Практически пример за работа с Feature линии - част 2

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
В случай, че проектните (червени) хоризонтали пресичат неправилно участъците с дъги на пътя е редно да :
добавим допълнителни височинни точки (Elevation points) в проблемните сегменти на Feature линиите
интерполираме нови COGO точки от проектната повърхнина и да ги добавим в модела на проектния терен
моделираме участъците с дъги посредством 3D полилинии

Въпроси и отговори

  • Как да направя наклонена повърхнина на комин?

    :

    Имали възможност да се направи наклонена повърхнина на комин, който е като кулата в Пиза и трябва да му се направят сечения, не е като конус, а е тръба с еднакъв радиус, след това видео предния комин стана перфектно. Благодаря за което, а за този имали решение в Civil 3D? Предварително благодаря :) Прилагам картинка. 

    Илия Маринов:

    Повърхнините на Civil са с насоченост да моделират терен, а не обемни фигури. Вероятно за целта трябва да пробваш с друг софтуер.

    :

    Здрасти, да се похваля поиграх си но успях , но ми се получи един проблем на който сигурно ще можете да ми отговорите. Защо feature line като ги добавя в повърхнината приема коти от долния или горния хоризонт и не мога да я редактирам в elevation editor? Като я изчертавам и давам да взима котите на точките и преди да я добавя поглеждам в elevation editor всичко е наред но при добавяне в повърхнината се появи този проблем на единия комин го оправих но този който ще покажа е така. Профилите станаха много добре. Сигурно с друг софтуер ще е по лесно, но и със civil тази задача стана.

    Илия Маринов:

    Привет. За коничния комин се разбрахме че няма проблем- при него няма припокриване на триъгълници от TIN модела и за Civil e все едно примерно си заснел могила с подобна форма. Относно проблема с Feature Lines, които приемат коти на други хоризонти- мисля че можеш да намериш отговора във видео 2- взаимодействие между фийчър линии. Там имаш пресичане на фийчър линии и съответното взаимодействие. Това е и хубавото в идеята на фийчър линиите- не позволяват да имаме 2 коти на едно и също място- забележи, когато говорим за моделиране на ТЕРЕН. Начина по който можеш да се опиташ да излъжеш Civil e да направиш всяка от тези Feature Lines в отделен Site, тогава няма да имаш подобно пресичане и взаимодействие между линиите. В момента обаче когато се опиташ да генерираш подобна повърхнина, ще се появи панорамният прозорец със съобщение от типа
    Breakline (................) -- (.......................) not added -- crossed a breakline at ..................... С други думи TIN модела на Civil не позволява пресичащи се брейклинии, каквито имаш в случая на различни нива.

    :

    Благодаря много за съвета :) не се сетих да са в различeн site. Кривите комини са два при втория се получи по добре там обаче кривината е по малка и затова не съм го демонстрирал. Имал съм случаи за смятане на обеми като при които пак така трябва да се покаже терена който е от долу е в едно положение и с нарастване на котите теренния модел минава над по-долния на Ленд съм го правил с два модела но тук явно може да стане с един щом при кривия комин стана :) 

    При вертикалното планиране въпроса със стълбите пак ли feature line ли може да се реши въпроса терена да се моделира?
    Мислите ли по въпроса за таба Survey и за продължаване на курса по Civil сигурно има още неща за които да ни открехнете сега курса беше насочен повече за пътните инженери и на нас геодезистите ни помогна в някаква степен.
    Хубав и успешен ден!
    Илия Маринов:

    Привет ! Разделянето на повърхнините при припокриване на модела е добро и вероятно единствено решение. Не съм оптимист, че Civil може да ти даде нещо повече от Lаnd-а, тъй като и в двата случая става дума за TIN model или нерегулярен модел от НЕПРЕСИЧАЩИ се триъгълници. Относно стълбите- да бих заложил на Feature lines , но други биха направили това с 3D полилинии или дори 2d полилинии, трети могат да проектират и с точки... Survey модула има изчислителна част, която обаче не бих предпочел пред една българска програма която вече ти сам спомена, другото което може да се ползва от там е автоматизирано свързване на линии посредством кодове на точки, но това лесно се реализира и без Survey модул, чрез дребен трик. За себе си, още не съм намерил причина да работя със Survey модула, но може да направим някое видео все пак :)

    :

    Благодаря, за отговора така или иначе вече ленд няма и ще минем на Civil друго за момента по добро няма. Аз питам за автоматизираното свързване тъй като съм гледал демонстрация на това но демонстриращите само показват явно не са запознати и стигат до там да покажат какво може без да обяснят как става. Ясно е че трябва да има методика на снимане и да се мисли докато се снима и т. н. 

    Курса беше добър за мен така, че успех да откривате нови възможности и да запознаете и нас след това :)
  • Може ли да има зависимости между feature lines?

    Найден Данков Червенков:

    Например при бордюра: регулата сме я определили и сме направили успоредна на 3 см. с 15см. по-висока. Но решаваме да променим наклона на пътя. Отново ли трябва да създадем горния ръб на бордюра на 15см. височина или има начин при промяна на едната линия другата също да се променя?

    Илия Маринов:

    Здравей. Подобна динамична връзка между feature lines можеш да постигнеш с помощта на Grading object. Например, след като си създал Feature линията на първоначалната регула (преди да я редактираш), създаваш grading обект, използвайки критерий Grade to Distance. В случая- на разстояние 3см и наклон 500% (заради денивелацията от 15см). Civil автоматично създава нова Feature линия, отговаряща на бордюр-горе. Сега, ако редактираш някоя от котите на регулата, ще се промени автоматично и котата на бордюр горе, така че да се запази критерия за разстояние и превишение между съответните точки. Всъщност дори и редакцията в план отново запазва модела на бордюра който сме направили.

    Найден Данков Червенков:

    Благодаря! А може ли да се виждат котите на възловите точки на feature lines ? Сега се опитвам да намеря подобна настройка, но не намирам нищо, само за редакция на маркерите виждам.

    Илия Маринов:

    Да. Необходимо е да направиш нов стил на линия с компоненти за начало и край, които да съдържат съответно General Segment Start и General segment End в дефиницията им в Label Style Composer-a

    Илия Маринов:

    След това отиваш в менюто за анотации на Feature line и избираш указаните в изображението стъпки. След посочването на Feature line, трябва да видиш котите в началото и края на сегмента. Това са етикети които се променят динамично при промяна в котите на Feature линията.
    Все пак имай предвид, че вероятността котите да се застъпят е относително висока при близки feature линии. Затова предполагам, че от Autodesk са избрали варианта с етикети -там където е нужно и там където искаме да поставяме такива, а не просто стил на feature линия, който да показва и скрива всички коти по тях, така че да се преплитат и да стават нечетливи. Не забравяй и командата Quick Elevation Edit, при която само с движение на мишката без да натискаш каквото и да е получаваш инфо за котите.

    Найден Данков Червенков:

    Супер! Благодаря!

    Да с Quick Elevation Edit даже много добре се вижда, но при обучението с файла получих няколко грешки и котите се сгрешиха. Така и като се виждат котите на чертежа ще имам обща представа за котите по терена и ще мога по-лесно да се контролирам и улеснявам при проектирането на вертикалната планировка.