Сгъстяване на мрежата чрез Refine Mesh

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Задача


Свалете файла с упражнението и повторете показаното на екрана. По желание може да експериментирате със собствени форми.

Команди


MESHREFINE - Увеличава броя на лицата за избрания меш или лице на меш.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Командата Refinemesh може да увеличи броя на лицата на:
Цялата фигура или само на отделно лице (лица) от нея
Цялата фигура, но не и на отделно лице (лица) от нея
Отделно селектирано лице (лица), но не на цялата фигура

Въпроси и отговори

  • Как да определя сгъстяването на мрежата с Refine Mesh ?

    Огняна:

    Здравейте, как мога да определя колко точно да сгъстява мрежата командата Refine mesh? Мога ли изобщо да залагам някакъв параметър?

    Краси Кръстев:

    Здравей, няма точна формула за това доколко да сгъстиш мрежа.... идеята както е споменато и във видеото : там където искаш повече детайлност само там да сгъстиш мрежата на местата където не целиш чак толкова детайлност - може да намалиш сгъстяването с оглед на това че нямаш нужда от толкова сгъстяване А и модела ще бъде по - лек.... така че в крайна сметка е въпрос на преценка. 

    Огняна:

    Благодаря ти за отговора, но имах пред вид по-скоро следното: мога ли да кажа на autocad колко подразделения да създаде в лицето, което съм избрала. Като видях, че командата няма опции, предположих че няма как, но понякога има разни скрити настройки затова реших все пак да питам :) 

    А иначе, разбира се мога да си ги увелича с повторение на командата, ако има нужда
    Краси Кръстев:

    Да сега разбрах, ами мисля че слага оптималния който прецени в зависимост от лицето, но лично аз за настройка на refine mesh в която да се задава точния брой лица не се сещам.

    Огняна:

    Ок, благодаря!

  • Дали успях да задръстя машината?

    Георги Димитров:

    Разбира се :) В стремежа си да видя докъде мога да стигна с Refine Mesh блокирах машината със сметки, като използвах над 20% от CPU и над 60% RAM, а съм със сериозна машина, със сериозни параметри. Наистина, въпросът за оптимизирането на мрежата е много важен и се иска опит. Най-добре е да се започне с минимална мрежа и където е необходимо да се рафинира мрежата.

    Краси Кръстев:

    Е не си я затормозил чак толкова машината.

    Една малка препоръка: Ако имаш доста отворени табове в интернет, след затварянето им следва 60% - те от RАМ да паднат доста надолу.

    Георги Димитров:

    Нямам табове - само AUTOCAD, но не съм публикувал това чудо, което задръсти машината. :)

  • Каква е връзката между  обекти, създадени с мешове и layout view?

    Георги Димитров:

    Когато съм създал обект с мешове и премина на layout, baseview ми дава достъп само до инвентор файлове. Има ли начин това да не е така, а да се ползва директно модела?

    Краси Кръстев:

    Здравей, Георги.

    Ами за Mesh няма как да използваш View Base -> Model Space.

    Когато става дума за направа на автоматични погледи или разрези, ти трябват солиди = плътни тела. AutoCAD в такива случай работи само със солиди, затова реално винаги те препраща към файл създаден в Inventor, в моемнта ти в моделното пространство нямаш солиди 100 % съм сигурен.

    Мешовете са създадени от polyfaces (многобройни повърхнини), т.е. само от повърхнини.

    Ако имаш създадени обекти от повърхнини може да ги превърнеш в солиди и така да можеш да се възползваш от автоматични планове и разрези от View Base. Ето и стъпките за превръщане на една фигура създадена от много на брой лица (polyfaces).


    1. XPLODE - за да превърнем Polyfaces (многобройни лица) в 3D Faces ;

    2. CONVTOSURFACE - за да превърнем 3D Faces в Повърхнини (Surfaces) ;

    3. SURFSCULPT - за да превърнем Повърхнини (Surfaces) в Солиди (Solid).


    Имайки солиди, за самите тях вече може да се приложи функцията за създаване на автоматични планова и разрези View Base.

    Надявам се да съм бил полезен с отговора.

    Георги Димитров:

    Благодаря. Полезно!

    Константин Петров:

    Краси с Convert to solid не е ли по лесно?

    Краси Кръстев:

    Да много по-лесно, ако нещата са от чисти мешове, доколкото си спомням имаше нещо специфично и затова не дадох директно Convert Solid, ако можех обаче да се сетя...

    Константин Петров:

    Да в доста от случаите това е невъзможно