Subtractive Synthesis.Работа с Retrosynth
Основи на Subtractive Synthesis в Logic Pro X
Subtractive Synthesis е метод за създаване на звуци чрез отнемане на честоти от богати на хармоници звукови вълни. В урока се демонстрира този подход чрез Retrosynth - синтезатор в Logic Pro X, който емулира четири популярни синтезатора от 80-те и 90-те години. Ключовите елементи на този вид синтез включват осцилатори, филтри, LFO и енвелопи, които заедно позволяват създаването на богати и динамични звуци.
Практическа работа с Retrosynth стъпка по стъпка
Започнете с настройка на осцилаторите - първият генерира квадратни вълни (по-изразени високи честоти), а вторият - триъгълни вълни (по-мек звук)
Използвайте mix плъзгача, за да комбинирате двата осцилатора - за по-топъл тембър увеличете процента на триъгълната вълна
Експериментирайте с филтрите:
- High Pass Filter (Low Cut) - пропуска високите честоти и изрязва ниските
- Low Pass Filter - пропуска ниските честоти и изрязва високите
- Добавете резонанс за по-светъл звук
Включете модулиращите блокове за динамичен звук:
- LFO - насочете го към pitch, тембър, филтър или volume
- Filter Envelope - контролира динамиката на филтрирането
- Amplifier Envelope - управлява силата на звука чрез Attack и Decay параметри
Финализирайте звука чрез Amplifier секцията и добавете Sine Wave за по-голяма плътност
Ключови функции и параметри в Retrosynth
Oscillators
- генерират основните звукови вълни (квадратни, триъгълни и др.)Mix
- контролира съотношението между двата осцилатораHigh Pass Filter
- пропуска високите честоти (Low Cut)Low Pass Filter
- пропуска ниските честоти (High Cut)Resonance
- подсилва честотите около точката на срязване на филтъраLFO
(Low Frequency Oscillator) - създава циклични модулации на различни параметриFilter Envelope
- контролира как филтърът се променя във времетоAmplifier Envelope
- управлява силата на звука във времето чрез ADSR параметриAttack
- определя колко бързо звукът достига пълната си силаDecay
- определя колко бързо звукът затихва след достигане на пика