Как да постигна силни сенки от Light Portals

3D Моделиране V-Ray V-Ray Рендери за 3ds Max

Здравейте, как да постигна такива силни сенки от light portal като на картинката която ви пращам. Писах на автора на картинката (ето и сайта му https://3dmitri.webs.com/) и той ми каза да направя vrayRawTotalLight pass който да наложа във фотошоп със soft light, но това не ми помогна особено, 

Благодаря предварително
Здравей,
засилването на ефекта, като използваме VrayRawTotalLight pass е добро общо решение. В твоят случаи може да не работи добре поради други причини. Light Portals взимат "информация" от обкръжаващата ги среда (или околната среда) и
ако там е едноцветно изображение (или Vray Sky) сенките ще са много плавни (мисля че бях видял Vray Sky в настройките за околната среда който имаш, ако още говорим за същият проект). Другият основен параметър, който сериозно влияе върху сенките е светлинният източник - за него накратко - колкото по-малък е, толкова сянката е по-рязка (прехода между най-тъмната и най-светлата част е най-кратък и границата е сравнително тъмна и ясна) и колкото по-голям е светлинният източник толкова сянката е "по-размита". Тук може да сложиш един VraySun и да го провериш това твърдение със Size Multiplier. И третият параметър е Ambient Occlution (AO). Той много често се използва като синоним на "контактна сянка" ... въпреки че не е съвсем точно това определение, добре визуализира предназначението му.
   Ще ти предложа няколко решения и за трите параметъра, с които може да експериментираш в твоята сцена и да прецениш кое работи най добре :

-  за целият set-up на осветлението ти предлагам освен изображение в околната среда да има и светлинен източник. Двете най-разпространени системи за постигането на този ефект са :1) VraySun + Vray Sky ; 2) Dome Light + HDRI. Основната идея, е че трябва да има област със силен контраст в източника на светлина. За приложеното изображение предполагам че е използвана  опция 1), защото светлината е насочена, има висок интензитет и няма различни цветови нюанси  в GI (разбира се че може и да греша :))) ). Аз лично предпочитам вариант 2) защото придобивам по-добро усещане за околната среда и ми изглежда малко по-реално, но „различните очи виждат различно”. При варианта с Dome Light + HDRI осветлението зависи на 90% от изображението което ползваш. Тук с промяна на параметъра Gamma можеш да влияеш на контраста в изображението, което директно влияе на остротата на сенките.

-  за самите портали, може да пробваш с варианта … да не са портали :) Ако са нормални светлини трябва да уцелиш интензитета и може да ги направиш още по-насочени с параметъра Directional (в Rectangle light options). Тогава няма да се наложи да използваш Vray Sun.

-  AO – има поне два варианта с който може да го използваш : 1) от опциите на рендера ; 2) като направиш един рендер елемент VRayExtraTex със Vray Dirt в него. След това този пас може да го използваш в PS като изображение, върху основният рендер с блендинг моуд мултиплай.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация