На какво се дължи това съобщение : Missing Map Coordinates ?
Здравейте, След като сложа текстура на килима с Displacement и карта и се помъча да рндна изображението излиза следното съобщение Missing Map Coordinates. Пробвах да рендвам след всяка текстура и всичко беше наред но след килима нещо се обърка. Ако натисна бутона Continue рендъра продължава и завършва видимо без проблеми. Ако затворя този прозорец и рендъра прекъсва. Благодаря.
Здравей,
Иначе като цяло тестовият ти рендер ми изглежда доста добре, ще стане по добре с по-високите настройки, но све пак може да оптимизираш малко осветлението от дясно - изглежда малко тъмно - но пак казвам като цяло много добре :)
Благодаря, оправи се. Честно казано не знам от къде и как да увелича светлината. За В-рей променях настройките на камерата Iso, скорост на затвора и диафрагма, и от там си настройвах колко да е осветено изображението. Но в тази камера не мога да намеря никакви подобни настройки. Копирах един от източниците на светлина и му увеличих размера и Multipliera на 3 единици и сякаш се пооправи малко. Искам да създам рафт-стъкло но материала да изглежда като на тази картинка : https://www.crystal-awards-supplier.co.uk/images/flat-glass/10mm-flat-glass-JO5125-l.jpg Къде се задават цветовете за кантовете на стъклото? Т.е. самата дебелина на стъклото с какъв цвят да се вижда при визуализация? Аз пробвах да създам втори материал за стъкло със същите характеристики и само добавих цвят в канала Refraction > Color. Този материал го сложих на канта на стъклото. Получи се някакъв ефект, но не съм убеден дали това е правилният метод.
Vray-ската камера работи като реална камера и през нея можеш да контролираш "exposure control"-a (общата осветеност) като параметри на камерата - ISO, Fstop, Shutter speed. Стандартната камера на Мах няма този контрол, но все пак има контрол на "Околна среда и ефекти". Натисни "8" от клавиатурата и ще излезне прозореца за този контрол - от табулатора "Environment", ролаута Exposure control, от дропдаун бокса -> mr Photographic Exposure Control, автоматично ще се добави нов ролаут, където можеш да намериш същите настройки като на физическата канера на V-ray - ISO, Fstop, Shutter speed. Можеш да използваш и предварително запазени присети за типове обща осветеност.
За материала "стъкло" - ако използваш Mentalray, те съветвам да започнеш с template за стъкло - Glass(Physical), което е доста добра стартова точка за всички хомогенни материали. Виж там къде е зададен синкавият отенък и количеството на пречупване на светлината (Advanced Rendering Options). Цвета в канта ще се получи от правилните физически параметри на материала и гледната точка.
... само информативно да добавя - няма как да се появи цвят в канта ако IOR стойността в Refraction е 1,0 - това определя колко е пречупването на светлината - когато е 1,0=няма пречупване. Пробвай със стойност 1,48 за чисто кварцово стъкло.