Кой материал е подходящ?
Здравей. Аз имам няколко въпроса и ще ги задам направо наведнъж, но са по различни теми. Какъв материал да сложа конкретно на дограмата и на тавана? Първоначално съм сложила Архитектурен тип материал на тавана като съм активирала и полето Raw diffuse texture. На дограмата имам Архитектурен с избран метал и после отгоре материала използван за тавана (така съм го гледала от други видеа). Но при рендериране светват супер изкрящо и неестествено. Опитах да сложа всякакъв друг материал на тавана, дори само цвят и излиза нов проблем, че ми хвърля петна по пода, стените и мебелите.
Вторият въпрос е как да направя тънкото перде прозрачно? Сега е прозрачно и е взето от библиотека, но няма никакъв поставен материал върху него. Третият е как да направя кръгчето на Display Alpha Channel в прозореца на рендера наполовина бяло, наполовина черно, както е и при теб?
Следващият проблем са точките, които излизат по почти цялото изображение след рендериране. Това от светлината ли е или се оправя при пускане на по-високата резолюция на рендера?
И последно с коя опция на Daylight мога да преместя сянката наляво, за да не свети толкова върху скрина и да не е толкова ярка. Пробвах доста варианти от уроците за осветление.
Благодаря предварително и се извинявам, че наблъсках всички въпроси тук.
Здравей :)
1- материала на тавана и дограмата - може да пробваш със стандартният Arch & Design Material, като просто тестваш различни стойности за glossiness-a на рефлекцията. Може да оставиш и само цвят за Diffuse-a. За дограмата, мисля че не е необходимо да я правиш метална, по-скоро пробвай същият похват както за тавана - боядисаният метал, има различни свойства и ще изглежда по-добре, дори ако материала е от тип "пластмаса". За основният цвят - избягвай крайните стойности, например ако искаш нещо да е бяло, използвай стойност от около 230, а не 255
2- прозрачност на материала - отново те съветвам да използваш Arch & Design Material (като универсален материал) - прозрачността на материал може да се контролира с карта и с цвят - параметри на настройките Refraction. Допълнително като идея може да разгледаш и урока "Arch & Design (Cutout)"
3- иконката на Alpha Channel - мисля че разликата в иконките е заради различната версия на Мах - в курса е 2014, а ти си с 2017
4- "точките, които излизат по почти цялото изображение след рендериране" - може да увеличиш малко качеството на рендера и noise-а ще намалее. Използвай и стойоност за FG Bouces различно от 0 - например 2
5- преместване на сянката на ляво - позицията на сенките зависи от позицията на светлинният източник - може да преместиш ръчно слънцето и светлото петно и сенките също ще се преместят. За светлата част може допълнително да корегираш "изгорялата" част на пода с експоужъра на камерата/околната среда, или с интензитета на светлинният източкик
Благодаря много за подробния отговор! :)