Може ли да се използва HDRI карта за Background ?

3ds Max

Здравейте, Може ли да се използва 360* HDRI изображение вместо бакграунд  в сцена  с интериор, да замества изображението което ще се вижда през прозореца например. Пробвах да създам моя сцена и понеже прозорците в нея са разположени под 90* един спрямо друг  не успях да поставя заден фон с помощта на Plane или по скоро не успях да наместя картинката. При рендването на изображението обаче HDRI картинката се пикселизира нещо, стана на малки квадратчета. Предполагам че не би трябвало да се получава така? https://store.picbg.net/pubpic/CD/BF/7d47d8018643cdbf.jpg   Гледах настройките от този урок за Ментал рей и ги приложих за В-рей. Видимо се получиха нещата само дето стана задния фон на квадратчета. Размерът на HDRI картинката е 4000 х 2000 пиксела, а готовото изображение е в размер 1920 х 1080 пиксела. Настройките за В-рей - използвам готов пресет с доста завишени по моя преценка настройки.

Здравей,

Ако използваш Vray, пробвай да добавиш околната среда в Dome Light-a, който вече имаш в сцената. Махни картата от Environment Map Slot-a за околната среда, селектирай светлината и отиди в Modify панела. В карето Texture, добави карта в празния слот от типа VRayHDRI. За по-добър контрол, влачи този бутон с картата върху някой празен sample slot в материалният редактор (задължително като Instance). Там си избери HDRI изображението което имаш в "Bitmap: " и смени типа на Mapping (в Coordinates рол-аута) на Spherical Environment. С Offset и Tiling позиционирай изображението ако е необходимо.
   Знам че по принцип резолюция на изображението 4000х2000 звучи много, но за околна среда не е ... как да преценим дали е достатъчно тогава ? Ако погледа ни към сцената е през камера с малка леща, тогава реално зрителното ни поле ще обхваща около 70*-90*. В тези 90* сме задали резолюция 1920 pxl (~2000 pxl) по дължина на рендерираното изображение. Ако използваме 360* (4 пъти по 90*) HDRI изображение, за тази резолюция трябва да използваме поне 4х1920, което е почти 8000 pxl по дължина. 
   Как тогава да се справим с проблема, като това е най-голямото изображение което имам? ( ... пропускаме варианта да си свалим ново от интернет с по-голяма резолюция ;) ). Много рядко се налага погле в двете срещуположни посоки спрямо погледа на камерата - с други думи, ако укажем нанасяне на картата = 2, (Tiling от параметрите на картата =2), ще получим веднага двойно по-голяма резолюция.

... току що открих, че във версия 2014 са премахнали ограничението за горната граница за резолюцията на HDRI изображението (от настойките на Dome light > Resolution), така че ако предишният рендер с пикселизираният background е бил на максимална резолюция 2048 - в тази версия може да го увеличиш и вероятно това ще бъде най-бързото и лесно решение за напред :)

Благодаря. А в това поле, резолюцията в какви единици се показва? Понеже промених
тайлинга на 3 и се получи желания резултат, а сега като променям
стойността на тайлинга стойността на резолюцията не се променя.

Мерните единици в това поле са пиксели. С Dome light, V-Ray дава възможност за контрол на качеството и скороста на семплиране на Image based lighting или осветяване с помощта на изображение. При стйност 512 картинката се скалира до 512 х 512 пиксела. По големи стойности дават по контрастни сенки и по прецизно осветяване, но рендера ще се забави и ще консюумира повече памет.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация