Въпрос към урок: Автоматични филтри в Excel от курс: Тайните на Excel

Възможно ли е връщане на първоначалното състояние на таблица след използване на сортиране?

Microsoft Excel Тайните на Excel

След като сортирах продажбите от най-голяма към най-малка не мога да върна първоначалния им вид ( разбъркани) дори след изчистването на сортирането,стойностите продължават да си бъдат подредени от голяма към малка.

Здравей, първото за което се сетих е нещо което ползвах преди да знам за съществуването на pivot таблиците е ПРЕДИ да сортираш по която и да е колона ( с филтър или бързо сортиране ) е да си създадеш една допълнителна колона ( която може вианги да скриеш ) с числа от 1 до n така че след като си направил сортиране по колона да речем по азбучен ред си подредил имена ( снимка 1 ), след което връщането към първоначалната подредба ще стане като филтрираш цифрите да така че да са пак от 1 до n това ще ти гарантира първоначалната подредба на базата данни ( снимка 2 ) - този метод макар и малко "по - ръчен" е вариант за връщане в изходна позиция.Другия вариант е копиране на sheet - a  така ще си пазиш оригиналанта подредба в отделен sheet, друг вариант е да копираш файла.

В случая ако не си направил такава колона предварително ( или не си направил нов sheet или копие на файла ) най - вероятно не ти помагам много с отговора, НО реално веднъж сортирайки и след това save - нат файла ( т.е. не може да дадеш undo ) връщане към оригиналанта подредба поне аз лично не знам да има и затова преди вонаги подхождах с допълнителна колона....ако някой се сеща за решение на проблема да го сподели тук.
Моя съвет занапред е ако имаш голяма база данни и искаш да правиш анализ на нея - нека базата данни да си стой в отделен sheet така както е нанесена или подадена от колега след което ползвай или таблици, където да анализираш, филтрираш и т.н. като source - a ще ти е базата данни ИЛИ най - добрия вариант е да работиш с Pivot таблици - които са доста по - гъвкави откъм промени на вида на анализа и дават възможност за добро представяне на информацията.

Четейки въпросите и отговорите дотук стигнах до извода, че за запазване на оригиналния вид на таблицата /преди каквото и да било сортиране и филтриране/ може да се използва View --> Workbook Views --> Custom View. Отделните анализи на данните, които включват сортиране и/или филтриране могат също да се запазват като Custom View. Така без да използваме друг файл и дори друг лист от текущия файл лесно ще превключваме между оригиналните данни и анализите, които сме направили.

Както написах и в друга подобна тема - Custom Views не работят, ако във файла има Data Table. Което е неприятно, защото Data Tables са изключително удобни и полезни.

Аз лично не разбирам какъв е проблемът, че данните са сортиране. Данните са си данни, защо е толкова важно да са разбъркани? То не виждам смисъл и да ги сортираме за нуждите на анализа честно казано.

Но моят опит показва, че данните в "суров" вид винаги са сортирани някак си. Трябва да се разбере как и да се сортира по тизи признак

Пробвах метода на Татяна с Custom Views, като преди да правя сортиране си запазих началния документ, но след като сортирам и отида на View, за да "извикам" съхраненото, Excel ми показва само променената след сортиране таблица. Допускам ли грешка някъде ?

Най сигурно е ползването на резервен Sheet. Винаги можем да се върнем към него, ако нещо се обърка. (ако прекалим със сортирането например)


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация