Каква е разликата между Enter и Shift + Enter в Word?

Каква е разликата когато в Word слагаме нов ред само с Enter и когато слагаме нов ред със Shift + Enter?

Това е въпрос, който получихме във форума на Aula.bg

В повечето случаи хората си казват: „Натискам Enter и преминавам на следващия ред! Какво толкова сложно има в преминаването на следващ ред в Word?“

И съответно така и процедират – натискат Enter и са на новия ред. Дори хора, които знаят за разликатa между създаване на нов ред с Enter и Shift + Enter, използват Enter независимо от това, че ситуацията в която се намират налага използване на Shift + Enter.

Има разлика в това как преминаваме на следващ ред в Word и тя е наистина съществена. В този отговор на въвпрос ще изясним защо това е така.

Прочети повече

Как да създаваме предефинирани списъци в Excel?

Може ли да добавяме предефинирани списъци в Excel? Това е въпрос, който получаваме във форума и за това сме направили видео отговор за него.

Поради наистина многото дискусии и честото задаване на този казус, решихме да направим една статия придружена с видео тук във блога на Aula.

Във видеото можете да научите как се създават предефинирани списъци в Excel?

 

Прочети повече

Как можем да направим автоматично съдържание на цитираната литература в Word?

И тази седмица сме Ви подготвили разяснението на супер интересен казус от форума на Aula.bg.

01_fv-1_start_forum_article

Въпросът : Как да се направи автоматичен списък на цитираната литература в един документ създаден в Word?

В случая питането е за това как най – лесно да извадим съдържание с цитираната литература, в дипломна работа в която са използвани над 100 източника.
Но това далеч не е единствения случай в който може да се приложи.Сферите на приложение буквално са всички документи в който цитираме нормативна уредба, закони, стандарти, всякакъв вид литература.

Лесно щеше да е ако имаме документ от десетина страници и два цитирани литературни източника.В този случай всичко би станало бързо, без кой знае какви познания по Word и без голям шанс за грешка.

Ако тръгнем да го правим ръчно за 10, 20 …. 100 цитирани източника в обемен документ, би ни отнело доста време и вероятността за пропускане на някой източник клони към 90% :).

Какво може да направим при по – голяма бройка на цитираните източници!?!

Прочети повече

5 Стъпки как да създаваме изключителни изображения от PowerPoint слайдове

00_fv_113_start

Може ли и Как да стане това ?

Именно такъв въпрос се появи и във форума на Aula.bg, а именно „Как може един слайд в Power Point да го направим на изображение?“

Превръщайки един такъв слайд в изображение, можем да го използваме за много цели :

  • да го сложим в блог
  • да го сложим в Word документ
  • може да го споделяме в социалните мрежи – Facebook, Linkedin….

В този урок ще покажем как може да превърнем един слайд в изображение(JPG).

Това е презентацията, от която ще превърнем един от слайдовете в изображение.

01_fv_113_first_whats_the_problem

 

Имаме един семпъл пример, с няколко разнообразни слайдове.

Искаме да направим първия слайд на изобображение.

Как можем да направим това?
Прочети повече