Навиците на Николай Трифонов [споделяне]

Голямото количество участници в нашето 21-дневно предизвикателство “Успех по навик” ни убеди, че темата за изграждане на навици е по-интересна, отколкото предполагахме. Затова решихме да ви срещнем с професионалисти, които вече използват силата на навиците в своето ежедневие. Ето и следващият участник в тази серия интервюта.

Николай Трифонов е Senior R&D Manager във VMware, но може би за някои от вас е по-известен като един от създателите на системата “Приятел за цели”, заедно с нашия основател Иван Цукев. Старае се да постига повече във всяко отношение – от завършването на СМГ през активното спортуване с пълно отличие до заемането на ръководни позиции днес. Фокусира се върху темата за постигане на цели и неизменната роля на навиците в този процес като споделя всичко научено в системата и книгата “Приятел за цели”.

В следващите редове Николай ще ви покаже своята гледна точка и най-важните научени уроци за навиците.

Какво са навиците за теб? 

Ще отговоря по следния начин: първо ние изграждаме навиците си, после навиците изграждат нас. За мен са много важен градивен елемент на ежедневието, който се трупа ден след ден и строи живота ни неусетно. 

Кой е най-важният ти навик? 

Сутрешният ритуал, което всъщност са 15-20 мин рано сутрин, които отделям за медитация и благодарност. Другият много ключов навик, който поддържам вече дълги години, е навикът за спорт.

Кой е най-полезният трик/модел за изграждане на нов навик? 

За мен лично е “закачването” на нов навик към съществуващ такъв. Например нов навик за здравословен обяд – много лесно се получава, когато първо направя тренировка по обедно време (вече съществуващ навик) и след това обядвам. Навик за ранно ставане сутрин се получава (и отключва) много лесно, когато имам навик за ранно лягане.

Важно е да отбележа, че използвам 90-дневни цели за изграждане на навици от системата “Приятел за цели” и това работи безотказно. 

Кой е най-верният ти съюзник в изграждането и поддържането на навици? 

Постоянството. Обикновено са ми необходими около 30 дена постоянство, за да може после то да започне да се отплаща и навикът да започне да работи сам. Отново използвам 90-дневни цели, като в целта дефинирам колко дена минимум ще повторя действието, което искам да превърна в навик. Ако пропусна един ден – започвам от начало изграждането на навика и повторението на действията. 

Без какво не може да се градят устойчиви навици? 

За да е устойчив един навик човек трябва да е наясно с дългосрочната цел, която преследва с този навик. Самоцелни навици за спорт, четене на книги, хранене, учене и т.н., рано или късно престават да работят. Може да звучи плашещо голям срок, но когато знаеш къде искаш да бъдеш след 30 години, изграждането на навик, който води в тази посока, може да се превърне в детска игра. Тук залагам на дефинирането на 30 годишна визия от системата “Приятел за цели”.

Николай Трифонов е и автор заедно с Иван Цукев на книгата “4-те ключа за постигане на цели”, която също ще ви помогне да изградите устойчиви навици.

Ако обичате да слушате аудио, може да изслушате епизода за навици от подкаста “Приятел за цели” или да прочетете тази статия за навици, ако предпочитате четенето 🙂

Предизвикателство

Сигурни сме, че съветите на Ники ще ви бъдат полезни за изграждането на нови навици. Ако искате да научите повече, включете се в нашето 21-дневно предизвикателство “Успех по навик” тук!

3 thoughts to “Навиците на Николай Трифонов [споделяне]”

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *