Въпрос към урок: Автоматични филтри в Excel от курс: Тайните на Excel

Как и в кои случаи се използва Advanced Filter?

Microsoft Excel Тайните на Excel

Бих искал да ми покажате някакъв пример за прилагането на тази опция :)

Advanced Filter се използва, когато за едно поле (колона) се задават повече от 2 условия (критерия) за филтриране

Например, имам таблица, в която искам да покажа данните за колона Дата, но само тези с дата 10.04.2011, 15.04.2011 и след 25.04.2011. Вижда се, че критериите са 3 и обикновения Filter няма да свърши работа, затова се използва Advanced Filter. В диалоговия прозорец трябва да се попълнят 2 полета, които са отбелязани съответно на картинката: 1. Criteria range (диапазона А6:В9, оцветен в зелено) 2. List Range, т.е. това е таблицата с данните за филтриране

На втората картинка показвам резултата след използването на Advanced Filter. Надявам се, че успях да отговоря на въпроса, но ако има нещо неясно, пиши.

Благодаря! Бях останал с впечатлението, че прилагането на Advanced ще ми вкара примерно допълнителни човки горе в избраните колони (както обикновения филтър се появява в антетката на таблицата ;)), а виждам, че в същност става дума за обикновено сортиране по определени критерии. Т.е. в случая говорим за по-широко използване на термина филтриране на данните :)

Имате пред вид филтриране с повече критерии, а не сортиране, нали :-)

:) Имах предвид точно сортиране - същите резултати мога да получа с Custom Sort, прилагайки няколко Level-а ;)

Има разлика между сортиране (Sort) и филтриране (Filter). При сортиране всички данни се подреждат според зададените критерии (Levels). Докато при филтриране се показват само тези данни, които отговарят на зададените критерии.

Така е. Несъмнено става дума за различни параметри, по които обработваме данните.

Къде се намира Advanced Filter ?

Може ли редовете на вградена таблица да се номерират чрез някаква функция, а не чрез раздърпване ?

Здравейте. Отговарям на двата въпроса: 1. Advanced Filter се намира в менюто Data --> Sort&Filter --> Advanced Filter 2. Номериране на редовете във вградена таблица, както и в обикновена таблица става с една много лесна формула: В първия ред на таблицата, например А4, въвеждате 1. В клетка А5 въвеждате формулата = A4 + 1. Копирате формулата.

Ваня: Мисля, че е много по-лесно и бързо номерирането да се прави с командата Fill Series, но вие си знаете :)

Благодаря на г-жа Вълкова за отговорите, но вторият ми въпрос е има ли начин автоматично да се номерира цялата колона.

Какво точно имате пред вид под автоматично номериране?

Здравейте, имам пред когато напиша първата и втората цифра от колоната и използвам някаква функция, да се попълнят останалите номера по ред до долу в колоната на таблицата.

Благодаря Магистър Еverflow. Получи се номерирането с Fill Series.

Здравейте! На целия екип на "АУЛА" и на всички потребители.

С интерес следя лекциите относно "Тайните на EXCEL" и си задавам следния въпрос: Редно ли е въобще, да има таблица на която първата колона да не е "№ по ред"? В електронния си вид, всяка "екселска" таблица, има номерация на редовете от самата програма (което подлъгва), но в момента, в който разпечатите тази таблица, номерацията на редовете изчезва. При това положение, ако Вашата таблица е от няколко десетки, наколко стотин (или - не дай Боже, няколко хиляди реда), в разпечатан вид, таблицата си е истински ужас. Ако Ви се наложи, по такава таблица, да обяснявате на някого по телефона, че на незнам-кой-си-ред, имало еди-какво-си; не искам да съм на Вашето място.

От тук нататък; ако приемем условието. че на всяка таблица, първата колона е "№ по ред", става наистина интересно; впрочем, мисля, че точно това са имали предвид колежките в своите въпроси.

В случая, за мен най-голям интерес представлява следното: как да се запази правилната номерация, ако се наложи да изтриете някой-и-друг ред от таблицата. Възможно е тайната да се крие в командата "Fill Series", но при мен не се получи, може би защото моят "EXCEL" не е на английски, за което моля да бъда извинен. Моля също така да бъда извинен, ако отговорът на този въпрос, го има към накой от уроците, но по една или друга причина, все още не съм стигнал до него.

Поздрави!

За мен е ясно, че ред и колона в работното поле на EXCEL с неговите клетки са различни понятия от "№ по ред" и каквото и да е позициониране в моя продукт таблица с данни.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация