до параметъра, който искате да анимирате
- Задайте начална стойност на параметъра
- Преместете playhead до крайната точка на анимацията
- Променете стойността на параметъра за крайната позиция
- За по-плавни преходи:
- Добавете междинни точки чрез бутона "Add Point"
- Модифицирайте кривата на анимацията според предпочитанията си
- Използвайте падащото меню, за да изберете кои параметри да се показват в анимационната крива
 
Полезни команди и функции
- Transform- секцията, съдържаща всички инструменти за манипулация на изображението
- Zoom- увеличаване/намаляване на цялото изображение
- Position X/Y- хоризонтално и вертикално позициониране
- Rotation Angle- въртене на изображението
- Flip Horizontally/Vertically- обръщане на изображението по хоризонтала или вертикала
- Point(иконка) - създаване на ключов кадър за анимация
- Animation points- точки, определящи промените в анимацията