Не е тайна, че дигиталните изкуства заемат централно място във всяка индустрия, тъй като с тях можем да постигнем качествени резултати, при това с огромна гъвкавост и ефективност.
3D визуализацията на интериори е добър пример за това. Тя ни предоставя широк набор от възможности за реализиране на дизайни от най-малката до най-голямата подробност. Крайната цел е постигане на реалистичен краен резултат.
Но какво представлява този метод, защо в 3D и как се постига – нека разгледаме по-долу:
Какво всъщност е 3D Визуализация на интериор?
Обективно погледнато триизмерната визуализация на интериори и цялостна архитектура е втората стъпка след дизайна.
Този метод се базира изцяло на предварително изготвени чертежи със зададени размери, концептуално оформление на всички структури и обекти, както и 2D рендери.
С гореспоменатите ресурси 3D артистът изгражда сцена, която да отговаря на 2D концепциите, но с една изключителна голяма подробност – крайният резултат изглежда реалистично.
Защо визуализация в 3D?
Отговорът на този въпрос всъщност е много лесен.
На първо място, 3D визуализацията на сцена с интериор ни дава гъвкавостта да създадем детайлни рендери според референции и да ги представим от всеки възможен ъгъл.
Това е огромно предимство, тъй като клиента, който ползва 3D услуги може задълбочено да разгледа крайния продукт. По този начин той ще придобие по-ясна представа каква би била реализацията на проекта.
Нещо повече – по този начин много лесно могат да бъдат открити грешки или да се тестват идеи, които впоследствие могат да се окажат неприложими.
Как се постига 3D интериорно визуализиране на проект?
От самия въпрос можем да добием представа, че софтуерите за 3D моделиране заемат централна позиция при осъществяването на проекти от подобен тип.
Най-широко използваните програми за 3D моделиране са Autodesk Maya и 3Ds Max, като Max се прилага по-често в гейм и архитектурните сфери.
Независимо в какъв стил решите да моделирате вашия интериорен проект, всяко начало започва с примитиви. Впоследствие те се развиват в сложни обекти чрез инструментите за полигонално моделиране.
Когато приключи изграждането на всеки обект, идва ред на създаването на материали и интегрирането на текстури.
Именно тук сцената започва да се доближава още повече до реалността.
В края на този процес идва ред на поставянето на камери от различни ъгли в помещенията. Добавят се и светлинни източници, които да мимикират реалистично осветяване.
Последната стъпка е отредена за рендериране на финални изображения и постпродукция. Идеята е да се изчистят несъвършенствата и да се засили акцента на елементите с централен фокус.
Видеото по-долу представя стъпка по стъпка интериорна визуализация с 3Ds Max и Corona Renderer.
Междувременно, съветваме ви да разгледате нашите курсове по “3D моделиране с 3Ds Max и рендериране с Arnold” и “V-Ray за 3Ds Max”:
Очаквайте и съвсем скоро новото обучение за напреднали в Аула „Интериорна визуализация в Skandi стил“
В него ще преминем през всички стъпки и процеси за реализирането на интериорен проект в скандинавски стил.
Ще започнем от напълно празна сцена и постепенно ще надграждаме визуализацията.