Моделиране на повърхнината на съществуващия терен
Ключови аспекти при моделиране на терен в Revit Structure
Моделирането на повърхнината на съществуващия терен в Revit Structure е важна стъпка при проектирането на конструкции. Използвайки геодезическо заснемане като основа, можете да създадете прецизен модел на терена, който е от съществено значение за определяне на котата на фундиране и моделиране на изкопа на сградата. Процесът включва дефиниране на точки по контура на имота и хоризонталите, след което задаване на съответните височини на тези точки.
Стъпка по стъпка процес за създаване на терен
Подгответе геодезическото заснемане, като изолирате само необходимата информация (граници на имота и хоризонтали)
Прикачете геодезическата снимка към проекта на ниво 0.0
Отворете таб Massing and Site и изберете инструмента Toposurface
Използвайте инструмента Place Point за дефиниране на точки по контура на имота и кликнете Finish Surface
Селектирайте терена и кликнете Edit Surface за редактиране
Добавете допълнителни точки по хоризонталите на терена
Селектирайте групи точки с еднаква височина и задайте съответната стойност в параметъра Elevation:
- За точки на кота 0 → стойност 0
- За точки на 30 см над кота 0 → стойност 300 мм
- За точки на 20 см под кота 0 → стойност -200 мм и т.н.
За точки без известна височина, направете приблизителна интерполация
Кликнете Finish за завършване на моделирането на терена
Полезни команди и функции
Toposurface
- Инструмент за създаване на повърхнина на терен
Place Point
- Добавяне на точки към повърхнината на терена
Edit Surface
- Редактиране на съществуваща повърхнина
Elevation
- Параметър за задаване на височина на точките в милиметри
Spot Slope
- Инструмент в таб Annotate за измерване на наклона на терена
Move
- Позволява преместване на точки, когато са неправилно позиционирани (използвайте с изключена опция Constraint за свободно движение)
Delete
- Премахване на ненужни или грешно поставени точки