Как се използва командата - Mail Merge в Word?  

MS Word Тайните на Word

Как се правят циркулярни писма в Word?

Първо трябва да си създадете два файла - единият бланката-основата, а другия таблица с променливите данни. В таблицата е добре да имате имена на колоните, за да ги разпознавате по-лесно след това. След това отивате на меню Mailings. Избирате Start Mail Marge-Letters. Следва Start Recipients. Чрез тази опция избирате таблицата. Ако сте си направили отделен файл избирате Use Existing List и показвате съответната таблица. Ако нямате такъв файл, можете да го напишете, като изберете Type New List. Чрез Edit Recipients List можете да направите редакции по таблицата. Следва да заредите променливите данни в бланката. Отивате с маркера там, където трябва да се заредят данни от таблицата, избирате Insert Marge Field. Ако имате имена на колоните, те ще се появят в списъка и избирате съответната колона с данни. Така за всяко място от бланката. При маркера ви се появява <<името на колоната>>. И остава да финиширате - Finish&Marge. Създава се нов файл с име Letters. Много е лесно, надявам се да съм го обяснила добре.

А как се принтират писма направени с Mail merge, ако писмото е с нечетен брой страници, без да се "залепва"?

След последната стъпка всяко писмо се записва като отделен файл. Всяко писмо може да бъде редактирано и разпечатано.

А как мога да запиша автоматично като нов файл , вкяка страница (писмо), което е създало?

може ли да се прикачват документи към това писмо разпространено чрез мейл мърч?


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация