Използване на панела с инструменти. Рисуване във Adobe Animate. Инструменти ( молив (The Pencil Tool), четки (The Paint Brush tool, The classic Brush Tool, гума ( The Eraser Tool ) , Писалка (Pen Tool))
Основни инструменти за рисуване в Adobe Animate
В Adobe Animate рисуването се осъществява чрез няколко ключови инструмента: Молив (Pencil Tool), Четка (Paint Brush и Classic Brush), Писалка (Pen Tool) и Гума (Eraser Tool). Всеки инструмент има специфични характеристики - Моливът позволява различни дебелини и стилове, Четките работят с вектори за по-лесно редактиране, Писалката използва Безие криви с възли и рамена, а Гумата има различни режими на триене.
Характеристики на инструментите за рисуване
Молив (Pencil Tool)
- Функционира като графитен молив с множество настройки
- Режими на работа: Straighten
(изправя линиите), Smooth
(заобля кривите) и Ink
(запазва оригиналното рисуване)
- Позволява избор на дебелина, стил и цвят на линията
- Поддържа различни профили на четката
Четка Paint Brush - Работи с вектори, което улеснява редактирането - Настройки за цвят, стил, профил и дебелина на контура - Позволява редактиране на кривите със Sub Selection Tool
Четка Classic Brush
- Режими на работа: Paint Normal
(рисува навсякъде), Paint Fills
(не засяга контура), Paint Behind
(рисува само извън формата), Paint Selection
(рисува само в избраната област), Paint Inside
(рисува само вътре във формата)
- Опции Use Pressure
и Use Tilt
за работа с таблет
Гума (Eraser Tool)
- Режими: Erase Normal
(трие всичко), Erase Fills
(трие само запълването), Erase Lines
(трие само контура), Erase Selected Fields
(трие само в избрана област), Erase Inside
(трие само вътре във формата)
- Опция Erase on Active Layer
- когато е включена, трие само на избрания слой
Писалка (Pen Tool) - Работи с Безие криви, управлявани от възли (Anchor Points) и рамена (Handles) - Дължината на рамото определя радиуса на закривяване, а посоката - посоката на закривяване - Допълнителни инструменти: добавяне на възел, изтриване на възел и промяна на типа на възела (права, остра, симетрична или несиметрична)
Полезни команди и функции
Sub Selection Tool
- позволява редактиране на вече нарисувани криви и формиPaint Selection
- ограничава рисуването само в избраната областErase on Active Layer
- контролира дали гумата трие само на активния слой или на всички слоевеAnchor Point
- възел на Безие криваHandles
- рамена, контролиращи кривата