Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
AutoCAD Формула V2
1. Тайните на AutoCAD интерфейса
- 1. Основи на интерфейса в AutoCAD
- 2. Моделно пространство и лейаути - НЕ Е ГОТОВ
- 3. AutoCAD Бутон, бърза лента с инструменти и инфоцентър
- 4. Ribbon раздели и панели
- 5. Решения за интерфейса и контекстуални раздели
- 6. Команден ред и лента за състоянието
- 7. Тънкости при работата с палети
- 8. Използване на командния ред
- 9. Фина настройка на AutoCAD
- 10. Помощ по време на работа с AutoCAD
- 11. Времеспестяващи бързи клавиши и команди - I част
- 12. Времеспестяващи бързи клавиши и команди - II част
- 13. Настройки за ускорение на AutoCAD
- 14. Настройка на потребителския интерфейс чрез CUI
- 15. AutoCAD на български език
2. Бързо създаване на геометрия и ефективна работа с файлове
- 1. Бърз достъп до чертежите
- 2. Организация и защита на нашите данни
- 3. Изпращане на чертежи до трети лица
- 4. Тайните за бърза работа с мишката
- 5. Разхождане из чертежа и регенериране на изображенията
- 6. Основни принципи при чертането
- 7. Чертане на сложни геометрични фигури
- 8. Кръг. Базова геометрична фигура
- 9. Упражнения за чертане на геометрични фигури
3. Точност и специалзирани команди за чертане
- 1. Точност при чертане (EndPoint и MidPoint)
- 2. Точност при чертане (Center, Quadrant и Point)
- 3. Точност при чертане (Intersection, Perpenducular и Extension)
- 4. Точност при чертане (Tangent и Apparent Intersection)
- 5. Точност при чертане (Parallel) и няколко трика
- 6. Трикове за точност с клавиша Shift
- 7. Работа с правоъгълници и референтни точки
- 8. Особености при чертане на елипси
4. Коригиране на геометрия
- 1. Модифициране на геометрични фигури чрез маркери
- 2. Модифициране на геометрични фигури чрез pedit и trim
- 3. Модифициране на кръгове и дъги чрез маркери. Команди move и copy
- 4. Модифициране на геометрични фигури чрез командата stretch
- 5. Създаване на скосявания, заобляния и "офсет"
- 6. Удължаване и скъсяване на обекти
- 7. Щрихове и асоциативност при щриховете
- 8. Автоматична актуализация на оразмерителни линии
- 9. Трикове за бързо съединяване на отделни линии
5. Надписи, оразмеряванe и собствени стилове
- 1. Надписи и класически текстови стилове
- 2. Анотативни текстови стилове
- 3. Класически стилове за оразмеряване
- 4. Анотативни стилове за оразмерителни линии
- 5. Използване на multileader оразмеряване
- 6. Използване на специализирани команди за оразмерителни линии
- 7. Таблици, стилове за таблици и премащабиране
- 8. Корекция на съществуващи оразмерителни линии
- 9. Прехвърляне на стилове и палета с инструменти
- 10. ДА СЕ ИЗТРИЕ!!!
6. Хитра организация на чертежите чрез слоеве, собствени типове линии и щриховки
- 1. Основни принципи на работата със слоеве
- 2. Свойства на слоевете. Цветове, дебелина и тип линия
- 3. Управление на слоевете чрез загасяне, замразяване и заключване
- 4. Управление на слоевете чрез изолиране на слоеве
- 5. Служебните слоеве "Defpoints" и "0"
- 6. Филтри за слоеве и как да ги използваме
- 7. Използване на състояния на слоевете
- 8. Създаване на собствен тип линия
- 9. Собствени типове щриховки
7. Повторно използване на елементи, блокове, шаблони и количествени сметки
- 1. Защо и кога се ползват блокове
- 2. Създаване на собствени блокове
- 3. Блокове с променлив текст (атрибут)
- 4. Разпадане на блокове със запазване на стойности
- 5. Динамични блокове. Основни принципи.
- 6. Хитро използване на блокове ЧАСТ I
- 7. Хитро използване на блокове ЧАСТ II
- 8. Количествени сметки от блокове
- 9. "Полета" в AutoCAD. Как да ги ползваме.
- 10. DataExtraction. Тежката артилерия за количествени сметки ЧАСТ I
- 11. DataExtraction. Тежката артилерия за количествени сметки ЧАСТ II
- 12. Design Center. Управление на блокове, стилове и настройки
- 13. Създаване на собствен шаблон за бърза работа
- 14. Автоматизация с AutoLISP за НЕпрограмисти
8. Умни мащаби. Тайните на плотирането
- 1. Класически метод за мащаби
- 2. Принципи на анотативните мащаби
- 3. Трикове при анотативните мащаби
- 4. Бързо принтиране от моделното пространство
- 5. Създаване на лейаути
- 6. Един чертеж с различни мащаби
- 7. Шаблони за бързо създаване на лейаути
- 8. Използване на шаблони за лейаути
- 9. Стандартни и нестандартни размери на листата
- 10. Контролиране на видимостта в погледите (viewports)
- 11. Заключване на погледите (viewports)
- 12. 3те най-често срещани проблема с лейаути
- 13. Създаване на плот файл. Недостатъци пред PDF
Динамични блокове. Основни принципи.
Курсове
AutoCAD Формула V2
Седмица 7 - Повторно използване на елементи, блокове, шаблони и количествени сметки