Хората се делим на сини – червени, десни – леви, черни – бели.
Какво ще стане ако един ден просто се обединим и сме просто човеци!?
Много екзистенциална тема подхванах… май е по-добре да говорим за Excel.
Днешната тема е свързана с обединяването на таблици в една обобщена.
Във форума на Аула получихме следния въпрос: „Как се обединяват две или няколко таблици в една?“
В статията решихме да решим задачата с функцията Consolidate.
Да разгледаме примера.
Имаме три еднакви по формат таблици в Excel.
В тях имаме различни стойности за бройката на продадени цветя за всеки месец.
Искаме да направим една обща таблица, в която да си направим една бърза справка за тримесечието – Януари, Февруари и Март.
Трябва да обедим тези таблици в една, сумирайки стойностите в тях.
Да разлгледаме детайлно един от методите, по които може да стане това, а именно чрез функцията Consolidate.
Как да използваме Consolidate в случая?
- Селектираме клетката, в която искаме да поставим таблицата, обединяваща резултатите от другите три;
- Отиваме на раздела Data;
- В панела Data tools, избираме Consolidate.
- Отваря се прозорецът Consolidate;
- В полето Function избираме Sum, т.к. искаме да сумираме стойностите от отделните таблици, обединяващи се в една.
- В полето Reference, трябва да въведем или да селектираме първата таблица, която ще „консолидираме“; или иначе казано, първата таблица, която ще бъде част от обединената таблица. Съответно селектираме диапазона, в който са наименовани клетките и колоните, както и самите стойности. В случая $B$1:$I$8.
- С бутона Add добавяме селектираната таблица, която ще обединяваме.
Повтаряме същата процедура по добавянето на другите две таблици.
В списъка All references: поставяме всички таблици (диапазони), които ще обединим.
- Слагаме отметки на Top row и Left Column, т.к. първия ред и първата лява колона не съдържат стойности, които трябва да бъдат сумирани.
Първият ред и най-лявата колона носят в себе си информация по отношение на съдържанието на таблицата. - С ОК потвърждаваме настройките и прилагаме обединяването на таблиците.
Резултатът е на лице – трите таблици са обединени в една, заглавните редове и колони са наред, а стойностите в обобщаващата таблица, са сума от обобщените таблици.
Долу в коментарите може да споделите къде в практиката използвате Consolidate.
С радост очакваме да споделите вашият опит с Consolidate.
Ако искате да увеличите вашите Excel умения, разгледайте нашите уроци на aula.bg
Всеки понеделник правим видео отговор и блог публикация на Ваш въпрос, който сме получили на нашия блог на aula.bg
По всяко време може да се възползвате и от безплатните уроци по Excel.
Получавате едномесечен достъп до първите 20 урока от курса.
Така ще се уверите в „силата“ на Excel и това колко много може да оптимизира процеса на работа.
Ако тази статия Ви е била полезна, ще се радваме да я споделите във Facebook с приятели. 🙂
А как мога да обединя по същия начин таблици от различни Sheet-ове ?
Привет, Катя!
Може да погледнеш тази статия от форума на Аула:
http://aula.bg/ms-excel-kak-da-napravia-obobshtena-tablica-ot-niakolko-sheet-a-no-da-izvlicham-informaciia
🙂