Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно ChatGPT предизвикателство Регистрация тук. 
							
					
			
			
			
			
			
			
Моделиране на съществуващ терен
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти при моделиране на съществуващ терен в Revit Structure
Моделирането на съществуващ терен като триизмерен елемент в Revit Structure се осъществява чрез създаване на специален тип плоча с променлива дебелина, чиято горна повърхност следва естествените хоризонтали на терена. Този подход е ключов за последващо моделиране на изкопа и изчисляване на земни работи, като плочата трябва да бъде достатъчно дебела, за да обхване цялата дълбочина на бъдещия изкоп.
Процес на моделиране стъпка по стъпка
- Създайте специален тип плоча за терена: - Навигирайте до Structure → Structure → Floor → Structural Floor
- Създайте нов тип чрез Edit Type → Duplicate (напр. "Terrain 5000mm")
- В секцията Structure задайте дебелина 5000 mm и създайте нов материал "Терен"
- Задължително активирайте опцията Variable (променлива дебелина)
 
- Очертайте контура на терена: - Използвайте Pick Lines за селектиране границите на имота
- Завършете създаването на плочата с Finish
 
- Създайте референтни равнини по хоризонталите: - В Structure → Work Plane → Ref Plane
- Използвайте Pick Lines и клавиш Tab за селектиране на свързани линии от хоризонталите
- Тези равнини са необходими за прецизно прихващане на чупките на хоризонталите
 
- Създайте вътрешни ръбове на плочата: - Селектирайте плочата и в менюто Shape Editing изберете Add Split Line
- Активирайте опцията Chain и следвайте чупките на хоризонталите
 
- Настройте височините на точките и ръбовете: - Използвайте Modify Sub Elements от менюто Shape Editing
- Задайте съответните отстояния от кота 0 (напр. -200 mm за хоризонтал на 20 cm под кота 0)
- Внимавайте при промяна на височините на линии, за да не получите нежелани резултати
 
Полезни команди и функции
- Structure → Floor- създаване на плоча
- Structure → Work Plane → Ref Plane- създаване на референтни равнини
- Shape Editing → Add Split Line- добавяне на вътрешни ръбове в плочата
- Shape Editing → Modify Sub Elements- промяна на височините на точки и ръбове
- Tab(клавиш) - селектиране на свързани линии
- Visibility Graphics Overrides- скриване на вътрешни ръбове (Interior Edges)
- Annotate → Spot Elevation- проверка на височините на точките