В днешно време една от най-разпространените техники за дигитализиране на хора и обекти в развлекателната индустрия и рекламата е фотограметрията. Тя комбинира в себе си изкуство, наука и технология за получаване на надеждна информация за физическите обекти и околната среда чрез процеси на записване, измерване и интерпретиране на фотографски изображения. Или по-просто казано – фотограметрията е процес, чрез който от 2D изображения (снимки), получаваме 3D модели.
Нашият екип има удоволствието да ви представи курса „Създаване на 3D модели чрез Фотограметрия”, който ще ви покаже тънкостите на процеса от А до Я.
Но нека първо научим малко повече за самата техника „фотограметрия“:
Какво представлява фотограметрията?
Фотограметрията или още позната като 3D сканиране е съвременна техника, която спомага за генериране на дигитална версия на обект от реалността. Тя е широко използвана както в гейм и филм сферите, така и в индустриалния дизайн. Това се дължи на уникалното и качество да улавя всеки аспект от сканирания обект и да го преведе в реалистичния си вид в дигиталното пространство.
Във филмите, например, често се използват компютърни дубльори, които заместват реалните актьори и по този начин се изпълняват твърде рискови или невъзможни каскади на базата на реалистична анимация и фотограметрия. По този начин артистите могат да преливат реални с дигитализирани кадри и да осъществят резултати, които са с ултра реалистично качество.
Процесът на 3D сканиране започва със снимането на обект от всички страни. За тази цел в студиата използват специализирани ригове от камери с изключително висока резолюция, които са способни да уловят не само формата на самия обект ами и неговата текстура.
Добрата новина е, че с развитието на технологиите фотограметрията стана достъпна и до широката аудитория. Не е нужно да разполагате със скъпа техника, за да сканирате обекти по ваш избор.
Можете да приложите в действие както обикновен фотоапарат, така и вашия смартфон, за да направите снимки.
Когато снимачният процес приключи идва ред на импортирането на всички снимки в софтуер като Metashape, където започва анализ и конструиране на 3D модел на тяхната основа. По време на тази стъпка можем да разберем кои снимки създават грешки и да ги поправим с инструментите, които предлага програмата.
След генерирането на high-poly версия настъпва реконструкцията на дялове, които имат недовършени или проблемни зони. Обикновено това става с помощта на софтуери като Zbrush, където се изчистват всички несъвършенства и се поставя началото на ретопологизиран модел със subdivisions и low-poly версия.
Най-накрая завършения low-poly и създадените към него карти се импортират в render engine като V-Ray и започва рендърирането на финални изображения в сцена с избрания обект.
Какво ще научите в курса по фотограметрия:
Обучението в Аула по “Фотограметрия” е подходящо за хора, които имат известен опит в работата със софтуери за 3D моделиране.
Съветваме ви първо да преминете през курсовете “3D моделиране с 3Ds Max и рендериране с Arnold”, “V-Ray за 3Ds Max” и “Тайните на Zbrush”, за да поставите добра основа, върху която да надградите с това обучение.
Ето какво ще усвоите в курса по “Фотограметрия”
- Опознаване на процесите при фотограметрия: Подробно разглеждане на последователността при 3D сканиране; Избор на обект и постановка; Използвано оборудване и софтуер.
- Снимане: Настройка на фотоапарат; Снимане на помощни и основни снимки на модела и регулиране на белия баланс.
- Генериране на 3D модел: Опознаване на Metashape и инструменти като Маски, Маркери, Align Cameras Transform Region и Build Dense Cloud, Mesh, Texture; Създаване на 3D модел от импортираните снимки.
- Оптимизиране на модела: Импортиране на сканирания модел в Zbrush; Ретопологизиране с Dynamesh; Ребилдване на high-poly модела със четки за скулптиране; Създаване на low-poly версия със Zremesher; Опознаване на функциите Subdivide и Projection;
- Разгъване на модела: Unwrapping с плъгина UV Master; Създаване на normal, diffuse и displacement map; Diffuse reprojection в Metashape; Изчистване на несъвършенствата по текстурите във Photoshop.
- Рендъриране: Импортиране на модела в 3Ds Max; Коригиране на размерите с gizmo; Поставяне на светлини и тестване на техния интензитет; Създаване на основния материал и импортиране на текстурите; Рендъриране на финални изображения с V-Ray.
Регистрирай се за обучението “Фотограметрия – създаване на 3D модел от снимки” тук:
Виж какво още ще научиш в обучението по Фотограметрия:
Курсистите в Аула оценяват високо обученията “3D моделиране с 3Ds Max и рендериране с Arnold” и “V-Ray за 3Ds Max”:
„Курсът е изчерпателен наръчник за работа с V–Ray. Учебният материал е добре систематизиран, представени са полезни комплексни методи за постигане на оптималните настройки за рендване.„
~ Иво Славов за курса V-Ray за 3Ds Max
„Много добър курс. Уменията, които придобих ми помогнаха да започна да работя с удоволствие със софтуера!“
~ Шабан Талипов за курса “3D моделиране с 3Ds Max и рендериране с Arnold”
„Дълго време търсих курс за V-Ray, който да покрива не само възможностите му, но и да проследява процеса на работа на отделни етапи, докато не го открих в Аула. Благодарение на този курс и лектор вече виждам „цялата картина“ за създаването на един качествен рендър, систематизирано и добре обяснено.“
~ Павлин Гаджалов за курса V-Ray за 3Ds Max
Опознай процеса “фотограметрия” и надгради познанията си за създаване на 3D модели от реалността.
Запиши се за обучението “3D моделиране с 3Ds Max и рендериране с Arnold„, “V-Ray за 3Ds Max” и “Тайните на Zbrush”: