На какво се дължи това съобщение :  Missing Map Coordinates ?

3ds Max

Здравейте, След като сложа текстура на килима с Displacement и карта и се помъча да рндна изображението излиза следното съобщение Missing Map Coordinates. Пробвах да рендвам след всяка текстура и всичко беше наред но след килима нещо се обърка. Ако натисна бутона Continue рендъра продължава и завършва видимо без проблеми. Ако затворя този прозорец и рендъра прекъсва. Благодаря.

Здравей,

това съобщение същност излиза заради шезлонга. Той е групиран - селектирай го и го изолирай. Отвори групата и от списъка с обекти (бутона до командата Selection Region ) избери обектите с имена 23,25 и 7 (тези от списъка с грешката). Изолирай ги отново. Върху тези три елемента липсват координати за текстурата, за да ги създадеш използвай модификатора UVW Map върху всеки от тях. Това трябва да оправи нещата.

Иначе като цяло тестовият ти рендер ми изглежда доста добре, ще стане по добре с по-високите настройки, но све пак може да оптимизираш малко осветлението от дясно - изглежда малко тъмно - но пак казвам като цяло много добре :)

Благодаря, оправи се. Честно казано не знам от къде и как да увелича светлината. За В-рей променях настройките на камерата Iso, скорост на затвора и диафрагма, и от там си настройвах колко да е осветено изображението. Но в тази камера не мога да намеря никакви подобни настройки. Копирах един от източниците на светлина и му увеличих размера и Multipliera на 3 единици и сякаш се пооправи малко. Искам да създам рафт-стъкло но материала да изглежда като на тази картинка :  https://www.crystal-awards-supplier.co.uk/images/flat-glass/10mm-flat-glass-JO5125-l.jpg  Къде се задават цветовете за кантовете на стъклото? Т.е. самата дебелина на стъклото с какъв цвят да се вижда при визуализация? Аз пробвах да създам втори материал за стъкло със същите характеристики и само добавих цвят в канала Refraction > Color. Този материал го сложих на канта на стъклото. Получи се някакъв ефект, но не съм убеден дали това е правилният метод.

Vray-ската камера работи като реална камера и през нея можеш да контролираш "exposure control"-a (общата осветеност) като параметри на камерата - ISO, Fstop, Shutter speed. Стандартната камера на Мах няма този контрол, но все пак има контрол на "Околна среда и ефекти". Натисни "8" от клавиатурата и ще излезне прозореца за този контрол - от табулатора "Environment", ролаута Exposure control, от дропдаун бокса -> mr Photographic Exposure Control, автоматично ще се добави нов ролаут, където можеш да намериш същите настройки като на физическата канера на V-ray - ISO, Fstop, Shutter speed. Можеш да използваш и предварително запазени присети за типове обща осветеност. 

Относно силата на светлината от осветителното тяло се контролира от стойността на Multiplier / Intensity

За материала "стъкло" - ако използваш Mentalray, те съветвам да започнеш с template за стъкло - Glass(Physical), което е доста добра стартова точка за всички хомогенни материали. Виж там къде е зададен синкавият отенък и количеството на пречупване на светлината (Advanced Rendering Options). Цвета в канта ще се получи от правилните физически параметри на материала и гледната точка.

Ако използваш V-ray - контролирай количеството на пречупване от Refraction (почти чисто бяло) само в сивата гама, при много тъмен Defuse (почти чисто черно или много тъмен цвят от основния тон на стъклото), а самият цвят го задай във Fog color
... като цяло експериментирай ... :)

... само информативно да добавя - няма как да се появи цвят в канта ако IOR стойността в Refraction е 1,0 - това определя колко е пречупването на светлината - когато е 1,0=няма пречупване. Пробвай със стойност 1,48 за чисто кварцово стъкло.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация