Вектори (Vectors)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

 

Упражнение към урока

Свалете m1v9_Start.psd и се опитайте да векторизирате с pen toll двете изображения.

 

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как най-лесно можем да променим формата на векторен слой с много точки без да губим качеството му?
Free Transform Tool (CTRL + T) с опцията Warp mode
Променяме точките една по една
Растеризираме векторния слой и го променяме с Filter / Liquify
 
Каква е разликата между растерни и векторни изображения ?
Растерните изображения се размазват когато ги увеличим а векторните не.
Растерните изображения запазват качеството си при увеличаване
Векторните изображения са много по хубави от растерните
Photoshop е само за растерни изображения
 
Кой от следните видове изображения е съставено от пиксели ?
Растерни изображения
Векторни изображения
 
Снимките от фотоапарат са:
Растерни изображения
Векторни изображения
 
Когато правим лого, какъв тип изображене е най-добре да използваме ?
Векторно
Растерно
 
Създаваме няколко векторни пътя и искаме да ги премахнем окончателно, за да не ни пречат?
Изтриваме ги с клавиша DEL, след като ги изберем с Path Selection Tool, който се намира под инструмента за Текст
Изтриваме ги с клавиша DEL, след като ги изберем с Move Tool, който е първия инструмент
Рестартираме програмата или я преинсталираме
Никога повече не ползваме този счупен инструмент
 
Как най-бързо да направим плавна крива, която да е с постоянна дебелина ?
Избираме 'Pen tool'. В опциите на инстрмента отгоре избираме 'Path-Път' Вместо 'Shape-Форма'. Отиваме в 'Brush Tool-Четка' избираме си четка. Натискаме десен бутон върху векторния път, който направихме и даваме 'Stroke Path' с 'Brush'
Неможем да я направим във Photoshop
Създаваме си векторна форма с желаната дебелина на кривата и започваме да я подобряваме с контролните точки.
 
Какво е пиксел в контекста на Photoshop?
Най-малкия променяем компонент в едно дигитално растерно изображение. Съставен от 3 цвята. Когато цветовете бъдат комбинирани се получават други цветове
Векторна точка, която можем да променяме само с инструментите за вектори

Въпроси и отговори

  • Създаване на слои с маска в CS6?

    Александра Димитрова:

    В CS6 версията имали бутона с които с Pen Tools слоят да е с Quick mask?

    Ангел Арънски:

    Доколкото разбирам, въпроса трябва да е: " В CS6 може ли да сложим растерна маска на векторен слой ? " Ако това е въпроса, то - да, може, по същия начин. Или малкия бутон в панела със слоеве 'Add layer mask' Или през менюто Layer / Layer mask / Reveal All Докато сме избрали векторния слой

  • Клониране на слой

    инж. Юлия Петрова Савова:
                    Здравейте,
    

    Бихте ли обяснили по-подробно как се клонира слой. Имам Photoshop CS5 и CS6.

    Мария Балева:

    Слоевете могат да се дубликират - с десен бутон върху слоя, който искаме да дублираме натискаме duplicate layer или CTRL+J или CTRL+ALT+J/копира слоя,като отваря допълнителен прозорец с настройки по слоя-име, прозрачност, цвят/. Също когато имате приложен ефект върху един слой може да го разкопирате върху останалите като натиснете десен бутон върху него и изберете Copy layer style след това отивате върху слоя, на който искате да приложите същия ефект и натискате отново десния бутон и Paste layer style. Може просто да маркирате всички слоеве / CTRL+избиране на слой- за непоследователни слоеве или Shift + клик на слоя-за последователни /, върху които искате да добавите ефект и да дадете Paste layer style.

    Ангел Арънски:

    Има много начини. Аз лично предпочитам ALT + (стрелка нагоре) и след това (стрелка надолу) без ALT. Лично на мен, това ми е най-лесно да го запомня и изпълня. То се получава понеже ALT + move tool, премества дубликат на слоя един пиксел нагоре, след което го преместваме надолу в оригиналната му позиция

    Десислава  Малджанова:

    На мен за копиране на ефекти ми е по лесно да изтегля (иконката която се появява на всеки слой с приложени ефекти - fx) и да провлача тази иконка със задържан Alt върху слоя който искам да бъде копиран ефекта, ако е без задържан Alt при това действие ефектите не се копират а се прехвърлят от единия слой на другия. Обаче по горе описания начин от Мария въпреки че е с повече действия също е полезен и трябва да се знае, понеже има и проекти които съдържат прекалено много слоеве, и е по трудно с провлачване да се копира ефект. Моят начин е по оптимално полезен за сравнително близки като местоположение слоеве. Друго полезно действие на Ctrl + J освен че може да копира цял слой е, че при активна селекция може да копира селектирания обект в нов прозрачен слой. Ако се натисне Ctrl + Shift + J активната селекция изрязва селектирания обект или област от активния слой и прехвърля към новия прозрачен слой. Това го използвам доста често в работата си.

  • когато чертая векторно изображение не ми създава нов слой

    Ивайло Стаматов:

    когато чертая векторно изображение не ми създава нов слой, както е на клипа, а правоъгълника(или която и да е фигура) е в слоя на Background-а

    Йоана Христова:

    Горе в левия ъгъл има три опции: path, shape, pixels. За да създава нов леър трябва да си избрал опцията Shape, опцията path създава пряк път или така наречената пътечка (която може да се прехвърли като селекция в InDesign или като вектор в Illustrator), а ти най-вероятно си в режим pixel, който създава растерно изобретение. Това е основната разлика между трите опции. Ако създадеш обект в този режим то той ще се появи в леъра който е избран за работа в този момент - в случая background. Аз не използвам тази опция, защото не можеш да увеличаваш растерно изображение без да се появят пиксели. Ако е необходима растеризация за да мога да използвам всички опции на трансформацията, винаги запазвам копие от векторния обект. Винаги може да ти се наложи да увеличиш размера на обекта.

  • Работя на PS 5. Защо когато сменям инструментите Pen tool and Free form Pen Tool и двете чертаят с маска. Не мога да получа само линия. Има ли някъкви други настройки?

    Mariana Vamporova:

    Работя на PS 5. Защо когато сменям инструментите Pen tool and Free form Pen Tool и двете чертаят с маска. Не мога да получа само линия. Има ли някъкви други настройки?

    Мария Балева:

    Здравей, провери да не би да си избрала от допълнителната лента с настройки Shape-a и за това да не получаваш линия.

  • Как се оцветяват 2д фигурите?

    Lilyana.pan:

    Здравейте! Не мога да поставям цветове във фигурите, както в урока са правоъгълниците. Който и цвят да избера - с провлачване, с кликане и молитва, не ще да боядиса правоъгълника. Излизат само нюанси на сивото от черно до бяло. В клиповете много бързо избирате командите и не става ясно точно как стават някои неща, например тук с обектите. Помощ, моля!


    Darin:

    Добър въпрос.

    Darin:

    Пробвай да избереш цвят и после натисни ALТ and Backspase

    Десислава :

    Файла ти е с цветово пространство Grayscale. Ти наистина сменяш цвета но файла ти е създаден в черно-бял режим и за това Photoshop ти визуализира цветове само в този диапазон. Избери горе в ляво от меню Image/Mode/RGB Color и при следваща смяна ще ти визуализира  не неговото сиво полутоново съответствие, а реалният цвят който искаш. Когато създаваш нов файл File/New в диалоговият прозорец който се показва избери при Color Mode  да ти е RGB Color. По този начин Photoshop по подразбиране ще прави тази настройка автоматично за всеки нов файл.

    Lilyana.pan:

    Благодаря!


  • Ангел Арънски:

    Може, виж урока за лого. Там е показано как.  Ще има доста ръчна работа.

    Другия вариант е да използваш векторизираща функция на Illustrator или Corel Draw
  • Защо когато искам да променя формата на вектора се образува нов слой, въпреки, че съм избрала да рисувам в маската?

    Диляна Кънева:

    Избирам маската, избирам pen tool, избирам shape, и в момента, когато започвам да променям формата се образува нов слой.

    Диляна Кънева:

    Видях си грешката! В path operation съм избрала new layer, а нали трябва да е combine shapes - в моя случай, като искам да добавя към изображението. :)

  • Ангел Арънски:

    Трябва да си избрала инструмента писалка (Pen) или сходен. Няма да се покаже менюто при инструмент за селекция или за преместване

    Росица Хаджийска:

    Да, точно това е бил проблема, благодаря. А бихте ли прегледали последния ми пост - отговора на въпроса отдолу, за да ми кажете дали действам правилно със задачата с векторизирането или има какво да добавите. :)

  • Как се векторизира по дадено изображение с Pen tool???

    Росица Хаджийска:

    Този път въпросът ми е малко генерален и на някой може да им се стори смешен, но дори след като изгледах внимателно видеото, не съм убедена, че мога да векторизирам дадените растерни изображения. Дори не съм сигурна как правилно се подхожда. Съгласете се, че във видеото се създават нови форми върху празно платно, което е различно, а и неща, които на опитните с Photoshop им се струват логични, може първоначално да не са такива за новобранците. Не искам да критикувам иначе хубавия курс, на който се записах с голямо желание, но за човек, който няма грам идея какво е Pen tool и за пръв път го използва, не става достатъчно ясно какво се случва, изобщо как да направя това, което си представям, къде да си сложа точките, за да мога след това да ги коригирам, без да си деформирам тотално формата и т.н.. Може би трябваше да направите и кратък видео урок или pdf с инструкции именно за това векторизиране на готово растерно изображение, защото в упражнението от урока за селекции напр. обяснихте в допълнителен pdf доста по-лесни неща стъпка по стъпка, а тук неопитните като че ли сме оставени да стигнем сами до отговора.

    Интересен ми е курса и поздравявам всички, които са вложили труд и време в него, но все пак колкото и да искам да си направя всички задачи, с тази за момента не знам как да се справя. Благодаря предварително за всякакви инструкции и съвети :) Поздрави!

    Минка бергова:

    Аз понякога влизам в Uroci.net, където си намирам някой урок за упражнение. 

    Росица Хаджийска:

    Хах, нещо се е постнал този въпрос два пъти и се чудих къде да отговоря :D Но изпитвайки трудност тук като много хора, предполагам, се радвам да споделя, че след като се поблъсках днес над растерните картинки, май му "хванах цаката" :) Накратко (според мен), идеята е с Pen да очертаем пътя (path) на картинката елемент по елемент, започвайки от общия силует. Преместваме си Path-a отдолу примерно, защото все пак правим нова картинка, с color picker-а цъкаме на съответната част от оригиналната картинка за да вземем абсолютно същия цвят и той автоматично ще се появи долу, където са primary цветовете в квадратчетата. Въпросния path, който сме направили го правим на Shape и би трябвало даже веднага да се самозапълни с цвят при тази промяна. И ето имаме векторна форма. Върху нея вече наслагваме другите части по абсолютно същия начин - окото, клюна на птицата и т.н. и ето че image-а е "прерисуван", но вече е векторен и така качеството му няма да падне.
    А относно pen tool, малко си е гаден за начинаещи, защото наистина не се усещаш веднага коя линия накъде отива и защо, и неволно обезобразяваш формата си. Но като се следи как вървят очертанията на формата си слагаме просто anchor points на логичните места - където има ръб например, някаква извивка, която бележи нова права и т.н. - съединяваме "опорни точки", така да се каже и после с convert курсорчето нагласяме линията между тях как да се извие за да върви по формата. И това е, работим с paths и когато имаме path, който ни устройва, може да си го направим на shape, за да стане някаква картинка вече, не просто път. 

    Ще се радвам някой да потвърди, ако метода ми е правилния, или обратното :)

    Svetla:

    Аз го правя по същия начин, само поставям векторния слой (с намалено Opacyti) над растерния -- така виждам по-добре формата от растерния слой. И колкото по-малко на брой са "опорните точки", толкова по-плавна и чиста е векторната форма. Трябва да се опитваме да правим извивките с "ръкохватките", излизащи от точките, а не с добавяне на нови точки.

    Георги:

    Метода с прерисуване е най-точен,но за начинаещ иска време,иначе получения резултат е много задоволителен! 

  • Как се векторизира готово растерно изображение с Pen tool? 

    Росица Хаджийска:
    Здравейте отново. Този път въпросът ми е малко генерален и на някои може да им се стори смешен, но дори след като изгледах внимателно видеото, не съм убедена, че мога да векторизирам дадените растерни изображения. Дори не съм сигурна как правилно се подхожда. Съгласете се, че във видеото се създават нови форми върху празно платно, което е различно, а и неща, които на опитните с Photoshop им се струват логични, може първоначално да не са такива за новобранците. Не искам да критикувам иначе хубавия курс, на който се записах с голямо желание, но за човек, който няма грам идея какво е Pen tool и за пръв път го използва, не става достатъчно ясно какво се случва, изобщо как да направя това, което си представям, къде да си сложа точките, за да мога след това да ги коригирам, без да си деформирам тотално формата и т.н.. Може би трябваше да направите и кратък видео урок или pdf с инструкции именно за това векторизиране на готово растерно изображение, защото в упражнението от урока за селекции напр. обяснихте в допълнителен pdf доста по-лесни неща стъпка по стъпка, а тук неопитните като че ли сме оставени да стигнем сами до отговора. 

    Интересен ми е курса и поздравявам всички, които са вложили труд и време в него, но все пак колкото и да искам да си направя всички задачи, с тази за момента не знам как да се справя. Благодаря предварително за всякакви инструкции и съвети :) Поздрави!
    Elica:

    Малко е трудно да го направиш, дори и след като го прочетеш. Необходимо е някой да ти го покаже и след това да се упражниш колко пъти. Ако имаш познания в Корел Дроу- наподобява трасирането на елемент, който не е векторен.


    Цвета Попова:

    Явно трябва да научите много неща ,но първо се почва с по -лесното.Аз първо записах Илюстратор, после Фотошоп ,а сега този курс.Моят съвет е да си записвате, да спирате видеото и да гледате какво прави лекторът.Повечето грешки идват от това ,че не си на правилният слой, на правилният бутон,на менюто .Всеки детайл е важен.Но всичко се учи постепенно, и  с времето се наместват  камъчетата от мозайката   ,така да се каже.

    Tea:

    Аз също не съм много доволна от този лектор ! Курсът за Фотошоп лектора обеснява чудесно . Този лектор все едно .... цъкаме тук цъкаме там... еми обяснете с кои клавишни комбинации го правите!!!


  • Здравейте! Ето и моето първо включване:) В какви формати се сейват векторните изображения?

    Илина Стефанова:

    Може и да го пише някъде или да се казва във урока, но при мен има няколко секунди, в които няма звук. Та кои са default форматите за векрори във фотошоп и по принцип?

    Ангел Арънски:

    По-добре е да вкарваш вектори във Photoshop, а не да ги изкарваш :) Но все пак можеш да го направиш. File / Export / Paths to Illustrator. Така се записват във файловия формат .ai

  • Ами какво правя, ако не виждам менюто, където в горния ляв ъгъл са опциите path,  shape(от снимката на Мария Балева по-надолу)..

    Илина Стефанова:

    Как превръщам path в shape? Чертая path  по определена форма от файла за упражнение. После го пренасям отдолу и го запълвам с точния цвят  с десен->fill path(subpath)->color и тн. Но щом го запълня и се опитам да го преместя после, цветната форма остава а само path  се премества. Това нормално ли е? Какво е subpath ? И защо когато направя цветна векторна форма в нов слой тя няма layer thumbnail, който има формата от крайния документ m1v9End, примерно "сянка"та?(на този thumbnail в крайния документ при double click излиза меню за смяна на цвета) Не е ли защото формата ми е само path а не е shape?

    Rumen Gotsev:

    subpath - подпътечка. Ето виж как става:

    https://www.youtube.com/watch?v=IiIdc2jnRik


    Иглика Цокова:

    Като начерташ path с pentool в горната лента имаш Make: и да си избереш в какво да го превърнеш, в случая в shape, запълваш с цвета, който си си избрала, след което повтаряш отново за всеки детайл поотделно и ги наместваш. Поне аз така го разбрах :) може да има и по-лесен начин, но все още не съм запозната.

    Илина Стефанова:

    да оправих се :) Благодаря!

    Симона Стоилова:

    Как да направя колибри на Corel draw?

  • Как да уголемим текста?

    Цветомила Василева:

    Малко глупав въпрос, но забелязах, че след като написа текста Hello Word кликна на Move Tool появи се прозорче около самият текст, което раздърпа и така уголеми текста, при мен не се получава така и само ми го премества? 

    Цветомила Василева:

    Извинявам се, открих отговора на въпроса си в следващият урок, уголемяването става с CTRL + T :)

  • Ангел Арънски:

    Грешката казва, че не сте избрали нещо което може да се трансформира. Натиснете на сивото квадратче в слоевете (векторната маска) 

    Галина Миткова Попова:

    Да, сега работи. Благодаря!

  • Как да превърнем растерна картинка във векторна?

    Iva:

    Здравейте, дали ще е възможно да качите подробно описание на отделните стъпки, необходими за превръщането на растерната картинка във векторна? PDF файлът от по-предишния урок ни бе от голяма полза :)

    Благодаря много предварително!
    Дарина Иванова:

    Ако картинката се преобразува до Smart Object, правим точно това. В скрийншота се виждат двата слоя с едно и също изображение, но слоят Layer 0 Copy е преобразуван до Smart Object. Извършена е трансформация смаляване на двата слоя и завъртане. След като приемем тази трансформация, правим нова трансформация за увеличаване на изображението и резултатът е налице - изходният растерен вариант се размазва, а векторизираният си запазва качеството. 

    Цанко Дилов:

     Smart Object по принцип е може би задължителен, когато трябва да скалираме изображението. Но това ще ни помогне до определен размер: а именно до първоначалния. От там нататък при възходяща градация на скалиране, растерните изображения просто се пикселизират. Аз не познавам курса за векторни изображения, но там вероятно се дава отговор на въпроса как от растерни-във векторни. И до каква степен това е може би възможно. Прилагам скрийншот с изображение с малки размери-851х315, но ще проверя и някое друго с висока резолюция. Разбира се растерно.

    Тук 1 е намалено изображение след прилагане на Smart Object
    2 е намалено и отново увеличено до оригиналния му размер
    3 Отново приложен  Smart Object, но при увеличено скалиране.
    Цанко Дилов:

    Направих проверка с прилагане на Smart Object на растерно изображение с много висока резолюция. При екшъните диск С почервенява много бързо. Очевидно е, че при увеличаване на скалирането над определена степен, дори и при това изображение, което е PNG, т. е. със слоеве и прозрачност, растера не става вектор. Или само прилагане на Smart Object няма да свърши работа Iva и понеже забелязах в профила ти, че си записала курса за векторни изображения, очаквам сама да си отговориш и да споделиш с такива като мен, които се занимават с дизайнерски курсове само от любопитство и за кеф.

    Дарина Иванова:

    Ако изображението е много малко и с ниска резолюция, не е възможно да се подобри твърде много. Бихме могли най-напред да увеличим размерите на изображението и разделителната способност, след това да го подсилим с дублиране на слоя и обединяването на получените два еднакви слоя, но това е минимално подобрение.

