Интериорният дизайн е изтънчено изкуство с много пластове. То съдържа в себе си умения, които не само изграждат дизайнера като 3D артист, но и като организатор с усещане за йерархия и баланс при визуализацията на реалистични интериорни решения.
За изграждането на естетически издържани интериори е нужно да комбинирате както артиста в себе си, така и организатора, който обективно може да прецени къде и как да развие една привидно дигитална сцена в красиви и полезни изображения.
Комбинацията от правилна употребата на законите на дизайна, работа със светлини, материали и камери е решаваща формула, която допринася за постигане на висококачествени интериорни решения.
В сътрудничество с 3DLab.bg създадохме курса “Интериорна визуализация в Scandi стил”, който ще ви преведе през всички дялове на тази материя и ще ви разкрие неговите тънкости.
Нещо повече – в края на обучението ще се сдобиете с финални рендерирани изображения, които можете да представите във вашето портфолио.
Какво представлява създаването на 3D интериорната визуализация?
Този процес се разделя на четири основни етапа, които съдържат множество процеси и помагат за изграждането на крайния резултат. Те включват:
- Планиране
- Моделиране
- Оптимизация
- Рендериране и постпродукция
Нека разгледаме всеки един от тях поотделно:
Планиране
Първата и основна стъпка преди започването на всеки интериорен проект е подробното описване на всяка стъпка и набавяне на нужните ресурси за неговото осъществяване.
Чертежи, референции, пропове и софтуерни разширения като скриптове или плъгини са неизменна част от добре планирания проект.
Моделиране
В тази стъпка започва изграждането на цялостната архитектура, следвайки зададени чертежи. Именно този процес определя колко и какви помещения ще има и какви допълнителни обекти ще включват.
Най-често използваният софтуер за интериорно моделиране е 3ds Max. Програмата разполага с изобилие от полезни инструменти като modifiers, с които можете да изграждате обекти бързо и по неразрушителен начин.
Оптимизация
След като бъдат положени основните структури идва ред на добавянето на пропове към сцената. С тяхна помощ помещенията плавно придобиват реалистичен вид.
Проповете включват мебели, уреди и декоративни елементи, които допринасят за оживяването на интериора.
Това, което прави ключов този етап е създаването на материали и текстури към тях, както и оптимизацията на цялата сцена. Благодарение на този етап дизайна преминава от blockout към реалистична репрезентация на крайния резултат.
Рендериране и постпродукция
Финалната стъпка в процеса на интериорния дизайн е рендериране на крайни изображения с всички текстурирани и осветени елементи. Тук добиваме ясна представа какво представлява завършения дизайн.
Преди цялостното приключване на проекта обаче се “доизпипват” всички рендери в софтуер за графична обработка като Photoshop с цел коригиране на несъвършенства с осветяването, цветовете и текстурите.
Какво ще научите в курса по “Интериорна визуализация в Scandi стил” в Аула:
Обучението в Аула по “Интериорна визуализация в Scandi стил” ви предоставя отлична възможност да надградите уменията си с 3ds Max и V-Ray и да ги разширите с основите на интериорно моделиране и визуализация.
Ето кои ще са основните теми в обучението по “Интериорна визуализация в Scandi стил”:
- Организация и планиране: Планова схема и moodboard с референции; Настройки на 3Ds Max за работа; Файлова организация и преглед на основните скриптове за ползване
- Моделиране: Изграждане на основната архитектура; Моделиране на под, таван, первази, корнизи, кухненски шкафове, плот и metro bricks; Прилагане на ефективни практики за моделиране
- Материали: Опознаване на материалния редактор; Работа с Basic HDRI Studio; Progressive and IRP studio рендери; Създаване на материали за стени и шкафове
- Пропове и оптимизация: Импортиране на пропове в сцената; Работа със статистика; Разполагане на проповете в кухня, дневна и спалня; Оптимизация на всички обекти; Преглед на методи за допълнителна оптимизация с V-Ray Proxy, Xref Objects, както геометрия и текстури
- Осветяване и камери: Опознаване на VraySun_VraySky; Работа с HDRI изображения; Създаване на финално осветление; Преглед на често допускани грешки; Работа върху композиция и кадриране; Позициониране на камери; Прилагане на скриптове
- Рендериране: Въвеждане на оптимални рендер настройки; Генериране на Render Passes; Запазване на Presets; Тестови рендери и корекции на камерите; Създаване на финални изображения и 360 градусова панорама
- Постпродукция: Импортиране на рендерираната сцена и Render Passes; Корекции на основни, средни и близки камери; Добавяне на background; Рендериране на допълнителни маски; Полиране на отделен обект и завършване на цялостния проект
Регистрирай се за обучението “Интериорна визуализация в Scandi стил” тук:
https://aula.bg/kurs-3ds-max-interior
Виж още какво ще научиш в курса по “Интериорна визуализация в Scandi стил”
Курсистите в Аула оценяват високо обученията по 3D
Много добър курс. Уменията, които придобих ми помогнаха да започна да работя с удоволствие със софтуера!
Мнение на Шабан Талипов за курса „3D моделиране с 3Ds Max и рендериране с Arnold”
Водещите преподаватели обясняват ясно. Темите са добре разработени, без излишни подробности. Най-ценното е концептуалната идея на Аула за неограничено повтаряне на уроците според нуждите на обучаемия. Дава добри резултати!
Мнение на Васелина Маркова за курса „3D Моделиране и рендериране с 3ds Max“
Ползотворен и абсолютно изчерпателен курс, подготвен и предоставен за потребителя по възможно най – удобен начин. Материята е разгърната професионално и достъпно от лектора, който съумява да предаде знанията си по възможно най – добрия начин!
Мнение на Ралица Няголова за курса “V-Ray за 3Ds Max”
Ако сте абсолютни начинаещи ви препоръчваме първо да започнете с по-базовите ни курсове по “3D моделиране с 3Ds Max и рендериране с Arnold”, и “V-Ray за 3Ds Max”. Те ще ви помогнат да поставите основите си на работа със софтуерите и след това да преминете на следващо ниво.