Подготвяне на референции

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Учебна версия на софтуера

https://www.autodesk.com/education/free-software/3ds-max

Тест за преминаване към следващия урок

 
Трябва ли да имаме референции, за да направим модел?
Не
Можем и без, но няма да получим конкретен модел

Въпроси и отговори

  • Кой е най добрият начин за поставяне на референциите?

    Марияна:

    Може ли да ми обясните как точно се поставят наличните референции на отделните равнини? Какво е необходимо да бъде съобразено / пиксели на изображението, размер на изображението и/или друго/, за да се получат добре подредени референции?

    Дидо:

    Привет! Има различни начини. Предполагам, че питата най вече заради пропорциите. Това е ключовата дума. Създавате си референции, които са със квадратна пропорция - например 1024х1024 px след това си правите във 3D Max плейн със квадрана форма със приблизителните размери на обекта който правите. Например ако е чаша плейна може да е 15 х 15 см. След това слагате изображението със референцията. Може да го драг-дропнете върху плейна директно. Или да приложите материал на плейнът във който материал да сложите във Diffuse канала Bitmap , който да е вашата референция. След това скалирате плейна със изоббражението така че да съвпадне като размери със някой примитив който знаете че например 15 см. висок точно колкото и чашата. Другият вариянт е използвате точни размери. ако знаете че чашата ви е 15 см висока и 6 см широка си създавате плейн със тия пропорции. СЛед това във Photoshop си изрязвате точно референцията / обикновенно от фронтална гледна точка / така че да е плътно. Така би следвало да имате картинка която като сложите върху плейнът с точни размери да не се скалира грешно а точно да пасне защото сме създали еднакви размери и на референцията и на плейна. Надявам се, че съм успял да помогна! Ако имате още въпроси питайте :) PS: видеата във курса показват единия от методите

    Марияна:

    Благодаря!