Как да направя това изчисление?
От примерната таблица искам да събера всички разходи, за които полето "Забележка" е празно. Използвам следната формула: =SUMIF(Забележка;ISBLANK(Забележка);Разход)
Но получвам грешен резултат. Като използвам Evaluate Formula виждам, че функцията ISBLANK връща резултат "Cash", т.е. FALSE.
Въпросът ми е къде бъркам и как мога да направя изчислението, което искам?
а така:
=SUMIF(Забележка;"";Разход)
Така се получи. Но реших да пробвам и друго. Да събера освен празните и тези в които има определен текст - На пример Cash. И като опитам да вкарам логически оператор в критерия - не работи. =SUMIF(Забележка;OR("";"Cash");Разход)
Вярвам, че е възможно да се случи, но явно ми отбягва някое know-how.
За повече от 1 критерий вариантите са:
SUMIFS
SUMPRODUCT
Пивот таблица
Предлагам следното, за да не ви дава грешка. Таблица с маркирани празни клетки:
Натискаме бутона F5 и се отваря прозореца
Отваря се прозореца
Всички празни клетки са маркирани. Всвободната клетка пишем 0(нула) и натискаме Ctrl+Enter. Нулата се появява във всички маркирани празни клетки.
Лек ден и успехи!
Извинения! Лек и успехи!
Ето една формула, която, надявам се, ще свърши работа:
Лек ден и успехи!
А тази формула изчислява сумата в клетки, където има текст:
Вижда се, че формулата е вярна и работи! Лек ден и успехи!
И оше нещо: Таблицата е форматирана като таблица чрез натискане на Ctrl+T. Така при поява на нови данни, тя автоматично се разширява. Направен е и падащ списък, чрез който избираме какво да сумираме - дали текст или число. Дано е станало ясно! Лек ден и успехи!