Създаване на отражение - 2 част
Ключови техники за създаване на реалистично отражение във вода
В този урок научаваме как да създадем реалистично отражение във вода с вълни, използвайки филтъра Displace. Най-важното е да разберем, че за реалистично отражение във вълнообразна вода не е достатъчно само да обърнем изображението, а трябва да го деформираме според текстурата на водната повърхност.
Стъпка по стъпка процес за създаване на отражение във вода
- Копирайте модела с
Ctrl + J
- Обърнете копието вертикално с
Ctrl + T
, десен бутон, Flip Vertical - Позиционирайте отражението под оригиналния модел
- Запазете файла в PSD формат (File > Save As > изберете PSD формат)
- Активирайте слоя с отражението
- Приложете филтъра Displace (Filter > Distort > Displace)
- Изберете създадения PSD файл като Displacement карта
За по-реалистично отражение: 1. Добавете Solid Color Adjustment слой с бял цвят 2. Намалете Opacity на 50% 3. Селектирайте слоя с отражението и Solid Color слоя 4. Конвертирайте ги в Smart Object (десен бутон > Convert to Smart Object) 5. Приложете отново Displace филтъра, но с опция Tile 6. Отворете Smart Object и изтрийте белия слой 7. Добавете маска към отражението и използвайте градиент от цвят към прозрачност 8. Намалете прозрачността на около 65% 9. Създайте нов слой и рисувайте с цветове от водата върху отражението 10. Превърнете този слой в Clipping Mask за по-добро смесване
Полезни команди и функции в урока
Ctrl + J
- Копиране на слойCtrl + T
- Трансформация на слойFilter > Distort > Displace
- Филтър за деформиране на изображение според displacement картаSolid Color Adjustment Layer
- Слой за добавяне на плътен цвятConvert to Smart Object
- Превръща селектираните слоеве в Smart ObjectCreate Clipping Mask
- Ограничава видимостта на слоя само до пикселите на слоя под негоAlt + клик
- Взимане на проба от цвят при работа с четка