КАКВО ПЪРВО Осветление или материал ?!
Здравейте, вероятно ще имам отговор на този въпрос в процеса на обучение? Според вас кое би било по правилно, първо да се определи/ нанесе осветлението и после да се прилагат материалите или обратното. / за рендери Mantal Ray/ . Като прогрес обучението е Материал - Осветление. Но като логика на уроците ми изглежда обратно. /като естествено ще се налагат промени и в двата процеса/.Аз до сега лаически - съм прилагала първо материали, след това осветление.Но откакто гледам уроците обратното ми се струва по логично?! Моя за вашето мнение!
Здравей, моето мнение като цяло за прилагането на материалите и осветлението в сценатавинаги вървят ръка за ръка и това кое от двете неща ще направиш първо зависи от работният процес, който си избрала да следваш. Например, много често разпространена практика е да се изгради сцената, да се сложат големите обекти в нея и да се започне изграждането на осветлението, като се рендерира с Override Material (например някакво средно сиво), като така се пренебрегват приложениете бърху обектите материали и всички обекти се рендерират сиви. Целта е да се нагласи максимално добре осветлението и след това да се работи по материалите. В този случай осветлението е първият процес. В други случай, с практиката вече ще имаш представа какво значат цифровите стойности в настройките на материала и доста точно ще можеш да предположиш коя стойност какъв резултат ще има и повечето основни материали ще можеш да ги разработиш без осветление и без тестови рендери. Истината е, че не можеш да си провериш материла без светлини и много трудно ще направиш финално осветление без материали. Основната идея е, че ако осветлението ти е коректно, тогава и материалите ще "изглеждат добре" - с други думи ще реагират правилно със светлината ище можеш да разчиташ на физическите им характеристики. Във връзка с тази логика, според мен е удобно да се правят материалите в студиина обстановка - светлините са фиксирани и променяш материала. Рядко обаче има време за тази процедура в проекта, за това се прави всичко едновременно в сцената и се променят доста често и материалите и светлините почти до края на проекта. Това се налага и от самата сцена - да кажем че имаш някакъв дървен под който изглежда добре в някаква сцена, слагаш го в новата сцена и не изглежда толкова добра - доста вероятно заради новото осветление и положението на светлинните източници в сцената. Обаче няма как да преместиш прозорците и започваш да корегираш материала - реглекция, глосинес, френел, бъмп, докато не започне да изглежда добре в новата сцена. По някаква причина след това се променя осветлението в сцената - отвяря се нова врата към съседно помешение, сменя се позицията на слънцето и т.н. което е доста вероятно да доведе до нова промяна на материалите ... за това според мен става въпрсос на баланс през цялото време, защотно всичи параметри са свързани : материали-осветление-камери(експоужър).
Благодаря, за отговора!
безплатно обучение по канва има ли?