Допълнения към урока
Учебна програма Revit Structure
7. Аналитичен модел

Въведение в аналитичния модел на Ревит


Аналитичният модел в Revit Structure - основи и визуализация

В Revit Structure, докато изграждате геометричния модел на конструкцията, програмата автоматично създава и аналитичен модел. Този модел не е предназначен за изчисляване и оразмеряване на конструктивните елементи директно в Revit, а служи като подготовка за прехвърляне към специализирани програми за конструктивен анализ. Всеки конструктивен елемент има свой аналитичен еквивалент - прътов елемент за греди и колони, и равнинен елемент за плочи и стени.

Как да визуализирате аналитичния модел

За да визуализирате аналитичния модел в Revit Structure, следвайте тези стъпки:

  1. Отворете триизмерен изглед на вашия модел
  2. Променете настройката на изгледа на Wireframe, за да станат елементите прозрачни
  3. Включете опцията Show analytical model, за да се покажат аналитичните елементи

За по-добра визуализация на аналитичния модел:

  1. Дупликирайте триизмерния изглед с десен бутон → Duplicate
  2. Преименувайте новия изглед (десен бутон → Rename) на "3D Analytical"
  3. Върнете настройката на изгледа на Shaded
  4. Отворете Visibility Graphics Overrides (от параметрите на изгледа)
  5. Изключете всички категории в табовете Model Categories, Annotation Categories и Imported Categories
  6. В таба Analytical Model Categories, уверете се, че отметката е включена
  7. Използвайте бутона All, за да включите всички аналитични елементи
  8. Потвърдете с OK

Ключови функции за работа с аналитичен модел

В таба Analyze на Revit Structure можете да намерите инструменти за:

  • Boundary Conditions - дефиниране на гранични условия (опори) на конструктивните елементи
  • Loads - задаване на товарни състояния и комбинации
  • Check/Adjust - проверка за грешки и коригиране на неточности в аналитичния модел

Тези инструменти ви позволяват да подготвите аналитичния модел за последващо прехвърляне към специализиран софтуер за конструктивен анализ и оразмеряване.

Дискусия към урока