Facebook ръководство: Съвети за начинаещи и напреднали

Facebook направи истинска революция в начина на общуване между хората. По тази причина Ви подготвихме това полезно Facebook ръководство.

Само за няколко години по неусетен начин Facebook успя да покори целия свят. И продължава да „завладява“ все повече хора, използващи Интернет.

Към месец май 2016г. във Facebook има над 1,6 милиарда активни потребители, като броят им нараства всекидневно.

Макар проектът да се оказва изключително грандиозен, при стартирането си Facebook e една обикновена и малка мрежа, наречена Facemash.

Марк Зукърбърг създава Facebook в общежитието си в Харвард  на 28 октомври 2003 г., докато е едва второкурсник. Скоро след това Зукърбърг започва да пише код за нов уеб сайт и на 4 февруари 2004 г. той пуска ‘Thefacebook’. 

Този сайт е предшественикът на днешния Facebook, а още през 2005г. членът „the“ отпада от името.

Ето как е изглеждала най-успешната социална мрежа в самото начало:

facebook-start

Никой не е предполагал, че този най-обикновен сайт ще стане една от най-обсъжданите теми в днешно време. Facebook е платформата, която ни свързва с хора от цял свят, помага ни да комуникираме и да споделяме лична информация с приятели, роднини и дори напълно непознати.

Facebook е и предпочитана мрежа от бизнеса за реклама, защото така посланието може да достигне до много хора за кратко време. Освен многото предимства, Facebook има и недостатъци, като най-големият от тях е пристрастяването към социалната мрежа на част от потребителите и прекаляването с използването й за сметка на комуникацията на живо.

Но колкото и мнения да има за Facebook, едно е напълно ясно – тази социална мрежа постави началото на нова епоха в използването на Интернет и онлайн общуването. А с темповете си на развитие, Facebook е сайт, който на всеки се налага да използва по една или друга причина.

С нашето „Facebook: бързо ръководство“ искаме да сме от полза на всички потребители, които все още нямат регистрация в социалната мрежа или вече имат, но все още им е трудно да се ориентират в сайта.  Освен за новобранците, ще предложим любопитна информация и за напредналите потребители, които „Like-ват“ по нещо всеки ден.

Facebook ръководство: какво е стената и как да добавя приятели?

Схемата, чрез която работи Facebook, е съвсем опростена и лесна за разбиране – всеки потребител има възможност по свое желание да се свърже със своите познати в мрежата и по този начин да споделя информация с тях.

Тази връзка се осъществява като потребителят изпрати „покана за приятелство” на познатите си, които от своя страна трябва да приемат поканата.

Процесът е двустранен, което дава възможност на всеки да прецени с кои свои познати би искал да се свърже и с кои не.

facebook-friend-request

Facebook помага на всеки нов потребител да се социализира бързо и веднага след като създаде профила си, започват да му излизат предложения за хора, които може би познава. Друг начин за откриване на приятели в мрежата е чрез въвеждане на имена, имейл адрес или телефонен номер в лентата за търсене.

След това излизат предложения за хора според въведените данни и може без проблем да се прегледат профилите (в зависимост от настройките им за поверителност), за да се прецени дали това е търсеният човек. Ако това е така, финалната стъпка е натискането на бутона „Добавяне на приятел“.

Тъй като fb-artсприятеляването във Facebook е двустранен процес, не всяка покана за приятелство получава одобрение. Тази опция помага за предпазване от нежелани контакти, а и също така дава възможност на всеки човек сам да определя доколко и с кого иска да споделя личната си информация.

Още от създаването си Facebook непрекъснато подобрява и механизмите си за защита на личната информация и споделяното съдържание от всеки потребител – чрез опции за групиране на приятелите в отделни групи, чрез рестрикции как да се вижда потребителският профил и какво съдържание да бъде споделяно публично.

Личните потребителски профили са мястото, където човек може да представи себе си, да сподели мнение, песен, снимка, статия или нещо друго, което е предизвикало неговия интерес.

Потребителските профили могат да имат до 5000 приятели, като имат опции за добавяне на профилна снимка, корица и допълнителна лична информация по лично желание (роден град, дата на раждане, месторабота, личен статус и други).

Потребителите могат да общуват чрез лични или публични съобщения, както и с помощта на чата. Освен това те могат да създават и да се присъединяват към групи, свързани с определени интереси и да „харесват“ страници.

Всичките тези опции правят Facebook толкова успешна мрежа.

А ето това е потребителският профил на нейния създател – Марк Зукърбърг:

Untitled

Може да му пратите покана за приятелство, но не очаквайте да ви отвърне, освен ако не сте се срещали лично с него 🙂

Facebook ръководство: ето как да се регистрирате във Facebook

Ако все още сте от малкото хора, които нямат Facebook, но искат да си направят регистрация там, първата стъпка е да отидете на главната страница и да въведете данните си, които се изискват за регистрация:

home

Съветът на „Аула“ е да попълните за себе си толкова информация, колкото би Ви било приятно да е публично достояние.

Facebook подканя новите потребители да попълнят празните полета, но те не са задължителни, а изцяло по Ваше желание.

Както може да се види от страницата за регистрация, на Facebook са му необходими единствено име, фамилия и имейл, за да Ви създаде профил. Всички допълнителни данни, като пол и дата на раждане в последствие могат да се скрият, ако не желаете да се показват.

Все пак, за онлайн активните хора е нормално да попълват повече информация за себе си, защото така по-лесно откриват свои познати. Facebook ни свърза с другите хора на база „приятел на приятел“, училище/университет, роден град, месторабота и други.

Направете си профил, който да Ви описва максимално добре и не забравяйте, че Facebook е една голяма търсачка за хора. Според поведението Ви в социалните мрежи може да се изготви дори психопортрет на потребителя. Всяко наше действие се материализира като онлайн активност и то може да бъде възпроизвеждано неограничен брой пъти.

Всичко казано, направено и публикувано остава в Интернет, независимо от случващото се в реалността. Ако допълним една древна латинска сентенция в ерата на дигитализацията, тя би могла да изглежда по следния начин: „Казаното отлита, написаното остава, а споделеното в Интернет се възпроизвежда“. 

Така че е важно да споделяме личната си информация разумно и да използваме предимствата на Facebook, като в същото време да избягваме недостатъците на мрежата и да отделяме повече време на реалността.

Как се разпространява Facebook по света

Мотото на социалната мрежа е „Безплатно е и винаги ще бъде“. Не се съмнявайте в това и за момент, защото тайната в успеха на Facebook  е това, че е безплатен и глобален сайт, който достига лесно до хората и всеки може да го ползва.

Но не мислете, че Facebook е покорил всички народи. Оказва се, че по света съществуват страни, в които социалната мрежа или е забранена,  или хората там просто си имат други предпочитания. Ето кои са те:

1. Китай
Facebook е забранен в Китай от 2009 година, но въпреки това, социалният сайт има над 530 000 потребители от страната, които влизат в своите профили нелегално от време на време.

2. Русия  

В Русия, социалната мрежа Facebook не е забранена, но руснаците имат други предпочитания. Vkontakte.ru е водещата социална мрежа в страната.

3. Япония

В Япония, най-популярните социални сайтове са Gree, Mobage-Town, Mixi, и Yahoo Mobage, и те имат силно изразен игрален елемент, който именно привлича потребителите. Япония е страна с уникална онлайн култура, където за хората е от изключително важно значение да запазят неприкосновеността на личния си живот. Потребителите там се чувстват несигурни, ако тяхната лична информация бъде разкрита онлайн. Ето защо според анализаторите Facebook нямат успех в Япония, тъй като тяхното правило е да се напише истинското име, и може би това е причината регистрираните потребители във Facebook са едва 2 милиона.

4. Южна Корея

Правителството на Южна Корея смята, че социалната мрежа разпространява пропаганда на Северна Корея и множество профили бяха закрити.

facebook world maps world map 1920x1080 wallpaper_www.wall321.com_7

Като изключим тези четири държави, може да се каже, че останалата част от света е наистина завладяна от Facebook.

Печалбата на американската компания за последното фискално тримесечие (приключила на 31 декември 2015г.), е била 1,56 млрд. долара.

„Обществото на нашата мрежа продължава да се разраства и нашият бизнес е във възход,“

каза по този повод във Facebook основателят на мрежата Марк Зукърбърг и добави

„2015 г. е една отлична година за Facebook“

Как да търсим познати и приятели?

Целта на компанията е да продължава да се развива и да допринася за по-добрата свързаност между хората от цял свят.

Ако станете нов потребител в социалната мрежа, ще забележите как веднага започвате да получавате предложения за добавяне на приятели (Facebook може много точно да прецени кои са хората, които може да познавате и това наистина да е така).

Другата опция е сами да потърсите приятели – по имената им в търсачката, чрез имейл адресите им или чрез готовите предложения на Facebook. Друг важен момент са настройките за поверителност.

Моят съвет е да заключите профила си и да може да се вижда само от приятели (има и допълнителни настройки дори Вашите приятели да не могат да виждат всичко). И накрая, но не на последно място – качете си своя снимка на профила, за да може и останалите потребители да се ориентират по-лесно кой сте и дали Ви познават.

Facebook помага на потребителите си да се ориентират бързо още от първия момент, както е показано тук:

jee

Кой вижда моите „статуси“? Настройки за поверителност

Истината е, че зависи изцяло от Вас. Вариантите са два, като можете да направите профила си достъпен от всички („Публично“ означава, че Вашата информация може да се вижда от всички потребители във Facebook, а също така и за тези извън социалната мрежа).

Тази настройка се препоръчва само за групи, фирмени страници и други подобни с цел реклама и достигане до повече хора. Ако става дума за личния Ви профил, силно препоръчвам настройката „Приятели“ (така сами определяте кои хора искате да виждат Вашите публикации).

Можете да ги настроите веднага след регистрация, като отидете на иконата с бяло катинарче и използвате „Бързи настройки за поверителност“, както е показано тук:

security

След като определите какви да бъдат най-основните настройки за сигурност на профила Ви, можете да преминете и към разширените настройки, като посетите „Основни принципи на поверителността“. Най-важното е да се чувствате комфортно в мрежата, така че Facebook дава избор на всеки потребител да настрои достъпа до профила си.

Моят съвет е да прегледате подробно секцията „Настройки и инструменти за поверителност“ и да ги зададете по желания от Вас начин.

За оптимална защита на профила, препоръчвам да въведете настройките (разбира се, това е препоръка), както е показано тук:

sec2

След като зададете най-важните настройки за поверителност, е препоръчително да прегледате и останалите настройки от левия панел на сайта. Вижте „Дневник и отбелязвания“, „Блокиране“, „Известия“ и други.

Как се качва снимка от мобилен телефон?

В днешния свят, разчитащ на технологиите, мобилният телефон е неизменен приятел на всеки модерен човек.

За нагледен пример може да се даде мобилното потребление в България. Според проучване, към януари 2015г. над 3 456 000 смартфона са в употреба (48% от цялото население), а ръстът спрямо 2014 е 70%!

Над 1 584 000 таблета са в употреба (22 % от цялото население), обикновено се използва от цялото семейство, а ръстът спрямо 2014 е 173%! Общо над 5,040,000 мобилни устройства се ползват в момента в България и позволяват използването на полезните и много удобни за потребителя мобилни приложения.

Благодарение на смартфоните, необходимата ни информация е винаги

„на една ръка разстояние“

А за още по-голямо улеснение постоянно се създават все повече мобилни приложения, като едно от най-популярните е това на Facebook.

Изтегляне на Facebook приложението за мобилен телефон

То се предлага безплатно за изтегляне във всеки един отделен „Магазин за приложения“ на популярните мобилните платформи:

26841937-Set-icons-Google-play-store-Apple-appstore-Windows-store-Stock-Photo

Според операционната система, която поддържа Вашият смартфон, можете да изтеглите приложението на Facebook и да го инсталирате. Така ще имате бърз достъп до социалната мрежата и ще можете да споделяте моментално снимки от телефона си (като за целта трябва да имате Мобилен Интернет или да се свържете към налична Wi-Fi мрежа).

След като инсталирате приложението и го прегледате, ще забележите, че имате няколко варианта за качване на снимка в социалната мрежа.

Първият вариант е да отидете на стената си и да добавите от бутона „Photo“ нова снимка от телефона си и да я качите директно, като така автоматично ще се създаде албум Mobile Uploads („Качени от мобилния телефон“).

И ако продължавате да качвате снимки по същия начин, те винаги ще се появяват в този албум. Ако желаете да имате по-подреден профил, другият вариант е да отидете в предварително създаден от Вас албум, да влезете в него и да натиснете бутона най-горе Add Photos („Добави снимки“) и по този начин избраната снимката ще се появи на определеното от Вас място.

Ако нямате Facebook приложение на мобилния телефон

Може да отворите уеб сайта Facebook.com просто през програмата за сърфиране на страници от телефона си, като Google Chrome или Safari.

Ако сте с iPhone – Facebook е интегриран и може да споделяте изображения, като натиснете бутона за споделяне, както е показано тук:

iphone споделяне изображение IMG_1879 IMG_1877

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ако сте с Android устройство, има и още един начин за качване на снимка.

В този случай не е необходимо да сте отворили мобилното приложение на Facebook, а да отворите избраната снимка от телефона си и след това изберете Share button („Бутон за споделяне“), който се изобразява със следната иконка:

sgOzY

След като натиснете този бутон, Ви се отваря падащо меню с опции за места за споделяне според приложенията, които имате инсталирани. Избирате опцията за Facebook и можете веднага да споделите снимката, като натиснете бутона Post („Публикувай“). В този случай снимката отново ще се появи в албума Mobile Uploads.

Който и от изброените варианти за качване на снимка от мобилен телефон, важното е да Ви е удобно и лесно. Имайте предвид, че дори да сте качили някоя снимка в Mobile Uploads, след това няма проблем да преместите дадено изображение в някой друг албум и да подредите профила си по начин, който Ви харесва.

Как се качва снимка от компютър?

За новия Facebook потребител може да изглежда сложно или объркващо, но за добавяне на нови снимки в социалната мрежа чрез компютъра/ лаптопа, отново имаме няколко варианта. Важното е да се знае, че крайният резултат къде ще се появи снимката зависи според избрания начин за качване.

Първият вариант е да качите снимка директно от стената на профила си. За да се появят допълнителните бутони, първо трябва да кликнете с мишката върху празното поле с текст „Какво мислите?“:

photo1

След като натиснете бутона с фотоапарата, ще можете да изберете изображение от компютъра си, което желаете да споделите. За да го откриете бързо и лесно, съветът е да държите снимките си подредени по папки, за да Ви е лесно да ги откривате.

След като се качи избраната по този начин снимка, тя ще се появи в албума „Снимки в дневника“ (създава се автоматично и при следващо качване на снимки по този начин, те ще се появяват в този албум).

Съществува и друга опция за добавяне на снимки директно в профила и това е чрез бутона „Снимка/Видеоклип“. След като го изберете, се появява следното:

photo2

Избирате „Качване на снимки/ клипове“ и отново избирате изображение от компютъра си. По този начин снимката Ви отново се споделя и се появява в албума „Снимки в дневника“. Тоест, както и да качваме снимки, Facebook ни задължава да ги групираме в албум и дори ни го създава автоматично.

Как се създава албум от снимки?

Ако не искате всичките Ви снимки да се намират в един общ албум и да са разбъркани, имате възможността сами да създавате своите албуми. В този случай трябва просто да изберете опцията „Създаване на фотоалбум“ и да измислите неговото име според типа съдържание, което смятате да споделяте в него.

След като имате готов албум, можете без проблем да добавяте снимките си директно в него, както е показано тук:

photo3

Албумът „Aula“ вече е създаден и има първата си снимка. Ако искате да продължавате да добавяте снимки към албума си, трябва да влезете в него и да изберете големия бутон „+ Добавяне на снимки“, който се намира в горния десен ъгъл до самите снимки.

Така ще можете да създавате тематични албуми и да добавяте снимките си в тях, така че лесно да ги намирате в последствие.

Когато отидете в раздела „Снимки“, ще можете да откривате всички качени от Вас изображения в отделните албуми, както е показано тук:

photo4

Към момента този профил има малко албуми и всички снимки са лесни за намиране. Но ако използвате Facebook от години и не сте подреждали снимките си, а те вече са стотици, то със сигурност няма да Ви е лесно да се ориентирате.

В секцията „Вашите снимки“ можете да откриете абсолютно всички снимки, които сте качвали в профила си, в хронологичен ред, като винаги най-новите снимки са най-отгоре.

В раздела „Снимки“ отново можете да откриете бутони за „Създаване на албум“ и „Добавяне на снимки“. Ако качите снимка по този начин, тя отново ще се добави в общия албум „Снимки в дневника“. Както виждате, бутони за качване на снимки дебнат отвсякъде. Използвайте най-удобния за Вас начин за добавяне на снимки от компютъра.

Как да „тагвам“ местоположение?

Отбелязването на местоположението Ви към публикация или към дадена снимка е удобна функция, с която показвате на приятелите си къде се намирате или кои места обичате да посещавате.

Така, например, ако сте отишли на екскурзия или на почивка, можете да добавите снимката си и да поставите „таг“ с мястото. Също така, можете да се отбелязвате от концерти, заведения и други подобни. Ето как можете да добавите местоположението си към дадена снимка:

tag

Още при добавянето на нова снимка и преди нейното публикуване, можете да изберете иконката за „Отбелязване“ и да попълните в полето за търсене мястото, на което е направена снимката и след това да я публикувате. Ако не сложите „таг“ при самото публикуване, няма проблем след това да отворите снимка и да добавите местоположението си допълнително.

Освен към снимките си, имате възможност да добавяте местоположението си към Вашето състояние. Реално можете да използвате всичките опции наведнъж: добавяне на снимка, добавяне на текст, добавяне на настроение (както е показано на примера по-долу) и добавяне на локация.

Важна настройка е и това с кого ще споделите поста си, тоест кой ще може да го вижда. Най-добре е да настроите публикацията/ снимката си да е видима само за приятели, за да сте сигурни, че информацията Ви няма да достигне до нежелани хора.

Разбира се, не е задължително да ползвате и нито една от допълнителните опции, но чрез тях можете да обновявате профила си бързо и да го правите по-интересен.

03

Истината е, че някои потребители на Facebook дотолкова са се задълбали в споделянето на информация за себе си, че ежедневно обновяват състоянията си и качват нови снимки, така че всичките им приятели да могат само с един поглед на стената да разбират какво правят, къде се намират и какво им се случва.

Но тъй като с нищо не трябва да се прекалява, смятам, че е редно да се намери балансът при публикуване на състояния и снимки в социалната мрежа.

След като добавите местоположението си във Facebook, публикацията Ви ще изглежда по подобен начин:

ivan

Така ще се види умалена карта, посочваща локацията на избраното място, а също така и колко хора са се отбелязвали от това място до момента.

Така можете да проверите колко е популярна дестинацията, която сте посетили. А и така понякога си спестявате излишни разяснение, когато добавите нова снимка, за да обяснявате на любопитните Ви приятели къде сте ходили, кое е това място и т.н.

Предимството на тази опция е, че можете да обменяте информация с познатите Ви и да откривате все повече общи интереси и любими места.

Как да „тагвам“ мен или други хора?

Както става ясно, има два вида „тагване“ – за местоположение и за хора. Сега ще разгледаме как можем да отбележим себе си или наши приятели на снимка или да ги добавим в наша публикация.

Груповите отбелязвания са много удобни, когато има много хора на една снимка и така може да се посочи кой кой е. Когато качвате своя снимка на личния Ви профил, е напълно ясно, че това сте Вие и няма нужда да се отбелязвате в този случай, дори е напълно излишно.

Но когато става дума за снимки с други хора, е редно, стига приятелите Ви да са съгласни, да ги отбележите върху общата Ви снимка, за да може тя да се показва и в техния профил.

Така, когато преглеждате снимките си, можете да откриете три раздела: „Снимки с Вас“ – това са снимки, на които сте отбелязани, но Ваши приятели са качили; „Вашите снимки“ – всички снимки, които Вие сте качили, събрани на едно място по хронологичен ред, като се започва от най-новите към най-старите снимки; „Албуми“ – тук са събрани отново всички Ваши снимки, които сте качили, но разпределени по албуми.

Както по-горе беше споменато: хубаво е да имате логична за Вас подредба на снимките.

А сега да преминем към това как става самото отбелязване. Можете да добавите хората, които присъстват на снимката дори след като тя вече е качена. Единствено трябва да изберете снимката и да я отворите.

Както е показано тук, трябва да натиснете бутона под изображението „Отбелязване на снимката“:

01tag

След това Ви се появява знакът „+“ (плюс), като с него трябва да посочите конкретното лице от снимката, което желаете да отбележите.

След като натиснете на избраното място, Ви се показва лента, в която можете да търсите потребителя по име в социалната мрежа (тук е важно да се съобразите как той е изписал името си – дали на латиница или на кирилица, защото иначе може да не успеете да го откриете).

Ако има още хора на снимката, които желаете да отбележите, трябва да повторите това действие няколко пъти, докато не сте сигурни, че сте отбелязали всички хора.

Важно е да се знае, че има настройка за сигурността, която не разрешава на други хора да добавят/ отбелязват снимки с Вас, без да ги одобрите. Така че трябва да имате предвид това – всеки един от отбелязаните потребители има правото да не покаже тази снимка в профила си. Тъй като не всички хора са наясно как да си пуснат тази автоматична настройка и Facebook да ги пита дали искат тази снимка да се вижда на профила им, има още една опция за допълнително „скриване“ на изображението дори след като то вече е отбелязано.

Как да скрием публикация от стената си?

В този случай трябва просто да отидете на избраната снимка, да я отворите и в полето в лявата страна (под името Ви), да изберете падащото меню и да я направите от „Допусната в дневника“ на „Скрито от Дневника“. Така тази снимка ще продължи да съществува в профила на човека, който я е качил, но няма да се показва в профила на отбелязания човек, който не желае „тагът“ му да го свързва с нея. Ето пример:

02tag

Както вече стана ясно, можете да отбелязвате хора във Ваши публикации, за които смятате, че е редно и те са споделени помежду Ви. Това се прави много лесно, както е показано в примера от тук:

0303

 

Добавяте ново състояние, като споделяте (ако желаете) текст, линк или и двете. Накрая избирате опцията „Отбелязване на хора във вашата публикация“ и я публикувате. Така става ясно, че Вие и Вашите приятели правите или се интересувате от едно и също нещо.

Най-добрият съвет е да не прекалявате с отбелязванията и да се допитвате до приятелите си дали ще им е приятно. Не всички хора обичат да споделят много от личния си живот и дейностите си в онлайн пространството.

Каква е разликата между страница и профил?

Накратко казано, разликата е проста: профилът е на реален човек, който е потребител на социалната мрежа, а страницата е фирмен профил, който събира феновете/ потребителите на дадена известна личност/ фирма/ интерес и др., на едно място.

Потребителят във Facebook е реален човек, който се регистрира с минимум две имена (име и фамилия), телефон/ имейл, дата на раждане и пол – най-общите данни за всяко едно човешко същество.

Пример за потребителски профил беше показаният по-горе профил на Марк Зукърбърг.

В потребителския Ви профил имате снимка на профила, снимка на корицата, две имена и допълнителна информация, като данни за роден град, работа и обучение, както и лични снимки и статуси.

Това е профилът, в който „рекламирате“ себе си, показвате що за човек сте, от какво се интересувате и какво обичате да правите в свободното си време. Често с един бърз поглед на профила на даден човек, може да се определят много неща за него – от това на колко години е до това какво спортува или къде обича да пътува и много други неща.

Докато фен страницата е място, което да обединява потребителите според общ интерес.

Всеки потребител във Facebook има любими страници, които харесва и които следи. Така той получава информация за нещо важно или полезно за него. Било то продукти на дадена фирма, филми, известни личности и много други неща.

Във фен страниците можете да откривате свои съмишленици и да обменяте полезна информация или да откривате любопитни публикации.

Ето пример за фен страницата на „Аула“ във Facebook:

firma

 

Обикновено фен страниците са „отключени“ и са достъпни до абсолютно всички хора – до потребителите на Facebook, но и до хората, които нямат регистрация, а само напишат името на фирмата в Google.

Това трябва да е така, за да достига до повече хора. Така, например, всеки потребител на социалната мрежа може да открие страницата на учебен център „Аула“ във Facebook, да прегледа публикациите и да прецени дали иска да се запознае по-подробно с дейността на фирмата.

По този начин, ако се интересувате от онлайн обучения или от популярен софтуер, можете да откривате интригуващи статии, мотивиращи цитати, мнения от потребители, полезни линкове и още много други публикации на фен страницата Aula.

Ако все още не сте харесали страницата на „Аула“, отидете на facebook.com/Aula.bg и натиснете „Харесва ми“.

По този начин, когато публикуваме полезна статия и информация, ще може да я виждате.

Facebook ръководство: как да откриваме полезна информация?

За някои хора е спорно дали може да се открива полезна информация във Facebook, тъй като приемат социалната мрежа като „клюкарник“ или като „място за губене на време“.

Но истината е, че социалната мрежа предлага огромно количество от полезна информация единствено то Вас самите зависи дали искате да я откриете. Първо, бъдете приятели с хора, от които има какво да научите и които „постват“ на стените си интересни статии или изображения.

Второ, харесвайте фен страници и групи (Facebook постоянно Ви предлага нови такива) с качествено съдържание. Ако искате ежедневно да получавате информация от тях, дайте приоритет на тези страници.

Ето как можете да го направите за любимите Ви страници, които вече сте харесали:

liked

Както е показано на изображението – отивате на страницата, от която искате да получавате повече информация, тъй като я намирате за интересна и полезна.

В случая използваме страницата на „Аула“ и единственото, което трябва да направим, е да минем с мишката върху бутона „Харесано“. Така се показва падащо меню, от което можем да определим личните си настройки за тази страница.

Избираме публикациите на „Аула“ да се появяват в новините ни на опция „Вижте преди всички“, а известията са отбелязани като „Всички са включени (Всички публикации, Събития)“. По този начин си гарантираме, че Facebook ще ни показва предимно това, което ни вълнува най-много.

Надяваме се, че с тази статия сме Ви дали полезна информация, с помощта на която да улесните ползването на Facebook и да направите онлайн присъствието си в социалната мрежа по-приятно и по-полезно за Вас.

Ако статията ви е била полезна, изпробвайте новите си умения и я споделете във Facebook 🙂

3 thoughts to “Facebook ръководство: Съвети за начинаещи и напреднали”

  1. Как да премахна „таг“ с неподходящи лични снимки, от страница на институция? Благодаря предварително!

  2. Помогнете ми! Нямам услуга публично! Всичко пробвах но нямам такава услуга.

  3. Не може ли снимките да се подреждат една под друга, а не една до друга.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *