Въпросът, който получихме във форума на Аула е следният:
„Как мога да направя азбучна или номерирана селекция по възходящ ред, едновременно използвайки за база 2 колони, а не една.“
И в тази статия ще Ви покажем как да направите сортиране в Excel по две колони едновременно.
Продължавайте да четете, за да разберете как става сортирането по азбучна селекция или по номер, по възходящ ред, по две колони в Excel.
Вижте първо видео отговорът на въпроса: „Как може във Footer-а на един документ във Word да добавим информация в коя папка се намира той ?“ – в нашият YouTube канал.
Сортиране по първата колона
В примера, който ще разгледаме в тази статия – имаме една таблица:
- В първата колона имаме числа;
- Втората колона е с индекси-букви;
- И третата колона е със стойност.
Нека да видим как ще направим сортирането по първата колона.
Отиваме в раздела Home и след това избираме опцията за сортиране – Sort&Filter.
Когато натиснем върху стрелката ще излязат две опции за сортиране:
- Sort Smallest to Largest – от най-малко към най-голямо;
- Sort Largest to Smallest – от най-голямо към най-малко.
Когато изберем първата колона ще се покажат опциите и ние ще направим съответното сортиране.
Когато тествате и двата начина на сортиране, дали ще е от по-малко към по-голямо или обратното, ще забележите, че всички останали данни в таблицата се разместват.
Да кажем, че избираме данните ни в първата колона да се сортират от най-малкото към най-голямото.
Сега ще се опитаме да направим и второ допълнително сортиране по втората колона, какъвто е и въпросът във форума.
Сортиране по втората колона
Имаме вече сортирани данните в първата колона. По същия начин ще сортираме и индексите във втората.
Маркираме колоната и отиваме в раздела Sort&Filter. Отново имаме вариант за сортиране от малко към голямо или обратното.
В този случай пише от A to Z и от Z to A, защото в тази колона имаме индекси-букви.
Но отново тук се появява същият проблем. Когато направим сортиране по една от двете колони, данните от всички останали колони се разместват.
Нашата цел не е такава.
Искаме да направим сортиране на първата колона и след това по нея да ни направи сортиране и по втората.
Сортиране по две колони
За да постигнем целта си, е нужно да изберем не базовите опци за сортиране, а да направим Custom Sort.
Тази опция се намира отново в раздела Home, Sort&Filter и от падащото меню се избира Custom Sort.
За да използваме Custom Sort е нужно да сме избрали произволна клетка от нашата таблица и след това да изберем опцията – Custom Sort.
Отваря се нов прозорец, в който задаваме параметрите на нашето сортиране.
Първото ни сортиране ще бъде по номер. За целта избираме от падащото меню на полето Sort by – №.
А точно под полето Sort by има и поле Then by, където избираме втория критерий, по който ще правим сортирането. В нашият случай избираме Index.
Сега остава да изберем реда на сортиране. От полето Order избираме да сортираме от най-малкото към най-голямото и след това по азбучен ред – A to Z.
Натискаме OK и постигнахме целта си.
Първо имаме сортиране по тройките, но след това е сортирано по индекс – B, C, D, но нямаме разместване по трите, което в крайна сметка беше целта на задачата ни.
По този начин може да сортираме едновременно по две колони в Excel.
Ако смятате, че тази статия Ви е била полезна и искате да научите още подобни малки трикове, които да улеснят ежедневната работа с Excel, разгледайте нашият курс „Тайните на Excel“.
Обучението е напълно подходящо както за начинаещи, така и за хора, които вече работят с програмата и имат солиден опит с нея.
Разбира се, имате възможността да започнете безплатно обучение по Excel и гледате първите два модула от курса в рамките на 30 дни без да дължите такса.
Ако тази статия Ви е харесала ще се радваме да я споделите с приятели във Facebook 🙂
Работя от много години с Ексел. Вашите безплатни уроци са много полезни, защото колкото и да знаеш все научаваш нещо, което те улеснява в работата.
Поздравявам ви от сърце!
Примерът е полезен за всеки, който е запознат с използуването на EXCEL до средно ниво и иска да разшири знанията си! Вашият труд е благороден – да запознавате ползувателите на EXCEL с различни тънкости на програмата! Дано има повече като Вас! Желая Ви успехи в полезното начинание!Успех
Изключително полезни видеа в блога (и в курсовете). За няколко дни успях да се справя с няколко „проблема“ в Еxcel и да намеря отговори на доста въпроси, благодарение на Вашите публикации в блога. Благодаря! Продължавайте в същия дух!
Благодаря за тази статия, беше ценно за мен да науча как да сортиране на малко по-високо ниво.
Как мога да сортирам по дата колона от таблица, като в същото време информацията в целият ред да се премести заедно с пренареждането по дата? Като в таблицата няма стойности. Това е опис, който искам да е нареден по хронология, но се сортира само колоната и информацията от реда не си кореспондира с пренареждането на датата.