    Svetla:

    Преобразуване на растерно изображение във векторно може да стане в  Illustrator с Image Trace, но разбира се, плавното полутоново преливане изчезва.

    Михаела Михайлова:

    Здравейте! 

    По темата за искам да каже, че векторните изображения са всъщност графични изображения съставени от отделни обекти, изчислени с математически формули, функции и др. Най-популярните програми за създаване на векторни изображения са CorelDraw, CorelDraw Designer и Adobe Illustrator. 
    В Adobe Illustrator с Window/Image Trace или с инструмента Pen, се създават вектори. 
    В CorelDraw с десен бутон на изображението, ако то е Bitmaps, избираме Trace Bitmap и съответния най-добър вариант за вектор; или с инструментите: Pen Tool и Shape Tool. 
    Трябва да се внимава с оцветяването и със сенките. Резултатите са различни от растерните изображения. Ако проекта трябва само да се печати не е необходима тази интервенция.
    Десислава :

    Има две важни функции на Smart Object във Photoshop които се използват често от напредналите дизайнери работещи с повече програми едновременно. 


    1. Ако едно изображение е векторно и е направено с Illustrator и с Copy/Paste
    е вмъкнато във Photoshop с избрана опция  Smart Object то се запазва като вектор и винаги когато кликнем в минимизираната му иконка в  Layers ( за по ниски версии на Photoshop едновременно със задържан клавиш Alt), изображението се зарежда в Illustrator (ако той също е инсталиран на нашия компютър). 
    Отваряйки се по този начин в Illustrator ние можем да го редактираме по какъвто начин си искаме използвайки всички възможности на професионалната векторно обработващата програма и винаги когато изберем командата File/Save от Illustrator този обект динамично ще се променя в нашият Photoshop проект. Тази бърза интеграция между двете програми е направена точно с цел всяка програма да се използва по предназначение и все пак да може да се направи един общ проект използвайки възможностите и на двете специализирани програми (едната за векторна а другата за растерна обработка).

    2. Ако едно изображение е растерно и вкарано с приплъзване (drag and drop) във Photoshop проекта още преди да бъде оразмерявано (скалирано) трябва да се направи  Smart Object преди да бъде намалено за да запазва оригиналната си резолюция (качество) на изображението. Обаче това не може да го превърне във векторен обект. Photoshop си е специализирана за растерна обработка. Такова изображение си остава растер и при кликване върху иконката му (Layers) просто се зарежда в psb. файл с оригиналната си резолюция в същата програма и пак остава линкнато. Тоест всяка промяна върху него се отразява на копието му в основния проект както е показано в уроците. Тук смисъла е просто да нямаме много слоеве в проекта а всеки по важен обект да си има препратка към свои корекции и слоеве. Но проект който е изграден от само такива Smart Objects може лесно да се преоразмерява без обектите да загубят от оригиналното си качество. Например ако вашият клиент е фирма която иска да промени началният си кавър във всички социални мрежи, вие ще имате един дизайнерски проект който трябва да направите, в много различни размери и тогава метода за превръщане на всички обекти в  Smart Objects още преди да са скалирани е най-подходящ. 

    А снимка не може да стане вектор без да не се превърне визуално в илюстрация. :-) Както казва Михаела математическият принцип на изграждане при растерните и векторните обекти е различен за това и програмите са различни и резултатите постигнати с тях са различни, а и предназначенията на тези резултати също са различни.
    Да правиш всичко с една единствена програма е ранен стадий от развитието на един дизайнер особено що се отнася до 2D визуализацията.  Аз лично често работя с най-малко 2-3 отворени програми едновременно и използвам функциите за тяхната интеграция за да мога бързо да превключвам и да ползвам и комбинирам силните страни на всички тях взети заедно :-)
    Илиан Кованджиев:

    Ето това е векторно изображение създадено с Илюстратор.Само че не с Автоматичен трейс а всичко е правено на ръка.

