Някога гледали ли сте филм, изпълнен с невероятни ефекти и анимации, чудейки се как по дяволите се създава такова нещо?!
Преди доста години аз също се почудих, гледайки „Джурасик Парк“ и след кратко проучване осъзнах, че софтуерът, който се използва се казва Maya.
Когато говорим за 3D анимация, то Maya e софтуерът, който ни изниква като стандарта в тази комплексна и изпълнена с различни софтуери индустрия.
Autodesk Maya се използва за създаване на интерактивни 3D приложения, включително видео игри, анимационни филми, телевизионни сериали, или визуални ефекти.
В тази статия ще разгледаме историята и проложението на този популярен софтуер.
История
Maya е първоначално анимационен продукт от следващо поколение, базиран на The Advanced Visualizer от Wavefront Technologies, PowerAnimator от Alias Research Inc и Alias Sketch.
С помощта The Advanced Visualizer и PowerAnimator са създадени едни от най-емблематичните филми на нашето време, а именно филми като : Star Wars : Episode 1 The Phantom Menace, The Abyss, Terminator 2: The Judgment Day, Jurassic Park, Forrest Gump, и още стотици други.
В последствие фирмите Wavefront и Alias се обединяват и техният общ продукт получава името Maya.
През Февруари 1998 година излиза първата версия на софтуера и моментално получава огромно признание по света и постепенно се превръща в стандарта за тази индустрия.
С помощта на Maya в по-късните години са създадени стотици световни заглавия, както и невероятно успешни и емблематични игри.
През 2005 година Autodesk придобива Maya и в момента програмата се поддържа от тях.
Ето как е изглеждал интерфейса на една от програмите, обединени в Maya – Power animator.
Възможности и приложение на програмата
Възможностите, с които разполага Autodesk Maya най-общо казано са неограничени откъм създаването на съдържание за всякакви области.
С Maya може да създавате модели, да им добавяте материали и текстури.
Да им вдъхнете живот като ги анимирате.
Да създатете невероятно осветление, с помощта на което ще получите невероятен краен резултат.
Може да създавате сложни физически симулации, като движението на флуиди. Може да се създават и визуални ефекти чрез използването на фини частици като прах, вятър, облаци, торнадо, експлозии и т.н.
Можем дори да създадем мускули на нашите визуални герои, които да облечем в кожа и да създадем невероятно реалистични анимации.
Да симулираме тяхната коса и облекло. Възможностите наистина са необятни.
Можем да използваме програмата както за супер реалистични изображения, които НЕ можем да различим от реални снимки и филми, така и за стилизирани анимации и изображения.
Превръща се в основна програма в създаването на игри и персонажи за тях.
С въвеждащият курс по Autodesk Maya 2017 ще можете безпроблемно да започнете вашето пътешествие в този необятен магически свят на 3d визуалните ефекти.
P.S Тази статия е подготвена с любезното съдействие на експерта, който ще представи курса по „Maya“ – Кирил Пеков.
Чудесна програма и с много възможности на 3d визуални ефекти.