Как да отварям с 3D Max 2020 по-старите проекти?

3DS MAX 2018

Как да отварям с 3D Max 2020 по-старите проекти ако се наложи да преработя или да допълня нещо?Ако имам само 2020 версия на компютъра, и рендера е вече Arnold ,а ми се наложи да отворя по-стар проект,какво да правя и как да се отворят вече направените текстури ,камери и светлини,които са napraweni в Mental Ray за да се получи рендера след това?

Здравейте, Лилия, можете да отваряте по-стари проекти в 3ds Max 2020, но ако те са създадени с Mental Ray, ще трябва да ги конвертирате за работа с Arnold, защото Mental Ray вече не се поддържа в новите версии. Всички текстури, камери и светлини ще се заредят, но материалите и някои светлини трябва да се преобразуват, за да работят коректно с Arnold.

  1. Отворете стария проект:
    Стартирайте 3ds Max 2020 и отворете .max файла на стария проект.
  2. Стартирайте Scene Converter:
    Отидете в менюто Rendering > Scene Converter. Това е вграденият инструмент за конвертиране на сцени между различни рендер енджини.
  3. Изберете пресет за Arnold:
    В Scene Converter изберете Arnold като целеви рендер енджин. Това ще зададе правилните правила за конвертиране на материали и светлини към Arnold.
  4. Стартирайте конвертирането:
    Натиснете Convert Scene. Scene Converter ще се опита автоматично да преобразува материалите и светлините от Mental Ray към съвместими с Arnold варианти.
  5. Променете рендер енджина ръчно, ако е нужно:
    Ако Arnold не е зададен като Production Renderer, отидете в Rendering > Render Setup, в таба Common, и изберете Arnold Renderer от Assign Renderer > Production.
  6. Проверете материалите и светлините:
    Отворете Material Editor (натиснете M). Потърсете материали или нодове, които са маркирани като missing или не се рендерират правилно. Тези материали трябва да се заменят ръчно с Arnold материали (например Standard Surface).
  7. Почистете останалите Mental Ray елементи:
    Ако има останали неразпознати или липсващи нодове, изтрийте ги от Material Editor. Проверете и Environment настройките за Mental Ray нодове и ги заменете с подходящи за Arnold.
  8. Поставете нови Arnold светлини:
    Старите Mental Ray светлини може да не работят коректно. Създайте нови светлини от Create > Lights > Arnold, и ги позиционирайте според нуждите на сцената.
  9. Тествайте рендера:
    Направете тестов рендер, за да видите дали всичко изглежда коректно. Ако има проблеми с материали или светлини, коригирайте ги ръчно.
  10. Запазете сцената с ново име:
    Запишете проекта под ново име, за да запазите оригиналния файл непокътнат.

Автоматичното конвертиране невинаги работи перфектно – често ще се наложи ръчно донастройване на материали и светлини. Scene Converter в 3ds Max 2020 поддържа по-добре базовите цветове на материалите, отколкото по-новите версии.

Обобщение:
Можете да отваряте и преработвате по-стари проекти в 3ds Max 2020, но трябва да използвате Scene Converter за конвертиране към Arnold и да проверите/замените ръчно материалите и светлините, които не се конвертират автоматично.


Вашият отговор

Запиши се в Аула

или
Вашият имейл е защитен при нас.