Допълнения към урока
Учебна програма Revit Structure
8. Таблици и спецификации в Ревит

Филтриране и сортиране на таблици в Revit Structure

В този урок научавате как да управлявате информацията в таблиците чрез филтриране и сортиране. Тези функции ви позволяват да показвате само елементите, които отговарят на определени критерии, и да ги подреждате по избрани параметри, което прави таблиците по-информативни и по-лесни за анализ.

Стъпки за филтриране на таблица

  1. Отворете таблицата, която искате да филтрирате
  2. Кликнете върху бутона Edit срещу параметъра Filter
  3. В отворилия се прозорец изберете параметър от падащото меню (например Material Name)
  4. Изберете условие за филтриране (equals, does not equal, greater than и т.н.)
  5. Задайте стойност, по която да се филтрира
  6. За добавяне на допълнителни условия, изберете друг параметър и повторете стъпките
  7. Кликнете OK, за да приложите филтрите

Сортиране и групиране на данни

  1. Кликнете върху бутона Edit срещу параметъра Sorting/Grouping
  2. Изберете параметър за сортиране (например Level)
  3. Определете реда на сортиране - възходящ (Ascending) или низходящ (Descending)
  4. За сортиране по няколко критерия, добавете допълнителни параметри
  5. Използвайте опцията Itemize Every Instance, за да покажете всеки елемент на отделен ред
  6. Добавете footer за групите с опцията Grand Totals, за да видите обобщена информация
  7. Кликнете OK, за да приложите настройките

Полезни функции за управление на таблици

  • Itemize Every Instance - показва всеки елемент на отделен ред или обединява елементите от една група
  • Grand Totals - добавя обобщаващ ред в края на таблицата с информация за всички елементи
  • Footer - добавя обобщаваща информация за всяка група елементи
  • Филтрирането работи само с параметри, които са включени в таблицата
  • Сортирането може да се извършва по няколко параметъра с различни приоритети

Дискусия към урока