Групиране и йерархия

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Какъв е Shortcut-ът за създаване на Null object, чиято координата съвпада с координатата на child (дете) object-a?
задържане на shift при създаване
задържане на ctrl при създаване
задържане на alt при създаване

Въпроси и отговори

  • Николай Кирков:

    В обектно-ориентираното програмиране,Null Object е обект с определено неутрално ("нула") поведение.
    Но не мисля че това определние би ти помогнало много. Генерално това е кординатната ос около която се върти обекта - но естествено се използва и за други неща.

    Gesha:

    Здравейте имам въпрос :) защо започвате с групиране вместо примерно със създаване и моделиране , така имам чувство че съм пропуснал нещо.

    Николай Кирков:

    Ще видиш в следващия модул, че при моделиране е важно да си схванал концепцията и йерархията в Attribute manager-a. Просто е основоположно.

    Milla:

    Защо не виждам моят въпрос, който зададох вчера?

    Milla:

    Ще се опитам да го напиша наново, вероятно нещо не се е изпратило. Тъй като до този момент не сте ни учили как да моделираме обекти, няма ли начин да качите някъде тази ръка от видеото, за да може да я свалим на нашият личен компютър и по този начин ще може да следаме стъпките, които са показани в това видео? Надявам се, че няма да е проблем да разполагаме с модела от видеото, за да може да повторим показаното. Моля Ви.

    Nadya Todorova:

    Здравейте Milla, ето от тук можете да си свалите началния и крайния работен файл за даденото упражнение. А иначе въпросът Ви е написан като отговор към друг въпрос. Затова вероятно не получавате отговор, както и аз в случая поставям отговора към Вас неправилно, но с надеждата да го видите и прочетете.

  • Николай Кирков:

    Реално това е един друг метод по който са групирани. Защото са били два обекта и след това свързани - за по лесно просто, тъй кто си схванал идеята с останалите части. Тази функция ще се използва в следващите уроци, но ако искаш я пробвай сега - Направи сфера и куб и ги раздалечи един от друг -> след това селектирай двата обекта натисни буквата C (или десен клик Make editable) за да направиш двата обекта полигонови (защото това са примитивни обекти, нямат реална геометрия - полигони, те са просто "генератори" на геометрия). След това десен клик Connect object and delete. Сега имаш два обекта във вюпорта но реално вече са свързани и са един обект в Аttribute мениджъра. Виж също какво би се случило, ако не ги направиш полигонови обекти (ще изчезнат, защото не са реална геометрия), виж какво би се случило и ако кликнеш само Connect object (без да изтриеш оригиналните обекти сега ще запазиш, двата обекта и ще получиш нов обект - двата свързани).