Autodesk Maya – история и приложение

Някога гледали ли сте филм, изпълнен с невероятни ефекти и анимации, чудейки се как по дяволите се създава такова нещо?!

Преди доста години аз също се почудих, гледайки „Джурасик Парк“ и след кратко проучване осъзнах, че софтуерът, който се използва се казва Maya.

Когато говорим за 3D анимация, то Maya e софтуерът, който ни изниква като стандарта в тази комплексна и изпълнена с различни софтуери индустрия.

Autodesk Maya се използва за създаване на интерактивни 3D приложения, включително видео игри, анимационни филми, телевизионни сериали, или визуални ефекти.

В тази статия ще разгледаме историята и проложението на този популярен софтуер.

 

История

Maya е първоначално анимационен продукт от следващо поколение, базиран на The Advanced Visualizer от Wavefront Technologies, PowerAnimator от Alias Research Inc и Alias Sketch.

С помощта The Advanced Visualizer и PowerAnimator са създадени едни от най-емблематичните филми на нашето време, а именно филми като : Star Wars : Episode 1 The Phantom Menace, The Abyss, Terminator 2: The Judgment Day, Jurassic Park, Forrest Gump, и още стотици други.

В последствие фирмите Wavefront и Alias се обединяват и техният общ продукт получава името Maya.

През Февруари 1998 година излиза първата версия на софтуера и моментално получава огромно признание по света и постепенно се превръща в стандарта за тази индустрия.

С помощта на Maya в по-късните години са създадени стотици световни заглавия, както и невероятно успешни и емблематични игри.

През 2005 година Autodesk придобива Maya и в момента програмата се поддържа от тях.

Ето как е изглеждал интерфейса на една от програмите, обединени в MayaPower animator. 

 

Възможности и приложение на програмата

Възможностите, с които разполага Autodesk Maya най-общо казано са неограничени откъм създаването на съдържание за всякакви области.

С Maya може да създавате модели, да им добавяте материали и текстури.

Да им вдъхнете живот като ги анимирате.

Да създатете невероятно осветление, с помощта на което ще получите невероятен краен резултат.

Може да създавате сложни физически симулации, като движението на флуиди. Може да се създават и визуални ефекти чрез използването на фини частици като прах, вятър, облаци, торнадо, експлозии и т.н.

Можем дори да създадем мускули на нашите визуални герои, които да облечем в кожа и да създадем невероятно реалистични анимации.

Да симулираме тяхната коса и облекло. Възможностите наистина са необятни.

Можем да използваме програмата както за супер реалистични изображения, които НЕ можем да различим от реални снимки и филми, така и за стилизирани анимации и изображения.

Превръща се в основна програма в създаването на игри и персонажи за тях.

С въвеждащият курс по Autodesk Maya 2017 ще можете безпроблемно да започнете вашето пътешествие в този необятен магически свят на 3d визуалните ефекти.

P.S Тази статия е подготвена с любезното съдействие на експерта, който ще представи курса по „Maya“Кирил Пеков.

 

One thought to “Autodesk Maya – история и приложение”

  1. Чудесна програма и с много възможности на 3d визуални ефекти.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *