Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Eлектронна музика с Ableton Live
4. Работа с основните ефекти в Ableton Live

Reverb или симулиране на акустични пространства

- 100лв. за ЧЕРЕН ПЕТЪК:   Вземи курс "Eлектронна музика с Ableton Live" за     249 лв. 149 лв.   ВИЖ ТУК

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока

Reverb симулира акустични пространства и дава усещане за дълбочина и реализъм. Най-важното е да овладеете баланса между сухия и ефектиран сигнал чрез Dry/Wet и да контролирате дължината на отзвучаването с Decay Time. Изрязвайте ниските преди ефекта, за да избегнете мътност. Регулирайте размера и ранните рефлексии, за да „поставите“ звука в подходяща стая.

Практическа стъпка по стъпка: как да оформите пространство

  1. Добавете Reverb на канала в Ableton Live в неговия вариант по подразбиране.
  2. Настройте Dry/Wet: наляво за повече оригинален сигнал, надясно за по-силен ефект.
  3. Включете входния филтър и изрежете ниските (High-Pass), за да не вливат суб-ниски в ефекта.
  4. Регулирайте Pre-Delay, за да определите времето преди първите рефлексии и усещането за дистанция.
  5. Настройте характера на първите рефлексии от съседния контрол и полето за ранни рефлексии.
  6. Уголемете или намалете „стаята“ със Size и слушайте промяната.
  7. Изберете Quality според мощността на компютъра (по-високо качество изисква повече ресурси).
  8. Контролирайте ширината в стерео с Stereo за по-тясна или по-широка картина.
  9. Определете дължината на опашката с Decay Time.
  10. Филтрирайте високите в опашката на реверба, за да го направите по-ярък или по-тъмен; при нужда коригирайте Diffuse, активирайте Chorus и настройте плътността с двата потенциометъра.

Ключови параметри от урока

  • Dry/Wet – баланс между сухия и ефектиран сигнал.
  • Pre-Delay – време преди първите рефлексии; влияе на усещането за размер/дистанция.
  • Size – определя размера на симулираното акустично пространство.
  • Decay Time – дължина на отзвучаването (опашката на реверба).
  • Input Filter – изрязва ниски/високи преди ефекта; препоръчително е да ограничите ниските.

Дискусия към урока