Кой е най добрият начин за поставяне на референциите?

3D Моделиране 3Ds Max 2018 Мастър клас по 3D Моделиране 3D Studio Max 2018

Може ли да ми обясните как точно се поставят наличните референции на отделните равнини? Какво е необходимо да бъде съобразено / пиксели на изображението, размер на изображението и/или друго/, за да се получат добре подредени референции?

Привет! Има различни начини. Предполагам, че питата най вече заради пропорциите. Това е ключовата дума. Създавате си референции, които са със квадратна пропорция - например 1024х1024 px след това си правите във 3D Max плейн със квадрана форма със приблизителните размери на обекта който правите. Например ако е чаша плейна може да е 15 х 15 см. След това слагате изображението със референцията. Може да го драг-дропнете върху плейна директно. Или да приложите материал на плейнът във който материал да сложите във Diffuse канала Bitmap , който да е вашата референция. След това скалирате плейна със изоббражението така че да съвпадне като размери със някой примитив който знаете че например 15 см. висок точно колкото и чашата. Другият вариянт е използвате точни размери. ако знаете че чашата ви е 15 см висока и 6 см широка си създавате плейн със тия пропорции. СЛед това във Photoshop си изрязвате точно референцията / обикновенно от фронтална гледна точка / така че да е плътно. Така би следвало да имате картинка която като сложите върху плейнът с точни размери да не се скалира грешно а точно да пасне защото сме създали еднакви размери и на референцията и на плейна. Надявам се, че съм успял да помогна! Ако имате още въпроси питайте :) PS: видеата във курса показват единия от методите

Благодаря!


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация