Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Моделиране на съществуващ терен
Ключови аспекти при моделиране на съществуващ терен в Revit Structure
Моделирането на съществуващ терен като триизмерен елемент в Revit Structure се осъществява чрез създаване на специален тип плоча с променлива дебелина, чиято горна повърхност следва естествените хоризонтали на терена. Този подход е ключов за последващо моделиране на изкопа и изчисляване на земни работи, като плочата трябва да бъде достатъчно дебела, за да обхване цялата дълбочина на бъдещия изкоп.
Процес на моделиране стъпка по стъпка
Създайте специален тип плоча за терена:
- Навигирайте до Structure → Structure → Floor → Structural Floor
- Създайте нов тип чрез Edit Type → Duplicate (напр. "Terrain 5000mm")
- В секцията Structure задайте дебелина 5000 mm и създайте нов материал "Терен"
- Задължително активирайте опцията Variable (променлива дебелина)
Очертайте контура на терена:
- Използвайте Pick Lines за селектиране границите на имота
- Завършете създаването на плочата с Finish
Създайте референтни равнини по хоризонталите:
- В Structure → Work Plane → Ref Plane
- Използвайте Pick Lines и клавиш Tab за селектиране на свързани линии от хоризонталите
- Тези равнини са необходими за прецизно прихващане на чупките на хоризонталите
Създайте вътрешни ръбове на плочата:
- Селектирайте плочата и в менюто Shape Editing изберете Add Split Line
- Активирайте опцията Chain и следвайте чупките на хоризонталите
Настройте височините на точките и ръбовете:
- Използвайте Modify Sub Elements от менюто Shape Editing
- Задайте съответните отстояния от кота 0 (напр. -200 mm за хоризонтал на 20 cm под кота 0)
- Внимавайте при промяна на височините на линии, за да не получите нежелани резултати
Полезни команди и функции
Structure → Floor
- създаване на плочаStructure → Work Plane → Ref Plane
- създаване на референтни равниниShape Editing → Add Split Line
- добавяне на вътрешни ръбове в плочатаShape Editing → Modify Sub Elements
- промяна на височините на точки и ръбовеTab
(клавиш) - селектиране на свързани линииVisibility Graphics Overrides
- скриване на вътрешни ръбове (Interior Edges)Annotate → Spot Elevation
- проверка на височините на точките