Как да проложа една и съща текстура в diffuse, bump и displacement?

3ds Max

Здравейте, опитвам да направя текстура на трева, каменен зид и дървена скара. Слагам една и съща текстура в diffuse, bump и displacement, като я правя чернобяла за bump и displacement. На обекта съм приложила UVW map, този модификатор влияе ли едновременно и на трите текстури? Аз искам да се напасват точно една върху друга, тоест въпросът ми е дали tile се коригират във всеки канал с еднакви стойности или ако ги сменя само в модификатора ще повлияят и върху трите карти. Засега след много опити не ми се получават добри резултати.

Когато се прилага модификатора UVW map на даден обект,той влияе на всеки map на дадената текстура,но преди това трябва offset,tiling,mirror tile и angle да са едни и същи в картите diffuse,bump и displacement.Успех


Благодаря!
За напасването ми стана ясно. При всички опити за displacement обаче ми се получават недобри резултати,  например накъдряне на фугите и никакъв видим триизмерен ефект. Опитах да направя картата само черно и бяло и с абсолютно прави черни линии за фугите и пак не става.

Опитвам да прикача и изображение, но всеки път като дам ctrl V на print screen-a, ми крашва  Firefox-a и нищо не се прикача.

  1. Отидете в програмата, за която задавате въпрос.
  2. Натиснете клавиша Print Screen (Горе дясно на клавиатурата. PrtScn)
  3. Върнете се в сайта и изберете поле за писане.
  4. Натиснете CTRL + V (Комбинацията която ползвате за Paste) - Работи единствено в Chrome и Firefox
  5. Посочете проблема или решението
  6. Запишете с иконката диск
  7. Натиснете бутона за изпращане на вашия въпрос или отговор.Това е клипа където е описано как става https://www.youtube.com/watch?v=6urkIz5-8Q8

Това го прочетох и изгледах и точно това се опитвам да направя. Всеки път крашва Firefox-a.

Проба с Google Chrome

Според мене Displacement е много. Дори е излишен за пода. За този под ти трябва само Bump картата и то може би с по малка стойност от тази която си задала. Зависи от контраста на чернобялото изображение. Пробвай да махнеш отметката от Displacement и виж дали няма да се оправи изображението. Друго което може да е проблемно: Картата която е в сложена в Displacement задължително трябва да бъде Инстансно копие на картата от Bump. Т.е. Сложила си първо чернобялото изображение в Bump и от там си го изтеглила в Displacement то точката обезателно трябва да е на Инстънс.

Тук опитах да направя текстура на зид, като дясната стена е със текстура и displacement (стойност 8) от материала, а лявата е със същата текстура (без displacement) и модификатор displace. Тревата също е с displacement от материала и е с максимална стойност-10. Защо не ми се получават достатъчно релефни? На дървената скара като й дам по-висока стойност на displacement прави едни израстъци като сталактити.

Благодаря много! Аз не бях сложила Instance , а деже направих от цветното изображение едно чернобяло за Bump и после го изчистих съвсем до черни черти на бял фон. Сега с Instance  много по-добре стана.

В най-горния коментар пишеш нещо за канали? Не мога да го разбера. Искаш да нанесеш няколко текстури с помощта на канали ли? Ето според мене лесен начин как се получава. Подготвяш си текстурите в материалния редактор, без значение колко са на брой. Обекта го конвертираш в Editable Poly. С помоща на Полигон си избираш страна и нанасяш текстурата. Селектираш с полигон друга страна и слагаш друга текстура и така нататък. Тук вече идва проблема с мапирането. Като сложиш модификатора UVW Map той се налага на всички повърхности и всяка поотделно не можеш да я контролираш. В материалния редактор обаче има една опция на която пише Map Chanel .Същото го пише и в Модификатора UVW Map. Т.е.ако стойностите и на двете места са еднакви, действието което ще извършваш в модификатора ще се отнася само за този материал. Като пример материала в първи слот в материалния редактор може да има номер 1 следващия 2 после3 и т.н. Тук е важно след като са нанесени текстурите на обекта и са подготвени каналите да не е селектиран никакъв полигон. Върху Editable Poly слагаме модификатора UVW Map и му променяме номера на канала на който желаем. Мапираме текстурата за която отговаря канала и отгоре му слагаме още един UVW Map за следващия канал. 

Много интересен отговор, добре че съм си задала неясно въпроса за да го получа. Исках да кажа, че използвам една и съща картинка, но я правя черно-бяла за Bump и displacement и затова се чудех дали се напасват точно една върху друга ако използвам само tilling-a в UVW map, а тези в материала не ги променям.

Да напасват се. Няма проблеми. Само дисплесман не навсякъде има смисъл да се използва. И то в такива големи стойности. Извинявам се ако горния ми отговор не е по темата.

Защо когато съм избрал полигон и искам да приложа материал само на него,той се прилага на целия обект. И не мога да приложа на отделните полигони различни цветове.

Това е особеност на модификатра Edit Poly. Ако обаче вместо Edit Poly,поставиш модификатор Edit Mesh няма да го имаш този проблем Същия ефект можеш да постигне и ако колапснеш обекта - десен бутон върху него > Convert to > Edit Poly или Edit Mesh.

Благодаря за точния отговор. Неточността бе коригирана.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация