Какво се случи със сцената?

3D Моделиране V-Ray V-Ray Рендери за 3ds Max

Здравей Ивайло, изтеглих си сцената и започнах да разработвам светлините. Получиха се следните рендери:


1. без да съм пипала нищо, исках да видя какво ще се получи.
2. след като сложих Mesh в сферичната лампа и IES светлините отзад;
3. черно-белият резултат, след като сложих така наречените Universal Settings за рендера.
4. най-тъмната картинка е след като изключих GI;
5. след като сложих sky portal на прозореца;

GI - on; Engine - brute force; light cache;

Забелязвам, че цветовете ми изчезнаха, светлината не работи както трябва. Защо се получава така? 

Чувствам се безпомощна с Vray. Имам чувството, че нищо не работи както трябва.

Само да добавя, че гледах следващото видео и това се получи като резултат при условие, че нагласих всичко спрямо твоите настройки. 

Здравей :)

не се стряскай от резултатите ... има причина да са различни и ще се опитам да разясня малко "как работи" тази сцена и след това да ти покажа къде може да са проблемите. 
   Сцената като цяло е много проста и нарочно е подбрана такава с голям прозорец отпред - за да може осветяването вътре да е по-лесно и да не се затруднява допълнително. Задължително използваме GI - в случая ще работи и по-бързо ако използваш IM+LC (пробвай), BF сравнително рягко ще се наложи да го използваш. Защо използваме GI - зашото основното осветление което ще използваме да осветим сцената е индиректно - идва отвън. Когато влезе светлината през големия прозорец, с използването на GI ние казваме "позволяваме ти да осветиш обектите вътре с отразената светлина, която идва отвън...". Ако GI е изключено ще кажем точно обратното и светлината след като се отрази веднъж, ще "спре да пътува" в помещението и рендера ще остане много пъмен и нереалистичен. 
   Как се генерира тази светлина обаче е другият въпрос - в сцената има VraySun + VraySky. Много е важно в случая, че ги има и двете - и двата елемента генерират осветеност в сцената. Което значи, че можеш да използваш и само един от двата елемента. Тъй като небето осветява като през изображение, цвета му има значение и този цвят ще се появи като нюанс върху обектите - както и трябва да бъде. Така - връщаме се в твоята сцена - след вторият рендер нещата стават различни - осветеност / цветове. При трети рендер и надолу, ако погледнем през прозореца не виждам да се появява небето. Според мен по някаква причина е изчезнало - провери пак в околната среда дали е приложено. Провери интензитета на слънцето - и дали като цяло го има в сцената и дали е "ON". 
   Разликата според мен е само в основните светлини - провери ги и ако отново не се получава ще го обсъдим пак. Не се отчайвай и не се обезсърчавай ако нещо не се получава ... просто трябва да се мине през тоя път :)

Здравей Ивайло. Благодаря за отговора. :) GI и Vraysun са включени. Не мога да идентифицирам проблема. Реших експериментално да сложа някакъв цвят в тази сцена, за да видя какво се получава. Интересното е, че със Skylight portals имам сравнително по-малко осветеност, отколкото без тях. Също така слънцето ми уж си работи. Оценявам помощта ти. :) 


Сложих и мап в околната среда и се получи следното: 


Имам чувството, че аз не разбирам нещо по отношение на симбиоза между светлини, камери и рендер. Благодаря още веднъж. :)

Само да добавя, че проблемът може би идва от факта, че нямам Vray physical camera. 

Надявам се този нов feature да не ми затрудни разбирането на уроците. :)


https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/VRayPhysicalCamera 

Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация