Допълнения към урока
Учебна програма Adobe Animate
1. Интерфейс и инструменти в Adobe Animate

Използване на панела с инструменти. Рисуване във Adobe Animate. Инструменти ( молив (The Pencil Tool), четки (The Paint Brush tool, The classic Brush Tool, гума ( The Eraser Tool ) , Писалка (Pen Tool))


Основни инструменти за рисуване в Adobe Animate

В Adobe Animate рисуването се осъществява чрез няколко ключови инструмента: Молив (Pencil Tool), Четка (Paint Brush и Classic Brush), Писалка (Pen Tool) и Гума (Eraser Tool). Всеки инструмент има специфични характеристики - Моливът позволява различни дебелини и стилове, Четките работят с вектори за по-лесно редактиране, Писалката използва Безие криви с възли и рамена, а Гумата има различни режими на триене.

Характеристики на инструментите за рисуване

Молив (Pencil Tool) - Функционира като графитен молив с множество настройки - Режими на работа: Straighten (изправя линиите), Smooth (заобля кривите) и Ink (запазва оригиналното рисуване) - Позволява избор на дебелина, стил и цвят на линията - Поддържа различни профили на четката

Четка Paint Brush - Работи с вектори, което улеснява редактирането - Настройки за цвят, стил, профил и дебелина на контура - Позволява редактиране на кривите със Sub Selection Tool

Четка Classic Brush - Режими на работа: Paint Normal (рисува навсякъде), Paint Fills (не засяга контура), Paint Behind (рисува само извън формата), Paint Selection (рисува само в избраната област), Paint Inside (рисува само вътре във формата) - Опции Use Pressure и Use Tilt за работа с таблет

Гума (Eraser Tool) - Режими: Erase Normal (трие всичко), Erase Fills (трие само запълването), Erase Lines (трие само контура), Erase Selected Fields (трие само в избрана област), Erase Inside (трие само вътре във формата) - Опция Erase on Active Layer - когато е включена, трие само на избрания слой

Писалка (Pen Tool) - Работи с Безие криви, управлявани от възли (Anchor Points) и рамена (Handles) - Дължината на рамото определя радиуса на закривяване, а посоката - посоката на закривяване - Допълнителни инструменти: добавяне на възел, изтриване на възел и промяна на типа на възела (права, остра, симетрична или несиметрична)

Полезни команди и функции

  • Sub Selection Tool - позволява редактиране на вече нарисувани криви и форми
  • Paint Selection - ограничава рисуването само в избраната област
  • Erase on Active Layer - контролира дали гумата трие само на активния слой или на всички слоеве
  • Anchor Point - възел на Безие крива
  • Handles - рамена, контролиращи кривата

Дискусия към урока