Полигонови обекти и Phong shading

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

 

Важно уточнение

В този модул „Моделиране“ ще положим основите на моделирането и използването на инструментите за създаване на 3D обекти – но ще откриете много повече за създаването и моделирането на 3Д обекти и в много други уроци в следващите модули, като деформърите в модул „Анимация“, тесктури, Cloner objects и пр.

 

 

Тест за преминаване към следващия урок

 
Кога променяте стандартната примитива в полигонов обект?
 Когато сте готови с основната форма, и ще започнете да променяте точки, полигони и ръбчета. 
Когато искате да промените броя сегменти на обекта.
Когато искате да смалите обекта.
Когато искате да преместите обекта.

Въпроси и отговори

  • Как да регулирам стъпкато на въртене?

    Елица:

    Версията на която работя е Studio. В момента програмата ми е настроена по подразбиране на плавно завъртане на обектите.

    Клементина:

    Задръжте Shift бутона докато въртите

    Елица:

    Проблема се оказа в забиване на програмата. Не възприемаше никакъв shortcut. След рестартиране на програмата, проблема се оправи, но периодично се появява наново.

    Бояна Пеева:

    Какво точно означава Phong? Ако правилно съм разбрала, това е начинът по който програмата визуализира сегментите. Тоест при Break Phong Shading създаваме само визуална илюзия за форма, но полигона остава изкривен. Това няма ли да създаде проблем после при рендването?

  • Какво точно означава Phong и за какво се използва?

    Бояна Пеева:

    Ако правилно съм разбрала, това е начинът по който програмата визуализира сегментите. Тоест при Break Phong Shading създаваме само визуална илюзия за форма, но полигона остава изкривен. Това няма ли да създаде проблем после при рендването?

    Бояна Пеева:

    В следващите уроци си отговорих на въпроса.