Използване на панела с инструменти. Рисуване във Adobe Animate. Инструменти ( молив (The Pencil Tool), четки (The Paint Brush tool, The classic Brush Tool, гума ( The Eraser Tool ) , Писалка (Pen Tool))
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп, моля влезте или се регистрирайте.
Основни инструменти за рисуване в Adobe Animate
В Adobe Animate рисуването се осъществява чрез няколко ключови инструмента: Молив (Pencil Tool), Четка (Paint Brush и Classic Brush), Писалка (Pen Tool) и Гума (Eraser Tool). Всеки инструмент има специфични характеристики - Моливът позволява различни дебелини и стилове, Четките работят с вектори за по-лесно редактиране, Писалката използва Безие криви с възли и рамена, а Гумата има различни режими на триене.
Характеристики на инструментите за рисуване
Молив (Pencil Tool)
- Функционира като графитен молив с множество настройки
- Режими на работа: Straighten (изправя линиите), Smooth (заобля кривите) и Ink (запазва оригиналното рисуване)
- Позволява избор на дебелина, стил и цвят на линията
- Поддържа различни профили на четката
Четка Paint Brush - Работи с вектори, което улеснява редактирането - Настройки за цвят, стил, профил и дебелина на контура - Позволява редактиране на кривите със Sub Selection Tool
Четка Classic Brush
- Режими на работа: Paint Normal (рисува навсякъде), Paint Fills (не засяга контура), Paint Behind (рисува само извън формата), Paint Selection (рисува само в избраната област), Paint Inside (рисува само вътре във формата)
- Опции Use Pressure и Use Tilt за работа с таблет
Гума (Eraser Tool)
- Режими: Erase Normal (трие всичко), Erase Fills (трие само запълването), Erase Lines (трие само контура), Erase Selected Fields (трие само в избрана област), Erase Inside (трие само вътре във формата)
- Опция Erase on Active Layer - когато е включена, трие само на избрания слой
Писалка (Pen Tool) - Работи с Безие криви, управлявани от възли (Anchor Points) и рамена (Handles) - Дължината на рамото определя радиуса на закривяване, а посоката - посоката на закривяване - Допълнителни инструменти: добавяне на възел, изтриване на възел и промяна на типа на възела (права, остра, симетрична или несиметрична)
Полезни команди и функции
Sub Selection Tool- позволява редактиране на вече нарисувани криви и формиPaint Selection- ограничава рисуването само в избраната областErase on Active Layer- контролира дали гумата трие само на активния слой или на всички слоевеAnchor Point- възел на Безие криваHandles- рамена, контролиращи кривата