Разрязване и създаване на разрез в моделното пространство

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Задача


Свалете файла с упражнението и повторете показаното на екрана. Експериментирайте със собствени чертежи.

Команди


SLICE - Разрязване на солид на две части
SECTION - Създаване на регион като разрез от 3Д модел

Въпроси и отговори

  • Как са избрани примерите?

    Ивайло:

    В този, а и в предишните 3D-модули преобладават видео-примери с машинни детаили, а не със строителни. Не съм си дал парите да гледам такива примери. Моля, показвайте и примери със строително чертане. Дано в следващите модули е така. Благодаря.

    Магда Мичева Иванова:

    Какъв е този странен коментар , какво значение имат примерите ? Аз мисля , че лекторът е подбрал възможно най - доброто като уроци. Мен лично не ме вълнува нито машинното нито строителното чертане и какво от това, трябва някой да се съобразява с мен ли ? Никой не е записан в курса по задължение.

    Иван Цукев:

    Ивайло,

    целта ми е да избирам примери, които най-добре демонстрират използването на даден инструмент. В случая съм избрал машинен елемент, в друг пример е строително чертане.

    Нека примерите с машинни елементи да не те заблуждават, че ще имаш по-малка полза от уроците. Курсът е по 3Д моделиране с Аутокад и за да покажа всички инструменти ще използвам разнообразни примери. Аз давам насоки за ползването в различни специалности, но част от твоята работа е да повтаряш упражненията и да адаптираш наученото в твоята ежедневна работа.

    Ако имаш проблеми с това, пиши им имейл и ще ти помогна.

    Цанко Дилов:

    Наистина е много странен коментарът на Ивайло - "меко" казано! В този курс се изчертава /изгражда/ една къща от "А" до "Я" с 3D моделиране. 2D е в друг курс. Може да е архитектурно, но си е строително чертане. Има разбира се и друго строително чертане: хидроенергийно, тунелно, ВиК и какво ли не още. Ако Ивайло има в пред вид по-скоро конструктивно чертане, като основно при строителството на сгради и съоръжения, ще се опитам да приложа един пример с който да се опитам /след като сменя браузера/.да му помогна Става въпрос за основната носеща конструкция на една малка къща, с доста "разтропана" конструкция, поради архитектурни изисквания. Ползвам само командата Slice, защото със SECTION става голямо "мазало", а регион въобще не ми трябва. Ивайло, в курса се усвояват основните команди с примери на машинни детайли, защото: те са по-малки и компактни, но с повече информация; Освен това файловете им са по-леки и е лесно и приятно да се работи в тях. Веднаж усвоено в примерите, наученото може да се прилага за всичко, там където ти потрябва. Ивайло, моля не бъди нетърпелив! Целта се постига не като се бърза, а като не се прекъсва! След като преминеш този прекрасен курс ще правиш неща, за които може би не си и сънувал.

    Иванка Калева Чолакова:

    Много точно казано, Цанко! Уроците са невероятни. Аз например се занимавам с геодезия, но какво от това? С удоволствие си чертая детайлите, "вдигам" етажи на къщи и пробвам да правя разрези, докато се получи така, както трябва. Няма значение какво се чертае. Цукев ни е сдъвкал всичко, за което човек може да се сети и съм сигурна, че по-добър лектор няма да се намери. (Ако някой търси де).

    Евгени Стояновски:

    Присъединявам се към разсъжденията на Цанко, макар че съм машинен инженер. Действително, важното е да се усвояват командите и тяхното изпълнение независимо от детайлите. Тези нови версии на AutoCad са невероятни - истинско удоволствие е да се работи с тях. Аз съм от поколението хора когато преди доста години за да работиш с версиите на AutoCAd трябваше всичко да си прочетеш и то на английски. Нямаше я функцията DYN и много други, а HELP-а не те следваше на всяка крачка за да ти подсказва. Затова Ивайло просто можеш да спираш видеото и да си правиш записки, а след това да повториш примера.

    Ивайло:

    Уважаема г-жо М. Иванова,
    Коментарът ми може да Ви се вижда странен, но за мен си е напълно в реда на нещата. Никъда не е казано какви коментари да се пишат - "странни" или "нестранни". А колкото до това, че  "Никой не е записан в курса по задължение.", Вие можете да се запишете в курс, където няма да има "странни" коментари. Благодаря.