    Цанко Дилов:

    А аз Десислава, какво да правя с растерни изображения, които са малки по размер и дори да ги "смартна", не мога да ги увеличавам, защото се пикселизират. Не съм дизайнер, а един обикновен строителен инженер, който харесва дизайна, но ползвам Фотошоп в моята професионална работа по доста въпроси. А да изучавам подробно векторен софтуер ще ми е интересно, но в моя случай ще бъде загуба на ресурс от време и енергия.

    С приятелски поздрав: Цанко Дилов

    Десислава  Малджанова:

    Tова за което питаш Цанко е най-голямата мъка на всеки дизайнер. Пикселите в растерните изображения могат да се намаляват успешно от повечето графични програми но да се увеличават като бройка не могат. Трябва оригинала да е качествен. А когато увеличаваш едно изображение като общ размер то остава със същия брой пиксели съдържащи се в него с каквито си е по начало и за това те стават все по-видими. Има програми като PhotoZoom Pro например, които се опитват изкуствено да увеличат пикселите в изображението но техните резултати все още не са завидни. За сега молим клиентите за по-добри снимки или пък изкуствено завишаваме резолюцията но това води до леко замъгляване на обектите в снимката. А това което е показал колегата Илиан горе се постига с ужасно много труд и добри познания на векторна програма. :-)

    Peter:

    Прочетох, че Гугъл работят по подобряването качеството на неясни снимки, чрез използване на постиженията на изкуствен интелект, невронни мрежи, ... което веднага заинтересувало полицията, а може би и много други ... За сега обаче само експериментирали - https://vesti.bg/tehnologii/google-vyzstanoviava-neiasni-snimki-kato-po-filmite-6065176

    Димитър:

    Илиане ,мога ли да те помоля за първоначалния вариант на снимката с часовника преди обработака , ако я пазиш де ...

  • Кои са опциите, които се споменават в края на урока?

    Зорница Каракулева:

    Здравейте, Предполагам, че Опциите на Pen Tool, за които се споменава в края на урока (мин. 7:50) съответстват на Shape, Path и Pixels в CS6 ? Ако е така, защо при избор на Shape се създава нов слой, но без маска? Благодаря предварително.

    Ангел Арънски:

    На различните версии работи различно. Но най-вероятно трябва първо да избереш растерен слой без маска. След това да използваш векторният инструмент. Накрая може би ще проработи това, да натиснеш с десен бутон върху вектора и да избереш Create Vector Mask

  • Защо не ми разрешава да си запиша Shortcut

    Ivelina:

    Нищо не успявам да въведа, все едно клавиатурата не работи

    Мария Балева:

    Здравей, ако имаш възможност прикачи изображение на проблема, но като цяло стъпките за промяна на клавишна комбинация са: менюто Edit--- Keyboard shortcuts и избираш за коя команда искаш да смениш или да добавиш клавишна комбинация. Ако има проблем пробвай да върнеш настройките по подразбиране на Photoshop. Дано успееш да решиш проблема :)

  • Има ли някъде фотошоп подсказвачка?

    Нели Кънчева:

    Търсих из курса в допълнителните файлове, но не намирам списък с кратките пътища и команди ,както напр. е дадено в този урок за W и Q какво правят, така и за останалите клавишни комбинации.

    Ивайло Искренов:

    Здрваей, може да си свалиш и пълният списък с клавишните комбинации от тук: http://twistedsifter.com/2015/07/keyboard-shortcut-cheat-sheets-for-photoshop-and-lightroom/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+Twistedsifter+(TwistedSifter+)

  • Защо не ми позволява да променя цвета на обектите?

    Стилияна:

    Не ми позволява да променя цвета на обектите. Вече проверих настройките си Image Mode ми е RGB, но продължава всичко да ми е в сивата гама

    Rumen Gotsev:

    рестартирайте фотошоп и всичко ще е наред.