    Julien:

    всеки има право на мнение и коментар разбира се .Аз започвам от нула никога не съм работил с подобни програми,но и аз съм на мнение че трябва търпение,и постоянство. 

    инж. Милена Дамянова:

    Курса е прекрасен,а уроците поднасят материала "сдъвкан" до най-малките подробности и детайли. Дори и хора които никога преди това не са ползвали програми за 3D чертане ще се справят с лекота - единственото което се иска е постоянство и повторение докато започнем да изпълняваме показаните команди без да се налага да мислим какво правим. Върху каквито и чертежи да се упражняваме щом веднъж усвоим показаното можем да го прилагаме навсякъде без значение каква е специалността ни. Към господин Цукев ще отправя само моите поздрави и благодарности.

    Антоанета Ангелова:

    Дилов, страхотна къщичка!

    Константин Петров:

    "Не съм си дал парите за такива примери"

    Така е, ДА. Дал си си парите за знания, а именно как да чертаеш триизмерни обекти с помоща на AutoCAD независимо дали са болтове , мебели, сгради, мостове,пътища, канали ,паркове или конструкций. Не гледай какво, а как се чертае, все пак тук изучаваме програмата, а не как да станем Архитекти, или строителни или машинни инжинери.

  • Как работи Section във версия 2012? 

    Валентин Велев Стефанов:

    Как работи Section във версия 2012? Прави срязваща равнина успоредна на X\Y, но не мога да изчистя и да видя само самото сечение. Още повече когато има няколко солида и повърхнини и не всички се секат.
    Благодаря.

    Краси Кръстев:

    Здравей, виж много внимателно равнината през която сечеш, имам предвид дали случайно не прихващаш точки така че секателната равнина да не минава през всички солиди.

    Валентин Велев Стефанов:

    Разбрах си проблема след като изгледах следващите уроци. Благодаря!

  • Кои са точките които избира лектора когато изпълнява командите?

    Ивайло:

    Може ли, моля, малко ро-бавно и по-ясно да се покажат точките, които се избират за командите SLICE и SECTION (казва се: "избираме една точка тук, втора точка тук", но не се вижда много ясно къде точно - особено за втората точка на SLICE). Благодаря.

    Краси Кръстев:

    Здравей,

    Може да намалиш скоростта на видеото, ако ти е много бързо посредством по-новия плеър на Аула - снимка 1 позиция 1.Може да го сложиш 0,85x.

    Това е хубавото на онлайн уроците, т.к. винаги може да намалиш темпото на видеото спрямо твоето освен това имаш възможността да изгледаш N на брои пъти даденото видео, като спираш (паузираш) в определени моементи.

    Снимка_1

    Като цяло точно за тези две функции на AutoCAD, не е необходимо за упражнение да се повтаря абсолютно същото както показва лектора. Идеята е да скриеш една част от дадения обект.Така че експериментирай, точно с тези команди.

    И все пак конкретно на въпроса избират се квадрантите (обърнете внимание във видеото ясно се вижда как се прихващат точките които са визуализирани като ромб - което означава че се прихващат квадранта на окръжност) на основната част и на отвора от детайла, така се получава една секателна права.

  • Кои са точките които избира лектора когато изпълнява командите?

    Ивайло:

    Може ли, моля, малко ро-бавно и по-ясно да се покажат точките, които се избират за командите SLICE и SECTION (казва се: "избираме една точка тук, втора точка тук", но не се вижда много ясно къде точно - особено за втората точка на SLICE). Благодаря.

    Краси Кръстев:

    Здравей,

    Може да намалиш скоростта на видеото, ако ти е много бързо посредством по-новия плеър на Аула - снимка 1 позиция 1.Може да го сложиш 0,85x.

    Това е хубавото на онлайн уроците, т.к. винаги може да намалиш темпото на видеото спрямо твоето освен това имаш възможността да изгледаш N на брои пъти даденото видео, като спираш (паузираш) в определени моементи.

    Снимка_1

    Като цяло точно за тези две функции на AutoCAD, не е необходимо за упражнение да се повтаря абсолютно същото както показва лектора. Идеята е да скриеш една част от дадения обект.Така че експериментирай, точно с тези команди.

    И все пак конкретно на въпроса избират се квадрантите (обърнете внимание във видеото ясно се вижда как се прихващат точките които са визуализирани като ромб - което означава че се прихващат квадранта на окръжност) на основната част и на отвора от детайла, така се получава една секателна права.